Koelvin motor gaat niet draaien

 
 
 
 
 
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Koelvin motor gaat niet draaien

 · 
Posted: 15.08.2019 - 18:41  ·  #16
Quote door Maarten-Jan

Ik heb nog een koelvin liggen. Gratis. Hiervan is de aansturing stuk maar de motor doet het nog wel.


Ik hou het in gedachten maar ga er van uit dat een van mijn twee koelvinnen goed is.
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: Koelvin motor gaat niet draaien

 · 
Posted: 16.08.2019 - 19:20  ·  #17
Vandaag de zekering vervangen en toen de motor een tijdje laten draaien en hij sloeg op een gegeven moment even aan dus hij werkt als de koelvloeistof te warm wordt.
Ik las ergens anders op het forum dat de koelvin altijd draait als de airco aan staat maar dat gebeurt bij mij niet. Ik heb overigens niet te klagen over de airco, de afgelopen 2 weken is het redelijk warm geweest zo nu en dan maar hij geeft ijskoude lucht.
Wat is jullie mening hier over?
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Koelvin motor gaat niet draaien

 · 
Posted: 16.08.2019 - 19:37  ·  #18
De phase 2 of N heeft een inschakelende airco pomp, en de P3 of NN een modulerende pomp.

Ik kan mij voorstellen dat hierdoor er ook verschillen zijn in warmte regulering. Technisch kan ik het niet uitdiepen, maar gebruikservaring heb ik in deze wel.

En inderdaad, bij de N hoorde ik de koelvin zelden of nooit. Bij de N veel vaker.

Nu zat onlangs wel bij mij de radiateur dichtgeslibt met vuil en stof dus kan ook een reden zijn van veel draaiuren van de koelvin.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0