HELP: deed het zelf! Geartronic ventieltje afgebroken. Kan ik verantwoord naar de garage rijden?

Of waarom ik met mijn tengels van die motorkapsluiting af moet blijven: Altijd brokken...

 
 
 
 
 
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Opgelost

 · 
Posted: 02.06.2022 - 09:47  ·  #16
De buurman heeft me even geholpen het laatste stukje rubber te verwijderen en de "bush fix" die ik voor ogen had klopte. Iets beter dan met een spijkertje, en nu wachten tot de dealer belt dat de onderdelen er zijn. Kan het tzt vervangen worden of op, deze of op een "nieuwe bak."

Weer wat wijzer geworden ;)
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: HELP: deed het zelf! Geartronic ventieltje afgebroken. Kan ik verantwoord naar de garage rijden?

 · 
Posted: 02.06.2022 - 12:19  ·  #17
Ik las eerder dat je een nieuwe bak overweegt. Hee mooi natuurlijk, maar vergeet niet dat jouw blok nog steeds niet goed presteert. Er vanuit gaand dat je het blok toch met een relatief kleine (financiële) inspanning weer goed moet kunnen krijgen, zou ik dat eerst doen voordat je een hoop geld uitgeeft aan een bak… en vervolgens nog een brakke motor hebt.
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: HELP: deed het zelf! Geartronic ventieltje afgebroken. Kan ik verantwoord naar de garage rijden?

 · 
Posted: 02.06.2022 - 13:23  ·  #18
En dat overwegende: is die lauwe kachel al eens opgelost?
jpelverding
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meedhuizen - Eemsdelta - Delfzijl
Leeftijd: 67
Homepage: elverdesign.nl
Berichten: 460
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Update

 · 
Posted: 02.06.2022 - 13:32  ·  #19
@Doeke: Klopt, er is al wat aangepast en voor er überhaupt iets met de bak gedaan wordt kijken we eerst wat er verder nog moet gebeuren. Op het lijstje staat een dynamo, ik vrees voor de achtervering, turbo druk kan ik niet vinden maar ook daar zou nog iets mee kunnen zijn. Staat allemaal op de aandachtslijst

@Ravado Het is iets beter geworden maar beslist nog geen föhn of winterse wind. De airco is bijgevuld, dat hielp iets, maar echt lekker gaat het nog niet. Staat ook op de "laten nakijken lijst".

Als er een goede opdracht aan zou komen zou een en ander sneller gaan maar ja, het leven is wispelturig :/

Inmiddels is er "iets" bij de garage aangekomen. Ga ik straks ophalen, moet toch die kant op. Het enige wat écht belangrijk is is het rubberen pijpje. De klemmetjes zijn mogelijk verdwenen, die zijn ook wel handig.

Kortom: De astronomie heeft het zwarte gat, ik heb mijn bruine volvo...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0