Hoe losmaken?

 
 
 
 
 
Fiscaal
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Soest
Leeftijd: 53
Berichten: 64
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Hoe losmaken?

 · 
Posted: 08.06.2013 - 23:35  ·  #16
Helaas, helaas, het is niet gelukt... :( (dus ook geen foto's van het losmaken...). We hebben heel voorzichtig met schroevendraaiers geprobeerd los te maken, maar we waren te bang om iets te beschadigen of af te breken. Helaas is "tijd de nieuwe luxe" en kom ik dat een beetje tekort...anders zou ik zeker binnenkort even bij Hans langsgaan, want het irriteert behoorlijk.... >_<

De 2e klus vandaag is helaas ook niet gelukt. De achterwissermotor hebben we vervangen, maar de afslag in ruststand werkt nog steeds niet (bij uitzetten schakelaar stopt de wisser direct). We weten wel wat het probleem is (denken we). Een draad voor massa, een andere draad voor stroom voor het wissen en de gele draad voor terugkeer naar ruststand. Bij uitzetten van de wisser hoort de gele draad nog stroom te krijgen, maar dat krijgt-ie niet. We hebben dit getest door stroom (van iets anders) op de gele draad te zetten en toen werkte het inderdaad. Nu is dus de vraag waarom de gele draad geen stroom krijgt. Voor de zekerheid maar alle zekeringen gecontroleerd, maar die zijn goed. Misschien een breuk in de gele kabel, maar dat lijkt mij niet eenvoudig te vinden.
Al met al dus weer een dagje bezig geweest (op zich altijd wel leuk), maar helaas geen resultaat...
Ik ga eens bedenken wat het handigste is om nu te doen met het schuifdak en de achter wisser.

Groeten,
Frank
DDH
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oostenrijk
Leeftijd: 52
Berichten: 1256
Geregistreerd: 02 / 2013
Subject:

Re: Hoe losmaken?

 · 
Posted: 09.06.2013 - 07:14  ·  #17
Kan natuurlijk het relais zijn wat niet goed meer is.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Hoe losmaken?

 · 
Posted: 09.06.2013 - 11:09  ·  #18
Quote door Fiscaal

Helaas is "tijd de nieuwe luxe" en kom ik dat een beetje tekort...anders zou ik zeker binnenkort even bij Hans langsgaan, want het irriteert behoorlijk.... >_<


Ik vermoed dat er nog wel weer een sleutelparty komt.
Dan zou het eventueel ook kunnen. ;-)
Fiscaal
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Soest
Leeftijd: 53
Berichten: 64
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Hoe losmaken?

 · 
Posted: 29.07.2013 - 11:40  ·  #19
vandaag de auto naar de dealer (Serva Soest) gebracht voor het schuifdak. Het alarm (ik dacht dat het er niet op zat) bleek de boosdoener. Dit hebben ze vervangen (geheel, sirene en accu ed) en het schuifdak en het alarm werken allebei weer!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39732
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Hoe losmaken?

 · 
Posted: 29.07.2013 - 11:57  ·  #20
Mooi dat het is goedgekomen Frank.
En je hebt tevens weer een werkend alarm, welke niet meer voor problemen kan zorgen.
Alleen zal de rekening van deze minder prettig zijn.
Fiscaal
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Soest
Leeftijd: 53
Berichten: 64
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Hoe losmaken?

 · 
Posted: 29.07.2013 - 12:34  ·  #21
De rekening was € 325 incl btw (specificatie excl btw alarm 155, uitlezen + diagnose 35, arbeid 1 uur 78). Wat ik op het forum begreep is het alarm bij zelf kopen wat goedkoper, maar het uit- en inbouwen in de praktijk wat ingewikkelder dan in theorie (en dan is dat het zeker voor mij...).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0