How to. Binnenspiegel reparatie.

 
 
 
 
 
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: How to. Binnenspiegel reparatie.

 · 
Posted: 13.05.2019 - 21:46  ·  #61
Het viel me een paar dagen geleden ineens op dat de helft van de het binnenspiegel bruinig is en de andere licht (zo ongeveer dan, met een mooie golvende lijn ertussen). Dat heeft toch alle kenmerken van een lekkend spiegelglas vermoed ik. Binnenkort maar is mee aan de slag. De foto's in dit topic doen het niet meer, maar met de link hierboven icm met de verschillende berichten moet het wel lukken. Eerst maar is op zoek naar nieuw automatisch dimmend spiegelglas.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: How to. Binnenspiegel reparatie.

 · 
Posted: 13.05.2019 - 21:53  ·  #62
Ik heb begrepen dat Nordicar de losse dimmende spiegel glazen los verkoopt. Niet goedkoop overigens. Maar wel nieuw. Van een slopert weet je nooit hoe lang ie mee gaat.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: How to. Binnenspiegel reparatie.

 · 
Posted: 13.05.2019 - 22:08  ·  #63
Bij scandix te koop voor 141 euro. Beter nieuw inderdaad, dan hoef je het klusje ook maar 1 keer te doen.

Nordicar en estateservices inderdaad ook.

Nog een filmpje erbij ook:

https://youtu.be/MlfETGTA4Mg
V70Rene
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 28
Geregistreerd: 08 / 2019
Subject:

Re: How to. Binnenspiegel reparatie.

 · 
Posted: 09.09.2019 - 18:31  ·  #64
Ik ga even dit draadje omhoog halen met een vraag :

* Mijn automatisch dimmende binnenspiegel is defect. ( Olie ligt onderin en half donker en half licht dus het spiegelbeeld. )

Vraag en of opties :

1. Donorspiegel halen en draadjes over solderen. Glas op de oude printplaat zetten - zoals meer mensen hebben gedaan op het forum.

2. Donor spiegel kopen incl. 2 afstandsbedieningen - stekker los - stekker vast en werkt het dan ?? Of zitten er ook chips van de sleutel ( startblokkering ) in de printplaat van de spiegel.

Ik stel deze vraag omdat ik misschien een setje kan overnemen van Ed Oorklep z'n S60 maar dan wil ik gaerne dat het plug en play is op mijn V70. Of moet ik dan nog langst de dealer om software te laten plaatsen ivm startblokkering. Want dan kan ik net zo goed een donor spiegel kopen, of een nieuw glas en de soldeer klus doen.

Let wel : Ik hou mijn eigen sleutels !
M95
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 439
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: How to. Binnenspiegel reparatie.

 · 
Posted: 09.09.2019 - 18:46  ·  #65
Quote door V70Rene

Ik ga even dit draadje omhoog halen met een vraag :

* Mijn automatisch dimmende binnenspiegel is defect. ( Olie ligt onderin en half donker en half licht dus het spiegelbeeld. )

Vraag en of opties :

1. Donorspiegel halen en draadjes over solderen. Glas op de oude printplaat zetten - zoals meer mensen hebben gedaan op het forum.

2. Donor spiegel kopen incl. 2 afstandsbedieningen - stekker los - stekker vast en werkt het dan ?? Of zitten er ook chips van de sleutel ( startblokkering ) in de printplaat van de spiegel.

Ik stel deze vraag omdat ik misschien een setje kan overnemen van Ed Oorklep z'n S60 maar dan wil ik gaerne dat het plug en play is op mijn V70. Of moet ik dan nog langst de dealer om software te laten plaatsen ivm startblokkering. Want dan kan ik net zo goed een donor spiegel kopen, of een nieuw glas en de soldeer klus doen.

Let wel : Ik hou mijn eigen sleutels !


Ik heb een set van hetzelfde bouwjaar gekocht, weet niet meer of het ook een V70 was. Het is gewoon plug & play, nieuwe afstandsbedieningen werken meteen (bij mij iig).
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: How to. Binnenspiegel reparatie.

