How to: schoonmaken binnenkant bi-xenon koplampen

 
 
 
 
 
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: How to: schoonmaken binnenkant bi-xenon koplampen

 · 
Posted: 16.09.2019 - 10:18  ·  #46
Quote door ed-oorklep

Goede how to!, Ik heb het oude type (met echt glas) wel een paar keer uit elkaar gehad om projectors te monteren, en een nieuw type geprobeerd maar dat was geen succes (die heb ik uiteindelijk ook open gedremeld).

Ik heb nu een polijstkitje gekocht, hopen dat dat een tijdje houdt. En zo niet dan komen er ook nieuwe lenzen op.

Toevallig ook de oranje reflector verwijderd/een witte erin gezet? Dat is nog wel een wens voor mij voor later.


het is goed te doen als je er de tijd voor neemt. Die reflectoren heb ik niet vervangen maar volgens mij is dat een kwestie van 2 clipjes terugduwen en vervangen voor een witte als de lens er eenmaal vanaf is. Ik heb ook maar een koplamp gedaan (passagierskant), de andere zag er nog zo goed als nieuw uit en om met twee verschillende koplampen te rijden ziet er ook zo gek uit.
hetschaap
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: wageningen
Leeftijd: 103
Berichten: 512
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: How to: schoonmaken binnenkant bi-xenon koplampen

 · 
Posted: 16.09.2019 - 11:33  ·  #47
Quote door Doeke Dobma

Jan, heb je de foto’s geüpload naar een server? Je kan ze evt ook rechtstreeks vanaf mobiel of pc als bijlage toevoegen. Staat onderaan de ‘full editor’.


ja ik heb ze eerst op imgur gegooid, grote fotos direct uploaden op de meeste fora gaat mis vanwege bestandsgrootte en ik heb geen zin om alles weer te gaan resizen dus heb die optie niet eens geprobeerd.

het is nu een beetje een zooitje geworden met 3 aparte posts en links ipv fotos... Als er een moderator is met tijd
René
40forum team
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oldenzaal
Leeftijd: 65
Homepage: volvo40forum.nl/
Berichten: 2038
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: How to: schoonmaken binnenkant bi-xenon koplampen

 · 
Posted: 17.09.2019 - 10:08  ·  #48
Juiste link tussen haakjes zetten en de foto is zichtbaar.
Dus [img] hier de link [/img]
Vielub
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: How to: schoonmaken binnenkant bi-xenon koplampen

 · 
Posted: 02.01.2022 - 20:57  ·  #49
Hey, ik heb ook zo'n koplamp. Ik zag dat er een how-to was geplaatst, door forumlid "hetschaap", voor het vervangen van het glas. Er is destijds wel gevraagd naar het merk e.d. van het glas maar verder geen info over gegeven.

Weet iemand waar je deze glazen kan bestellen. De enige die ik kan vinden zijn ofwel voorzien van ribbelprofiel ofwel voor de echt glazen versie.

Bijgevoegd een kiek van de lamp die ik heb.
Vielub
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: How to: schoonmaken binnenkant bi-xenon koplampen

 · 
Posted: 02.01.2022 - 21:29  ·  #50
Quote door Vielub

Hey, ik heb ook zo'n koplamp. Ik zag dat er een how-to was geplaatst, door forumlid "hetschaap", voor het vervangen van het glas. Er is destijds wel gevraagd naar het merk e.d. van het glas maar verder geen info over gegeven.

Weet iemand waar je deze glazen kan bestellen. De enige die ik kan vinden zijn ofwel voorzien van ribbelprofiel ofwel voor de echt glazen versie.

Bijgevoegd een kiek van de lamp die ik heb.


Nevermind. Er stond hier ergens wel een verwijzing naar v-parts maar die liep dood. Blijkbaar moest ik bij een andere vparts zijn.

Voor wie ze wil bestellen, zie hier!

HEADLAMP LENSES FOR THE VOLVO S60, V70, XC70 05-09, RIGHT AND LEFT op vparts.se
Kuip
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uithoorn
Leeftijd: 58
Berichten: 656
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: How to: schoonmaken binnenkant bi-xenon koplampen

 · 
Posted: 02.01.2022 - 22:25  ·  #51
Naar mijn idee is het vervangen van die glazen bij normale halogeen koplampen nauwelijks rendabel, als je ook al het werk (en risico's) erbij telt.
1-wiel
Standkachel en koplamp deskundige
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beers (nb)
Leeftijd: 50
Berichten: 2719
Geregistreerd: 04 / 2012
Subject:

Re: How to: schoonmaken binnenkant bi-xenon koplampen

 · 
Posted: 02.01.2022 - 22:55  ·  #52
Zou er bij halogeen ook niet aan beginnen, die zijn nieuw net iets duurder dan de losse kunstof lenzen..
net als bij V/Xc70 p3 koplampen, daar zou ik ook niet aan beginnen, die zijn er genoeg te koop voor weinig geld…
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: How to: schoonmaken binnenkant bi-xenon koplampen

 · 
Posted: 03.01.2022 - 10:08  ·  #53
Als ik naar het plaatje kijk zie ik toch echt een xenon lamp…….
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: How to: schoonmaken binnenkant bi-xenon koplampen

 · 
Posted: 03.01.2022 - 18:49  ·  #54
Quote door Bigdog

Als ik naar het plaatje kijk zie ik toch echt een xenon lamp…….


Ja, maar dat is dan ook een foto van eBay. En eentje die best mooi schoon is. Dus ik gok dat de 'kiek' was van een lamp, nét zoals hij had. Niet zijn lamp.
Vielub
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 4
Geregistreerd: 09 / 2020
Subject:

Re: How to: schoonmaken binnenkant bi-xenon koplampen

 · 
Posted: 14.01.2022 - 07:15  ·  #55
Quote door Arnoud_

Quote door Bigdog

Als ik naar het plaatje kijk zie ik toch echt een xenon lamp…….


Ja, maar dat is dan ook een foto van eBay. En eentje die best mooi schoon is. Dus ik gok dat de 'kiek' was van een lamp, nét zoals hij had. Niet zijn lamp.


Klopt helemaal. Heb precies zo'n lamp en die is idd xenon. De getoonde kiek is idd vanaf ebay.

Bij mij waren de spiegels ook aardig ingebrand. Heb inmiddels nieuw glas liggen en twee andere lampen gehaald waarvan het glas slecht was maar de spiegels nog goed. Vanmiddag gaan de nieuwe glazen er op en dan heb ik voorlopig weer goede lampen! :)

Overigens zijn deze lampen niet tot nauwelijks nog te vinden, nieuw noch b-merk.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0