Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 
 
 
 
 
Piet_piraat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1485
Geregistreerd: 01 / 2015
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 10.08.2016 - 12:10  ·  #16
Quote door GRUNNS60

Tja als je dat toch echt wilt lijkt me dit een betaalbare oplossing :shame:
http://www.ebay.com/itm/2PCS-U…5R&vxp=mtr

Alleen werken ze lang niet allemaal. Ten eerste betwijfel ik of ze stevig genoeg zijn om bij een crash je daadwerkelijk in de stoel te houden en niet spontaan te breken. Ten tweede is het metaal daar vaak dun. In mijn Volvo heb ik zo'n setje geprobeerd dat ik via Aliexpress heb besteld, maar mooi dat het niet werkte. Te dun, greep niet vast, en de eigen gordel bleef er ook niet goed in zitten.
WinstonWolff
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 10.08.2016 - 12:34  ·  #17
Opgelost!

Inderdaad had ik niet heel veel vertrouwen in dat adaptertje, de zwakste schakel bepaalt de sterkte van de ketting, etc...

Aan de gespaansluiting zit een zwart kabeltje. Je volgt dit kabeltje tot je bij een stekkerdoos (onder de zitting van de stoel) komt. Deze stekkerdoos moet je even losschroeven om bij de achterkant te komen. Het eerdergenoemde zwarte kabeltje zit namelijk in de achterkant van deze zwarte stekkerdoos, het is een groen stekkertje. Deze trek je los, et voilà!
Blackfox
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 56
Berichten: 408
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 10.08.2016 - 14:11  ·  #18
Quote door WinstonWolff

Ik heb een V70 2.4 uit 2005.

Nou draag ik natuurlijk altijd mijn veiligheidsgordel, maar het audiosgnaal (de irritantie "pingel") voor de veiligheidsgordel wil ik voorgoed het zwijgen opleggen. Als je even je auto aan het keren bent, of even rustig de straat uitrijdt en nog geen gordel om hebt, is het gewoon heel erg irritant.

Hoe doe ik dit?


Eerst gordel om ,DAN pas wegrijden is beter :-)
maar dat is mijn bescheiden mening :D.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 10.08.2016 - 15:09  ·  #19
Quote door Blackfox

Quote door WinstonWolff

Ik heb een V70 2.4 uit 2005.

Nou draag ik natuurlijk altijd mijn veiligheidsgordel, maar het audiosgnaal (de irritantie "pingel") voor de veiligheidsgordel wil ik voorgoed het zwijgen opleggen. Als je even je auto aan het keren bent, of even rustig de straat uitrijdt en nog geen gordel om hebt, is het gewoon heel erg irritant.

Hoe doe ik dit?


Eerst gordel om ,DAN pas wegrijden is beter :-)
maar dat is mijn bescheiden mening :D.


Dat was zijn vraag niet.
Ook ik kan me mateloos irriteren aan de schoolmeesters hier die een vraag niet beantwoorden maar wel aangeven hoe belangrijk iets is.

Heb je een antwoord op een vraag, beantwoord hem.
Heb je een vraag? Stel hem.

En het geleuter kan me beter bespaard blijven.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 10.08.2016 - 15:54  ·  #20
Quote door WinstonWolff

Opgelost!

Inderdaad had ik niet heel veel vertrouwen in dat adaptertje, de zwakste schakel bepaalt de sterkte van de ketting, etc...

Aan de gespaansluiting zit een zwart kabeltje. Je volgt dit kabeltje tot je bij een stekkerdoos (onder de zitting van de stoel) komt. Deze stekkerdoos moet je even losschroeven om bij de achterkant te komen. Het eerdergenoemde zwarte kabeltje zit namelijk in de achterkant van deze zwarte stekkerdoos, het is een groen stekkertje. Deze trek je los, et voilà!


Kijk aan je hebt de oplossing gevonden,en zo doe ik dat bij mijn bedrijfsauto ook,stekkertje onder de stoel los en klaar.
En nee ik rij niet de hele tijd in mijn bedrijfsauto zonder gordel om,maar ik kom regelmatig in een werkvak en dan is het wel zo prettig.
OttoV
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dubbeldam
Leeftijd: 37
Berichten: 1760
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 10.08.2016 - 16:05  ·  #21
Quote door WinstonWolff

Wow, sommige reacties zijn nog irritanter dan het "riemen vast" signaal zelf!

Ik ben al een tijdje uit de schoolbanken, en zit niet echt op moralistische, betweterige, schoolmeesterachtige posts te wachten. Zoals gezegd ben ik een groot voorstander van het gebruik van veiligheidsgordels, maar die pingel is gewoon overbodig. En irritant. Net een zeurend kind. Een waarschuwingslampje zou voldoende zijn. En uiteindelijk is het mijn auto.....

Dus ik stel een simpele vraag......

Voor de mensen (you know who you are!) die wél met nuttige antwoorden op mijn vraag kwamen: dank!


Even off-topic:
MijnS60
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: IJsselstein
Leeftijd: 34
Berichten: 1204
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 10.08.2016 - 17:37  ·  #22
Zie het topic voorbij komen en ik vind dit ook irritant dat pingelen van je vergeet iets, dat weet ik en doe hem braaf om maar die herrie wil ik niet hebben.