 · 
Posted: 09.09.2019 - 20:04  ·  #66
Als je een spiegel koopt met afstandbedieningen dan moet hij uit het hetzelfde jaar zijn als jouw auto en dan is het gewoon de spiegel overzetten en als hij het niet doet naar dealer voor software update. Dit mag volgens mij ook uit een ander type zijn als het jaar maar klopt. Ik heb een DDM uit een ander model maar hetzelfde jaar in mijn auto gezet en dat werkte gelijk.
Ik had ook een nieuw spiegelglas nodig omdat de olie er uit was maar de donor werkte niet en ik heb daarna het glas overgezet en mijn originele afstandbediening werkte ook weer.
Wat ik anders heb gedaan dan de meeste how-to's laten zien is het loshalen van de elektronicaplaat van de spiegel. Het verhitten vond ik te riskant en heb de printplaat losgemaakt met een uitschuifbaar stanleymes. Van twee kanten over de hele lengte van de printplaat een aantal maal er tussen gestoken en dan pak je de plaat er zo vanaf. De grote stukken tape een beetje verwijderen en daarna twee maal twee laagjes tesa dubbelzijdig 19mm er op voor het oorspronkelijke niveau te krijgen en dan de andere printplaat er op. Solderen, in elkaar klikken en klaar. Dit heb ik 3 weken geleden gedaan.
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Homepage: lanciathema.nl
Berichten: 518
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: How to. Binnenspiegel reparatie.

 · 
Posted: 10.09.2019 - 12:02  ·  #67
Bij mij werkte het destijds niet! Kon de spiegel uit de S60 niet werkend krijgen in mijn v70. Het interieurlicht bleef bijvoorbeeld branden.
Dat is echter geen probleem
Je kunt dan alsnog het spiegelglas overzetten.
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: How to. Binnenspiegel reparatie.

 · 
Posted: 10.09.2019 - 16:49  ·  #68
Quote door Maarten-Jan

Bij mij werkte het destijds niet! Kon de spiegel uit de S60 niet werkend krijgen in mijn v70. Het interieurlicht bleef bijvoorbeeld branden.
Dat is echter geen probleem
Je kunt dan alsnog het spiegelglas overzetten.


Klopt helemaal, ik heb ook eerst geprobeerd of de donorspiegel van een ander bouwjaar het zo deed maar precies dezelfde symptomen!
MartinoPositivo
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 2
Geregistreerd: 05 / 2021
Subject:

Re: How to. Binnenspiegel reparatie.

 · 
Posted: 20.05.2021 - 11:15  ·  #69
De binnenspiegel van een V70 uit 2011, heeft deze ook een printplaat in het spiegelhuis zitten?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: How to. Binnenspiegel reparatie.

 · 
Posted: 20.05.2021 - 17:43  ·  #70
Die kun je straffeloos vervangen.
djoey
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amersfoort
Leeftijd: 26
Berichten: 236
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: How to. Binnenspiegel reparatie.

 · 
Posted: 02.10.2022 - 23:06  ·  #71
Vandaag ook dit probleem willen tackelen... Alleen ik loop tegen het laatste probleem aan.. ik krijg hem niet meer terug op zijn plaats...



Elke keer krijg ik 1 kant er wel in en dan past de ander weer niet .. 3/4 uur lopen Oeps maar lukt gewoon niet, iemand tips?
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 712
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: How to. Binnenspiegel reparatie.

 · 
Posted: 03.10.2022 - 09:47  ·  #72
Ik heb eerst een kant erin gefrommeld en toen de clip aan de raamzijde met een kunstof spatel erin gedrukt. Daarna de laatste clip aan de rechterzijde erin gedrukt.

Klinkt nu simpel, maar ik ben er echt wel een tijd mee bezig geweest omdat de hemel meebewoog. Het vervelende is dat je boven macht bezig bent en de lichtplaat plus spiegel relatief zwaar zijn.

Heb geduld…..
 
Selected quotes for multi-quoting:   0