Interessante AliExpress links om te delen

Help uw medeVolvist in het Ali-oerwoud

 
 
 
 
 
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 53
Berichten: 341
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 09.07.2020 - 03:34  ·  #166
Kan interessant zijn. Alleen nu iets bij AliExpress bestellen? Dat lijkt mij niet zo verstandig. Mijn laatste 4 bestellingen: 1x aangekomen, 1x geannulleerd (terwijl het al verzonden zou zijn), en 2x nog niet aangekomen (1x een maand geleden laatste scan gehad (aangekomen in Luik}, en 1x laatste scan aangekomen in Luik airport twee weken geleden).
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 09.07.2020 - 04:43  ·  #167
Levertijden via Alu momenteel hopeloos idd. En ook blijft het weken in Luik liggen wachten op de douane. Waarom? Geen idee...
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 09.07.2020 - 09:31  ·  #168
Hier hetzelfde, en dan opeens is het er. Ik heb nu een pakketje wat al wel bekend is bij PostNL, en al 3 dagen staat op 'wordt morgen afgeleverd'.
Ook een pakketje wat binnen 5 dagen in Nederland was, maar waar verder nog niks over bekend is.
Het lijkt haast weer de situatie van een aantal jaren geleden, toen wist je ook nooit wanneer het bezorgd werd :D en dat terwijl ik eigenlijk de laatste (pak hem beet) 2 jaar mijn spullen altijd vlot binnen kreeg.
richard9722
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Berichten: 220
Geregistreerd: 03 / 2019
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 09.07.2020 - 10:38  ·  #169
Hier ook een bestelling uiteindelijk via een dispute laten annuleren en refunden, omdat het al 2 maanden onderweg was met DHL. Ook geen track en trace beschikbaar. En dat terwijl het vanaf een magazijn uit Spanje zou komen.

Refund ging uiteindelijk wel snel :)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 09.07.2020 - 10:46  ·  #170
Hier hetzelfde, 2 bestellingen 2 maand onderweg. Refund binnen enkele dagen op de rekening.
Spier1968
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 55
Berichten: 333
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 09.07.2020 - 11:22  ·  #171
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1686
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 09.07.2020 - 11:40  ·  #172
Quote door Spier1968

Dit zal ook niet geholpen hebben 😉

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200623_04999239


dan doet BangGood het beter, had alles binnen 4 weken binnen, en voor 1 bestelling kreeg ik een mailje dat het out of stock was, los van elkaar verzonden en alles binnen 4 weken binnen.

Heb 2 bestelling open staan bij Ali we zullen wel zien

.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 09.07.2020 - 12:21  ·  #173
Quote door ohz274

Hier hetzelfde, 2 bestellingen 2 maand onderweg. Refund binnen enkele dagen op de rekening.

Haha, zo had ik afgelopen winter eens stuurkuipje voor mijn motor(tje) besteld, track en trace was onduidelijk, na 2 maanden nog steeds niks binnen. Refund aangevraagd, en gekregen. Een week later lag het stuurkuipje op m'n mat :lol:

Quote door bartk

Quote door Spier1968

Dit zal ook niet geholpen hebben 😉

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200623_04999239


dan doet BangGood het beter, had alles binnen 4 weken binnen, en voor 1 bestelling kreeg ik een mailje dat het out of stock was, los van elkaar verzonden en alles binnen 4 weken binnen.

Heb 2 bestelling open staan bij Ali we zullen wel zien

.

Ik ga denk ik ook weer terug naar Banggood indien mogelijk, daar heb ik goede ervaringen mee gehad in het verleden, heel snel en correct.
giligang
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weesp
Leeftijd: 33
Berichten: 98
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 10.07.2020 - 01:15  ·  #174
Quote door J-Fortuna

Quote door ohz274

Quote door giligang

Hoi allen!
Ik heb met de apk van m'n V40 vorige maand de LED koplampen er in gelaten. Puur als test eigenlijk. En wat blijkt, het lichtbeeld is zo waar goed!

Dat is dus wel een leuk cadeautje van ome Ali!
Mochten er nog anderen geïnteresseerd zijn:
[url= https://nl.aliexpress.com/item/32874121 ... 4c4drE2BCi]LED koplampen van ome Ali[/url]

Hier werkt de link niet

Na een beetje Googlen op basis van het zichtbare deel van de link ben ik tot de conclusie gekomen dat het vermoedelijk deze zijn: https://a.aliexpress.com/_BPF9OZ


https://nl.aliexpress.com/item…4c4dlZLNvz

Dit moet de goede zijn
Tonneke
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Geldrop
Leeftijd: 53
Berichten: 341
Geregistreerd: 10 / 2016
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 10.07.2020 - 02:35  ·  #175
Quote door Doeke Dobma

Levertijden via Alu momenteel hopeloos idd. En ook blijft het weken in Luik liggen wachten op de douane. Waarom? Geen idee...


