Injectoren gecontroleerd en nu?

Volvo V70 2.4D MY'09 +-350dkm

 
 
 
 
 
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Injectoren gecontroleerd en nu?

 · 
Posted: 29.05.2019 - 15:58  ·  #16
Tolerantie waardes staan erbij. Ik dacht 675-725 rpm en -5gr tot +5gr.
Qua Vida meting niks aan de hand. Lektest schijnt beter inzicht te geven.

Maar in jouw geval zou ik een vida diagram maken met met brandstof drukken erin.

Kan zijn dat de railsensor foute waardes geeft of dat een regelklep stuk is of niet goed aangestuurd wordt.

Hoge druk is gunstiger dan te laag... Dan zou de pomp kapot kunnen zijn.

Wat is de exacte foutcode?
joelvwestrenen
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Deurne, Noord-Brabant
Leeftijd: 28
Homepage: exposurelighting.n…
Berichten: 94
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: Injectoren gecontroleerd en nu?

 · 
Posted: 29.05.2019 - 16:07  ·  #17
Quote door martijn-a

Tolerantie waardes staan erbij. Ik dacht 675-725 rpm en -5gr tot +5gr.
Qua Vida meting niks aan de hand. Lektest schijnt beter inzicht te geven.

Maar in jouw geval zou ik een vida diagram maken met met brandstof drukken erin.

Kan zijn dat de railsensor foute waardes geeft of dat een regelklep stuk is of niet goed aangestuurd wordt.

Hoge druk is gunstiger dan te laag... Dan zou de pomp kapot kunnen zijn.

Wat is de exacte foutcode?


De fuel drum geeft ongeveer 340.000 tot 360.000

De foutcode is ECM-2501
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Injectoren gecontroleerd en nu?

 · 
Posted: 29.05.2019 - 16:31  ·  #18
Kon de code zelf eerst niet vinden maar zat in mijn eigen auto profiel te kijken.. 🤔

Tis een melding van hoge druk in de rail maar stationair geeft hij goede waardes.

Kan aan drie dingen liggen: sensor op de rail, klep op rail of klep op de pomp.

De kunst is om afhankelijk van hoe de melding ontstaat te bepalen welke het is.

Per motortype is het verschillend welke parameters kan je bekijken.

Het mooiste is dat je de spanning op de railregelklep en doseerklep kunt uitlezen samen met raildruk.

Uitzonderlijk waardes in aansturing wijzen de dader aan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0