installeren electrisch inklapbare spiegels

 
 
 
 
 
J.W.Woermeijer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Raalte | Overijssel
Leeftijd: 44
Berichten: 68
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: installeren electrisch inklapbare spiegels

 · 
Posted: 20.08.2021 - 12:37  ·  #16
Klopt, heb gewoon RAW op de spatborden zitten.

Nu loop ik op de sloop, maar kom veelal de groene stekkers tegen waar er 3 draden ontbreken. 1 auto (2.5T mei 2007) waar er 7 ontbreken.

Ik kan hier niet meer zien wat er op de auto heeft gezeten en weet ik helaas niet wat ik in de deuren heb zitten.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: installeren electrisch inklapbare spiegels

 · 
Posted: 20.08.2021 - 12:56  ·  #17
Hoeveel draden zitten er op de spiegel?
J.W.Woermeijer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Raalte | Overijssel
Leeftijd: 44
Berichten: 68
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: installeren electrisch inklapbare spiegels

 · 
Posted: 20.08.2021 - 13:06  ·  #18
Geen id, ze zitten er al een jaar op bij me, en vd week moest hij voor de APK en heeft de dealer gelijk de knop geplaatst en de softwareupdate gedaan. Echter daarna werkte de verstelling niet meer en hebben ze de oude software weer terug gezet.

Maar heb net gevraagd hier en bij eentje heeft er elektrischinklapbare spiegels op gezeten, deze mist 3 draden op de aansluiting van de spiegelstekker (deurkant) dus kan bijna niet missen dat de meeste dus de juiste kabelboom hebben. Of het moet in de kabelboom zitten naar de DDM
J.W.Woermeijer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Raalte | Overijssel
Leeftijd: 44
Berichten: 68
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: installeren electrisch inklapbare spiegels

 · 
Posted: 21.08.2021 - 17:03  ·  #19
Bedankt voor de tips!

Ik heb van mijn oude S60 de kabelbomen over gezet.
Deze mist maar 3 draadjes in heel de kabelboom. De kabelboom die in de deur zat mist er 7…


Thuis met VIDA de spiegel aangestuurd en dit werkte, dus hij staat weer bij de dealer voor de software..


Noaals mijn dank!
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 53
Berichten: 345
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: installeren electrisch inklapbare spiegels

 · 
Posted: 21.08.2021 - 22:38  ·  #20
Quote door J.W.Woermeijer

Bedankt voor de tips!

Ik heb van mijn oude S60 de kabelbomen over gezet.
Deze mist maar 3 draadjes in heel de kabelboom. De kabelboom die in de deur zat mist er 7…


Thuis met VIDA de spiegel aangestuurd en dit werkte, dus hij staat weer bij de dealer voor de software..


Noaals mijn dank!


Ik heb ook naderhand inklapbare spiegels ingebouwd. Toen ik ze in had gebouwd deden ze het niet, ook niet nadat ik door Obbe (met Vdash) de inklapbare spiegels had "aan" gezet in de configuratie van de auto. Omdat ze het niet deden, zijn ze toen weer "uit" gezet in de configuratie van de auto.
Uiteindelijk naar de dealer gegaan. Die hadden het juiste codenummer er bij gezocht. Voordat ik naar de dealer ben gegaan, had ik zelf met Vdash de spiegel functie weer aan gezet in de configuratie van de auto. Toen de dealer de software voor de functie automatisch inklapbare spiegels wilde installeren lukte dat niet. Toen hebben ze een algemene software update voor mijn auto gedaan, en daarna konden de spiegels wel automatisch ingeklapt worden. Dat vonden hun vreemd, en ik ook. maar goed de spiegels konden daarna wel ingeklapt worden met een druk op de knop.

Misschien is dit ok wel een type probleem wat jij hebt.
J.W.Woermeijer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Raalte | Overijssel
Leeftijd: 44
Berichten: 68
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: installeren electrisch inklapbare spiegels

 · 
Posted: 28.08.2021 - 09:43  ·  #21
Inmiddels doen de spiegels precies wat ze moeten doen!

in de deur zaten de verkeerde draadbomen, deze heb ik gewisseld uit mijn oude s60 (2002) en de auto terug gebracht naar de dealer.
De kabelboom in de deur welke de inklapbare spiegels kan aansturen mist 3 draden op de groene stekker.
De kabelboom welke dat niet kan mist 7 draden op de groene stekker.

IK heb niets met Vdash of andere sofware gedaan, ik heb het gewoon origineel door de dealer laten doen.
mijn spiegels komen van een volvo S60R uit 2004 en zitten nu op een S60T5 uit 2004
 
Selected quotes for multi-quoting:   0