Ja precies dat!! Dit is het bericht van een van mijn pakketjes: "The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed 2020-06-09 11:00:00" Dat is vandaag een maand geleden. Ik heb het geloof wel verloren dat, dat ooit nog aan gaat komen. De aankoop was op 6 mei.

Ander pakketje: "Liege-Linehaul Arrival 2020-06-24 15:28:00 [GMT+1]" en "Zendingsstatus Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring". Dit is ook al meer dan twee weken geleden.

Quote door ohz274

Hier hetzelfde, 2 bestellingen 2 maand onderweg. Refund binnen enkele dagen op de rekening.


Refund?? Niks refund. Op 11 juni een dispute geopend, nu al 3x een AliExpres proposal gehad van 10 dagen wachten. Verder geen enkele reactie van AliExpress en/of de verkoper. Al heel veel berichtjes achtergelaten en screen prints van de tracking info. Nul komma nul reactie....
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 10.07.2020 - 03:34  ·  #176
Dat biedt weinig perspectief... ik kan momenteel geen enkele HU850 reviseren omdat het belangrijkste onderdeel hiervoor in Luik ligt... niet best.
giligang
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Weesp
Leeftijd: 33
Berichten: 98
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 10.07.2020 - 03:54  ·  #177
Quote door Tonneke

Quote door Doeke Dobma

Levertijden via Alu momenteel hopeloos idd. En ook blijft het weken in Luik liggen wachten op de douane. Waarom? Geen idee...


Ja precies dat!! Dit is het bericht van een van mijn pakketjes: "The shipment is handed over in bulk, final acceptance of goods to be confirmed 2020-06-09 11:00:00" Dat is vandaag een maand geleden. Ik heb het geloof wel verloren dat, dat ooit nog aan gaat komen. De aankoop was op 6 mei.

Ander pakketje: "Liege-Linehaul Arrival 2020-06-24 15:28:00 [GMT+1]" en "Zendingsstatus Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring". Dit is ook al meer dan twee weken geleden.

Quote door ohz274

Hier hetzelfde, 2 bestellingen 2 maand onderweg. Refund binnen enkele dagen op de rekening.


Refund?? Niks refund. Op 11 juni een dispute geopend, nu al 3x een AliExpres proposal gehad van 10 dagen wachten. Verder geen enkele reactie van AliExpress en/of de verkoper. Al heel veel berichtjes achtergelaten en screen prints van de tracking info. Nul komma nul reactie....


Ali kan met refunds erg lang op zich laten wachten. Gewoon elk voorstel afblijven wijzen. Op een gegeven moment loopt de teller af en als je het dat niet ontvangen hebt, worden verkopers gedwongen het geld terug te geven. De reden dat het nu vaak langer duurt, is dat Ali nu vaak de wachttijd verlengt(volgens mijn ivm corona). Hierdoor kan het zo zijn dat je in eens 2 of 3 maanden wacht ipv 1 of 1,5. Zelf inmiddels meerdere keren meegemaakt. Ook dat je na langer wachten dan gebruikelijk, alsnog je geld terug krijgt van ali.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1686
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 10.07.2020 - 09:04  ·  #178
Quote door giligang

verkopers gedwongen het geld terug te geven.


Het is iets anders, verkopers krijgen het geld pas van Ali als jij zegt dat je het ontvangen hebt
deusjevo
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 871
Geregistreerd: 05 / 2020
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 10.07.2020 - 11:38  ·  #179
Afgelopen maand 2 refunds van Ali gekregen.

Er was een pakketje afgeleverd in Spanje in plaats van NL, gemeld bij verkoper en direct een refund.

Verder had ik een pakket dat met transportschade aankwam en waarvan de inhoud (LED verlichting) niet werkte.
In dit tweede geval eerst een oeverloze mailwisseling met de verkoper waar we niet uitkwamen en heel erg onvriendelijk werd, verkoper noemde mij een scammer / crook.

Dispute aangevraagd en binnen 1 dag geld retour en bij verkoper een recensie neergezet die hij vast niet leuk gevonden heeft.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1686
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Interessante AliExpress links om te delen

 · 
Posted: 11.07.2020 - 11:06  ·  #180
Net 1 van de 2 pakketjes binnen vond het erg snel(1 juli besteld ) , maar realiseer me dat ik het vanuit Frankrijk heb laten leveren.
Opstapje : achter is hij bij de nn wat te hoog maar voor gaat het heel mooi zelfs met mijn 110kg.
https://www.aliexpress.com/ite…4c4d94eVXm
 
Selected quotes for multi-quoting:   0