[V70] Koplampen laten polijsten

doffe en gele koplampen laten polijsten in Duitsland

 
 
 
 
 
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sneek
Leeftijd: 49
Berichten: 253
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: [V70] Koplampen laten polijsten

 · 
Posted: 08.01.2015 - 10:59  ·  #16
De Duitse poetskoning is een goede vriend van mij uit de BMW wereld, hij doet het graag en gratis voor mij en ik vindt het altijd wel gezellig zo'n dagje poetsen en over auto's ouwehoeren.
Herby
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 52
Berichten: 200
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: [V70] Koplampen laten polijsten

 · 
Posted: 08.01.2015 - 12:32  ·  #17
Ziet er inderdaad weer perfect uit. :thumb:

Ik heb alleen begrepen dat je door het poetsen de volledige (uv) beschermingslaag van het kunsststof afpoetst.

Dit schijnt een zeer dun maar sterk beschermlaagje te zijn, dat in combinatie met vuil op de weg, echter wel vaak de oorzaak is van het dof worden van de lampen.

Je lampen zijn dus nu nog wel mooi maar blijven dit niet lang, omdat ze niet meer voldoende bescherming tegen zand/stof/stenen en uv-licht hebben, als ik de informatie op internet moet geloven.

Er wordt daarom aangeraden om de lampen schoon/glad te polijsten met zeer dun schuurpapier en en er daarna enkele lagen speciale blanke UV-bestendige lak over te spuiten.
Herby
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Tiel
Leeftijd: 52
Berichten: 200
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: [V70] Koplampen laten polijsten

 · 
Posted: 08.01.2015 - 12:38  ·  #18
Quote door thorbadour

Weet iemand wat voor spul gebruikt is om die glazen koplampen te polijsten?
Een aantal weken geleden is me verteld dat ik nieuwe glazen kon bestellen voor mijn koplampen, maar een keer polijsten is een stuk goedkoper natuurlijk!


Facelift heeft alleen maar kunstof koplampen, arr! Nvm


Polijsten van glas is een kostbare zaak. :sick:

Wat wel helpt, is de glazen heel goed schoon maken en er vervolgens wat lagen blanke lak over te spuiten en dit glad te polijsten.

Dit geeft nagenoeg hetzelfde effect als het nat maken van dof/ruw glas. (Je ziet er niets meer van)

Dit werkt echt goed, alleen erg diepe putjes zijn dan nog een beetje zichtbaar.

Het werkt trouwens ook perfect op de glazen van je mistlampen.
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Sneek
Leeftijd: 49
Berichten: 253
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: [V70] Koplampen laten polijsten

 · 
Posted: 08.01.2015 - 14:29  ·  #19
Klopt er zit inderdaad een beschermende coating op het kunststof maar die was door de de steenslag wasstraten etc dus al zodanig naar de knoppen dat mijn koplampen dof en geel waren gekomen. De man waar ik geweest ben is geen hobby knutselaar maar doet dit beroepsmatig en uiteraard is er een nieuwe coating opgezet. Ik mag daar van hem verder niets over het product vertellen omdat dit nu juist het verschil is tussen hobbymatig en professioneel laten behandelen van je koplampen.
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: [V70] Koplampen laten polijsten

 · 
Posted: 08.01.2015 - 15:42  ·  #20
@ Bert: Ik kan het wel ff doen hoor. Doe wekelijks tegenwoordig zo'n klus
scooter
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: oirsbeek
Leeftijd: 72
Berichten: 19
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: [V70] Koplampen laten polijsten

 · 
Posted: 30.06.2015 - 16:54  ·  #21
dat ziet er mooi uit dat moet bij mij ook gebeuren weet iemand voor mij omgeving heerlen maasticht sittard wie dat goed kan doen laat maar komen

grt kees
 
Selected quotes for multi-quoting:   0