Inhangen Portieren

V70, 2005

 
 
 
 
 
steven v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Leersum
Berichten: 444
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Inhangen Portieren

 · 
Posted: 16.09.2015 - 20:38  ·  #31
Ben bezig een how-to te maken met fotos.

Ik kwam trouwens een hoop meuk tegen in het Voorspatbord. Zie onderstaande foto.

Komt dat uit de parafan? Kan toch niet want de gehele blaadjes komen niet door het rooster toch? Er lag echt een hoop modder ook in.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
steven v70
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Leersum
Berichten: 444
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Inhangen Portieren

 · 
Posted: 25.09.2015 - 18:31  ·  #32
Amigo's,

Ik had een How-To beloofd van het vervangen van de portieren. Daar ik deze week snotterend thuis zit, dacht ik tja.....

Dus, bijgevoegd een begin. Ik mis her en der vast dingen, zo scherp ben ik niet.

Dus:
- fouten
- tips
is allemaal welkom.

Als iemand nog een foto heeft van de groene deurstekker kan ik die nog bijplaatsen.

Cheers
Steven
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Inhangen Portieren

 · 
Posted: 25.09.2015 - 19:21  ·  #33
Goed bezig ! :thumb:
Terug te vinden in "handige linkjes".
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Inhangen Portieren

 · 
Posted: 25.09.2015 - 19:53  ·  #34
Mooi hoor!!
tibovankempen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 45
Berichten: 8
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Inhangen Portieren

 · 
Posted: 06.12.2015 - 13:03  ·  #35
Hallo Steven,

Vandaag heb ik me geregistreerd op het Volvo forum. Ik ben van plan om mijn rechter achter portier te gaan vervangen (onherstelbaar beschadigd nml). Hierbij wil ik jouw handleiding en de tips van chalith (Gerrit) gaan gebruiken.

Ik vindt mezelf niet onhandig en heb weleens wat aan mijn vorige auto (Saab 9-3) gesleuteld (parrot ingebouwd, kachelmotor vervangen). Het juiste gereedschap heb ik ook wel in huis. Het vervangen van een deur gaat mijn grootste klus ooit worden, vandaar enige voorbereiding.

Graag zou ik een vraag aan jou en de andere forumleden willen stellen in de hoop daar antwoord op te krijgen.
- Is het voor een rechter achter portier ook noodzakelijk om het slot over te zetten? Of werkt een nieuw slot gewoon mee met de centrale bediening?
- Zijn er ook How-to's voor het overzetten van de boxen en deurgrepen. Ik lees dat jij daar een aardige klus aan gehad hebt. Tips zijn welkom.
- Zijn er nog foto's in je How-to (behalve de groene deurstekker) die ik voor je kan maken?

Hoor graag jullie reactie, groet,
Tibo.
Plein69
Erelid en Moderator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Voorschoten
Leeftijd: 44
Berichten: 5024
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: Inhangen Portieren

 · 
Posted: 06.12.2015 - 13:18  ·  #36
Het slot is min of meer afhankelijk of je binnen je bouwjaar blijft. Links en rechts zijn belangrijk. Die praten met je cem.
Had ooit een nieuw interieur en niet de oude terug gezet. Dat gaf leuke storingen.

Speakers zitten in de deur met popnagels. Met een goede 6 of 8 mm uitboren en grote popnagels vast zetten.

Je deurgreep zit vast aan je deur kaart.

23 januari hebben we in Amsterdam een klusmeeting.
Je kan ook daar naar toe komen dan kunnen we helpen
tibovankempen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 45
Berichten: 8
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Inhangen Portieren

 · 
Posted: 06.12.2015 - 13:55  ·  #37
Dank voor de uitnodiging Richard. Lijkt me aardig om eens mee te maken zo'n klusmeeting. Vanuit Groningen gaat me dat helaas niet lukken.

Je tips neem ik mee bij de klus, thanx!
Ik hoop dus binnen hetzelfde bouwjaar te blijven, wanneer er storingen komen zal ik dus ook het slot over gaan zetten.

Heb zojuist het uploaden ontdekt, hierbij de bijdrage van mijn vrouw aan het exterieur van onze auto...
Op sommige punten is het plaatwerk volledig gescheurd.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 56
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Inhangen Portieren

 · 
Posted: 07.12.2015 - 23:13  ·  #38
Ik heb net deze klus geklaard. Het komt hier op neer:

Bevestigingsdopjes van de deurkaart indrukken, de schroef losmaken (zit achter een "vierkant" afdekkapje in het deurgreepje.

Deurkaart iets omhoog lossen van de deur en de stekker losmaken samen met het deurmachanisme (geklikt)

Met dop 13 de twee moeren losnemen bij de scharnieren en de torxbout uitdraaien van het deurvangmechanisme.

De deur blijft hangen op twee uitsteekseltjes!

Deur stevig beetpakken en recht omhoog uitnemen (ongeveer 1 centimeter).

!! Hier ergens net voor, of nu, de stekker van de deur naar de auto losmaken (een hulpje is nu handig).

Aangenomen dat de electroniek in de donordeur gewoon werkt kan alles in omgekeerde volgorde gemonteerd worden.

En omdat het je eigen deurkaart is voorzie ik geen enkel probleem met de schakelaar.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0