Katalysator gestolen

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Katalysator gestolen

 · 
Posted: 14.12.2022 - 23:44  ·  #16
Quote door bartk

Quote door [-Tom-]

Ik denk dat je met zo'n mooie 18V Makita slijptol zo klaar bent..


en de hele buurt komt even kijken wat je aan het doen bent met een slijptol om 2 uur s'nacht. Je wil zo min mogelijk herrie maken s'nachts anders komt er echt wel iemand kijken.

Daar naast probeer maar eens met een 125 mm disk een pijp van 60mm door te slijpen als je niet aan alle kanten er bij kunt

Ook al hoort de hele buurt het, ga jij 's nachts in 2:00 de deur uit omdat je buiten een slijptol hoort? Voordat jij buiten bent zijn ze al weg. En ook al zijn ze er nog, zou je daadwerkelijk wat doen? Geen verwijt verder.. maar als ik iets hoor (als ik überhaupt wakker word), ben ik toch al te laat.
Op youtube staan genoeg filmpjes van bewakingscamera's, binnen een minuut trekken ze die katalysators er onderuit!
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Katalysator gestolen

 · 
Posted: 15.12.2022 - 00:52  ·  #17
Niemand die iets hoort, een beetje "pro" heeft zo'n hydraulische knipschaar, de buis voor echter de kat. is met enkele seconden door en weg zijn ze....
Blij dat ik er geen last van heb waar ik sta..
Yoss
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Katalysator gestolen

 · 
Posted: 15.12.2022 - 09:28  ·  #18
Bedankt voor het mee denken!
Ik ga de katalysator vervangen door een imitatie, en iets maken wat op de CATLOC lijkt.

De lambda sensor achter hebben ze ook meegenomen. Is de BOSCH 0258986507 een goede vervanger?
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1688
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Katalysator gestolen

 · 
Posted: 15.12.2022 - 19:20  ·  #19
Ja ik ga naar buiten als ik iets hoor, en ik ben niet de enigste in mijn buurt. Misschien is het hier daarom toch we redelijk veilig.

Daarnaast, je krijgt hem met een 125 mm schijf niet door onder de auto. omdat de penetratie diept ongeveer 125mm/2 - 20mm is 40 tot 45mm
Mijn uitlaat is veel dikker
Yoss
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 8
Geregistreerd: 12 / 2021
Subject:

Re: Katalysator gestolen

 · 
Posted: 20.12.2022 - 10:44  ·  #20
Ik denk dat het een reciprozaag was. Aan de voorkant kun je zien dat het eind punt niet op dezelfde plek komt als het begin punt.
De achterkant is wel perfect gesneden. Zie foto's.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
McGyver
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Meerstad
Leeftijd: 44
Berichten: 196
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: Katalysator gestolen

 · 
Posted: 20.12.2022 - 15:13  ·  #21
Wat een dikke kak zooi! Ik heb al eens bedacht om te kijken of er iets van een 'chassis reinforcement' is die over de katalysator heen valt. Zoiets als dit van: Ultra racing, Erst of Summit
Ik kijk dan ook naar wat er voor de Ford Focus RS mk2 of Mondeo mk4 beschikbaar is, want dat past mogelijk ook op een V70nn.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0