Goede oplossing zonder iets te hoeven slopen :love:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 10.08.2016 - 19:14  ·  #23
Vind de niet relevante opmerkingen over dat je zou moeten gaan lopen ipv korte stukjes rijden (als je bijvoorbeeld een aanhanger moet manouvreren, hoe doe je dat lopend ?? ) best heel erg zinloos en niets toevoegen aan het vraagstuk wat TS stelt.
Ieder moet voor zich weten of hij of zij eerst de gordel omdoet en dan de auto start of andersom.
We hebben hier niet te maken met 18 jarigen die nog rijles volgen.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 10.08.2016 - 23:00  ·  #24
Quote

Vind de niet relevante opmerkingen over dat je zou moeten gaan lopen ipv korte stukjes rijden (als je bijvoorbeeld een aanhanger moet manouvreren, hoe doe je dat lopend ?? ) best heel erg zinloos en niets toevoegen aan het vraagstuk wat TS stelt.
Ieder moet voor zich weten of hij of zij eerst de gordel omdoet en dan de auto start of andersom.
We hebben hier niet te maken met 18 jarigen die nog rijles volgen.


Mee eens, dus een :thumb:
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1878
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 10.08.2016 - 23:09  ·  #25
Geen gevoel voor humor blijkbaar .
Maar eens het voegt niks toe als het gaat om je belletje uitschakelen .


Zal me er niet meer mee bemoeien .
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 11.08.2016 - 09:19  ·  #26
Quote
Dat was zijn vraag niet.
Ook ik kan me mateloos irriteren aan de schoolmeesters hier die een vraag niet beantwoorden maar wel aangeven hoe belangrijk iets is.

Heb je een antwoord op een vraag, beantwoord hem.
Heb je een vraag? Stel hem.

En het geleuter kan me beter bespaard blijven.


ik ken me ook mateloos irriteren aan mensen die denken te moeten vertellen hoe- en of iemand zou moeten reageren op een forum (schoolmeester?), welkom op de wondere wereld die internetfora heet, waar iedereen lekker mag spuien wat hij wil, ongepast (hoewel, daar kan ingegrepen worden) of ongewenst maar meestal wel goedbedoeld... erger u niet verwonder u slechts.

on topic; super dat je het gevonden hebt!
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 11.08.2016 - 10:25  ·  #27
Ik was erg verbaasd over de oplossing, ik heb het ook gedaan, de stekker eruit, en inderdaad, de auto was stil. totdat ik vanmorgen wegreed; binnen een paar minuten een Airbag-spoed storingsmelding! kon me ook al niet voorstellen dat volvo - die voor veiligheid gaat - dit zo simpel gemaakt heeft. Dus terug naar de tekentafel.....

(en ik ga er van uit dat er hier mensen zijn met een gezamelijk doel en passie, en dat zinloze vingerwijzen, daar zijn andere sites voor, waar je naar hartelust zinloze opmerkingen kunt plaatsen, noem een dumpert of fok. en daarom kijk ik daar ook nooit op, zonde van mijn tijd)
WinstonWolff
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 11.08.2016 - 11:52  ·  #28
Quote door Waltersan

Ik was erg verbaasd over de oplossing, ik heb het ook gedaan, de stekker eruit, en inderdaad, de auto was stil. totdat ik vanmorgen wegreed; binnen een paar minuten een Airbag-spoed storingsmelding! kon me ook al niet voorstellen dat volvo - die voor veiligheid gaat - dit zo simpel gemaakt heeft. Dus terug naar de tekentafel.....

(en ik ga er van uit dat er hier mensen zijn met een gezamelijk doel en passie, en dat zinloze vingerwijzen, daar zijn andere sites voor, waar je naar hartelust zinloze opmerkingen kunt plaatsen, noem een dumpert of fok. en daarom kijk ik daar ook nooit op, zonde van mijn tijd)


Ai, da's jammer....

Ik heb vooralsnog alleen een rondje door de straat gereden (lekker zónder veiligheidsgordels uiteraard :devil: ), en toen had ik geen meldingen. Vooralsnog staat de auto zonder voorwielen op de oprit (ik wacht op een setje nieuwe remmen), dus ik kan er niet verder over rapporteren.

Wordt vervolgd.
De Don
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 2450
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 11.08.2016 - 17:47  ·  #29
Die airbag storingmeldingen kreeg ik bij mijn huidige bedrijfswagen dus ook,overleg met de dealer leerde mij dat ze het eruit konden halen maar dat ze dat niet doen bij een leasebak.

Ik heb nu een losse gesp in de auto liggen en dan steek ik die er gewoon in i.p.v de gordel.
GJ-S60
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 9
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Irritante "riemen vast" signaal voorgoed uitschakelen

 · 
Posted: 11.08.2016 - 19:23  ·  #30
Ik kan mij de irritatie over deze piep ook goed voorstellen.

Bij een Volvo is het nog een bescheiden waarschuwingstoon, er zijn merken waar er een gigantisch harde pieptoon klinkt bij het
niet omdoen van de gordel, en dan wel zo dat je er gewoon hoofdpijn van krijgt. Dit irriteert mij ook en is in mijn ogen overdreven en zelfs betuttelend. Ik werk bij een autobedrijf dus je wilt niet weten hoe vaak in de herrie zit bij een klein stukje over het terrein rijden.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0