Kachelventilator vervangen/reparatie

 
 
 
 
 
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Kachelventilator vervangen/reparatie

 · 
Posted: 03.09.2020 - 20:05  ·  #16
Dan begon ik er ook niet zelf aan.
RIVADA
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 370
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Kachelventilator vervangen/reparatie

 · 
Posted: 04.09.2020 - 10:04  ·  #17
Quote door hermanusb

Dan begon ik er ook niet zelf aan.


En toch... het lijkt lijkt moeilijker dan het in werkelijkheid is; het is alleen veel werk... heel veel werk.
Maar volgens mij is het niet complex: komen er geen speciale afstelwerkzaamheden aan te pas en is het feitelijk recht toe recht aan sleutelen.
Dus als je daar niet van terug schrikt, en je beschikt over fijn gereedschap (is echt het halve werk) en tijd en ruimte, is het goed te doen.

Heb eens een warmtewisselaar van een A4 '96 verwisseld omdat deze lek was. Hele dashboard, stuur, klokkewinkel, airco, middenconsole etc. moest er uit. Kostte me een heel weekend, maar uiteindelijk is het alleen maar veel en niet moeilijk.
J-Fortuna
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 04 / 2020
Subject:

Re: Kachelventilator vervangen/reparatie

 · 
Posted: 04.09.2020 - 11:32  ·  #18
Quote door RIVADA

Quote door hermanusb

Dan begon ik er ook niet zelf aan.


En toch... het lijkt lijkt moeilijker dan het in werkelijkheid is; het is alleen veel werk... heel veel werk.
Maar volgens mij is het niet complex: komen er geen speciale afstelwerkzaamheden aan te pas en is het feitelijk recht toe recht aan sleutelen.
Dus als je daar niet van terug schrikt, en je beschikt over fijn gereedschap (is echt het halve werk) en tijd en ruimte, is het goed te doen.

Heb eens een warmtewisselaar van een A4 '96 verwisseld omdat deze lek was. Hele dashboard, stuur, klokkewinkel, airco, middenconsole etc. moest er uit. Kostte me een heel weekend, maar uiteindelijk is het alleen maar veel en niet moeilijk.

Dat je een onderdeel van €100 (9997284) moet kopen puur en alleen om de ventilator los van de elektromotor te krijgen maakt het anders ook niet bepaald uitnodigend om deze klus zelf te gaan ondernemen..

Bij m'n C30 begint de ventilator langzaam ook te piepen in bepaalde standen, daarvan heb ik ook wat video's bekeken en dat is een vergelijkbaar drama als bij de V70. Zodra het te erg wordt gaat hij gewoon naar de garage, al zal het niet de dealer worden.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Kachelventilator vervangen/reparatie

 · 
Posted: 07.09.2020 - 11:58  ·  #19
De nieuwe ventilator zit erin.
Een kind kan de was doen zeg maar.
Tevens een nieuwe gasveer op het dashboardkastje Gemonteerd want die van mij was al lang kapot.
Ook was 1 vd 2 vergrendel scharnierpennen losgelopen waardoor het kastje scheef hing en rammelde.
Hierdoor was een klein onderdeel afgebroken.

Deze heb ik gelijmd in de hoop dat het gaat houden.
Anders moet ik een achterkant zien te vinden waar het kastje ahw in valt,
Foto komt zo.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4710
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Kachelventilator vervangen/reparatie

 · 
Posted: 07.09.2020 - 12:05  ·  #20
3 foto’s
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0