Hoe herken ik een originele Pegasus?

er is namelijk veel imitatie aanbod..

 
 
 
 
 
V70BAW
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 25.02.2012 - 09:33  ·  #16


Verklaar je nader? Wat is jouw constructieve bijdrage aan dit topic?

Al met al weet ik nu waar ik een originele velg aan herken, heb ik een paar cynische reacties gehad (geen idee waarom, is dat de ware aard van dit forum?) en heb ik nog geen antwoord op het kwaliteitsverschil...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 25.02.2012 - 10:06  ·  #17
...
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 25.02.2012 - 14:33  ·  #18
Quote door V70BAW



Verklaar je nader? Wat is jouw constructieve bijdrage aan dit topic?

Al met al weet ik nu waar ik een originele velg aan herken, heb ik een paar cynische reacties gehad (geen idee waarom, is dat de ware aard van dit forum?) en heb ik nog geen antwoord op het kwaliteitsverschil...


als je logisch kunt nadenken is dat niet moeilijk: je zoekt Pegasus velgen, twijfelt tussen originele en namaak,ik geef je een link waar je voor een fractie meer dan namaak originele hebt en je snapt mijn 'constructieve bijdrage' niet? en dan klaag je over cynische reacties

daarbij: als je geen R hebt, koop dan andere velgen :D anders is 't willen & niet kunnen
V70BAW
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 25.02.2012 - 23:34  ·  #19
Quote door Philken

Quote door V70BAW



Verklaar je nader? Wat is jouw constructieve bijdrage aan dit topic?

Al met al weet ik nu waar ik een originele velg aan herken, heb ik een paar cynische reacties gehad (geen idee waarom, is dat de ware aard van dit forum?) en heb ik nog geen antwoord op het kwaliteitsverschil...


als je logisch kunt nadenken is dat niet moeilijk: je zoekt Pegasus velgen, twijfelt tussen originele en namaak,ik geef je een link waar je voor een fractie meer dan namaak originele hebt en je snapt mijn 'constructieve bijdrage' niet? en dan klaag je over cynische reacties

daarbij: als je geen R hebt, koop dan andere velgen :D anders is 't willen & niet kunnen


Oh sorry hoor, ik had je 'consructieve' bijdrage in de de vorm van een link even over het hoofd gezien omdat je cynische opmerking het overschaduwde, oftewel je vooringenomen reactie is naar mijn idee nogal non-constructief als bijdrage op mijn hele normale vraag wat het verschil is tussen een originele en niet originele R-velg. Maar kennelijk heb jij al besloten dat ik überhaupt geen R-velg mag kopen omdat ik geen R-Volvo heb, dat vind ik best zielig Zuiderbuur!!
hoepel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Scherpenzeel GLD
Leeftijd: 36
Homepage: mjhoepeltransport.…
Berichten: 720
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 26.02.2012 - 10:19  ·  #20
Quote door V70BAW

dat vind ik best zielig Zuiderbuur!!


Ik wil me er niet mee bemoeien, maar we moeten het wel gezellig houden voor iedereen op HET :) forum..
Philken
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leeuwergem
Leeftijd: 54
Berichten: 711
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 26.02.2012 - 11:18  ·  #21
Quote door hoepel

Quote door V70BAW

dat vind ik best zielig Zuiderbuur!!


Ik wil me er niet mee bemoeien, maar we moeten het wel gezellig houden voor iedereen op HET :) forum..

hoh vanaf nu zal 't wel gezellig worden...
post je een ENKEL een link naar een goede deal(met goede ervaringen vanuit mijn kant), word je beschuldigd van cynisme....
ik dacht dat een forum bestond om goede (en slechte )ervaringen te delen maar blijkbaar is de topicstarter gewoon een gefrusteerd persoon die graag de boel voor anderen verziekt
ik zal mijn conclusies wel trekken
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 26.02.2012 - 12:01  ·  #22
Gezonde discussies zijn prima. Iedereen mag daarin ook zijn gezoute mening geven. Dat heet democratie. Wel ben ik als moderator (en ga er vanuit dat de andere 2 dat ook vinden) van mening dat we de woorden 'zielige Zuiderbuur' daar niet in passen.

Svp on topic maar weer!

Ik vind de R velg zelf de meest mooie velg onder een V70 omdat deze strak is en de auto die toch al vrij rechtlijnig is echt sjiek maakt. De auto heeft niet veel tierelantijntjes en daar hoort dus geen drukke velg bij. De R past mijns inzien het beste in dat plaatje. Wel rijdt iedereen tegenwoordig (misschien door zelfde mening wat ik heb) met deze velg en heb ik voor de Volution V gekozen van HEICO die ook dezelfde klassieke vorm heeft a;s de R velg.
T5 Assen
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 01.03.2012 - 10:50  ·  #23
Ik sluit me volledig aan met bovenstaande , die R velg is misschien wel de mooiste velg voor een V70 ....
Heb zelf immitatie R velgen en ja een kenner ziet het verschil duidelijk ,maar het model blijft gelijk .
Daarnaast de banden maken het verschil in wegligging , wat ik vaak zie in de VW scene is hele dikke velgen maar dan met Nankan op Sunny banden dat is pas zielig.Het geld was na de velgen eigenlijk al op o er moeten ook nog banden om, ja die zijn duur in die maten dan maar chinese Nondeju.
elianmars
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 182
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 01.03.2012 - 16:35  ·  #24
De "slechtere" imitaties zijn te herkennen aan de spaken die helemaal doorlopen. Bij de originele stoppen de spaken iets eerder tegen een randje aan.

Er schijnen echter ook imitaties te zijn, waarbij de spaken hetzelfde lopen als bij de originele. Die zijn nauwelijks te herkennen als imitatie.

Ook zijn de spaken van de originele iets meer afgerond dan de spaken van de imitatievelgen.

Ik heb zelf twee sets originele (donkere 18 inch voor de zomer en lichte 17 inch voor de winter). Ik heb deze set aangeschaft samen met iemand die ook twee sets bestelde, bij de verkoper die Philken toont op de eBay site. Daardoor kregen we nog een mooie korting en waren we nauwelijks meer kwijt dan voor imitatievelgen.
Bovendien wil ik perse originele Pegasus hebben. Niet dat de imitaties slecht zijn, trouwens.
Bert69
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veenendaal
Leeftijd: 54
Berichten: 717
Geregistreerd: 04 / 2011
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 03.03.2012 - 00:28  ·  #25
Velgbreedte origineel is 8" met een et-maat van 46 zo wel bij 17" en 18" .

Gewoon even opvragen, wijkt een van de maten af dan zijn het imitatie velgen.
S60_driver
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 03.03.2012 - 12:41  ·  #26
Deze Pegasus velgen zijn niet geleverd in 16" ?
Boedha-online
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 34
Geregistreerd: 02 / 2012
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 03.03.2012 - 14:15  ·  #27
Nee alleen in 17 en 18 Inch

Typenummer moet aan de binnenkant staan.

Voor 17 inch is dit: 30647396
Voor 18 inch is dit: 30647397 en 30666580 voor anthracite grey
wmkuipers
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Fryslân
Leeftijd: 35
Berichten: 191
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 13.01.2013 - 15:51  ·  #28
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 13.01.2013 - 17:37  ·  #29
...
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Hoe herken ik een originele Pegasus?

 · 
Posted: 13.01.2013 - 19:24  ·  #30
De draaicirkel wordt toch bepaald door de uitslagbegrenzers ?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0