Koplampen...

Xenon vs. Halogeen (2000-2004)

 
 
 
 
 
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 25.04.2013 - 14:04  ·  #31
ik heb inderdaad een setje koplampen zoals ProVolvo die in zijn V70 heeft...

de vraag is dus of ik die werkend ga krijgen in mijn S60.... :D

zal sowieso nog moeten knutselen ivm afgebroken bevestigingspunten bij de linker lamp, maar als ik het niet werkend krijg, begin ik daar niet aan....

Andere optie is nog om te kijken of ik het heldere glas, de zwarte inleg en mogelijk reflectoren over kan zetten in een gewone halogeen lamp.

Dan dus wel de looks, maar niet de xenon zegmaar...
Renate1976
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 25.04.2013 - 14:06  ·  #32
Quote door ProVolvo

Quote door Renate1976

Zelfde?





Nee, niet hetzelfde. Bij jou wagen zitten er ribbels aan de binnenkant van het glas.


owjaaaaaaaaaaaaaaaa nu zie ik het verschil :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 25.04.2013 - 14:50  ·  #33
Quote door Renate1976

jezus stelletje nelen haha

en ik sloop me S60 niet :P

modificeren heet dat :D


Vaak stuurt zo een relais meer aan dan je denk Renate. Ik hoop dan ook echt dat je op termijn geen storingen gaat krijgen. Dat spul luistert echt nauw hoor.
Renate1976
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 25.04.2013 - 15:15  ·  #34
Quote door Trissy1979

Quote door Renate1976

jezus stelletje nelen haha

en ik sloop me S60 niet :P

modificeren heet dat :D


Vaak stuurt zo een relais meer aan dan je denk Renate. Ik hoop dan ook echt dat je op termijn geen storingen gaat krijgen. Dat spul luistert echt nauw hoor.


is echt alleen voor de verlichting(dat relais), had een reserve gehaald bij de dealer en navraag gedaan :D
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 25.04.2013 - 18:09  ·  #35
Quote door Renate1976

Quote door Trissy1979

Quote door Renate1976

jezus stelletje nelen haha

en ik sloop me S60 niet :P

modificeren heet dat :D


Vaak stuurt zo een relais meer aan dan je denk Renate. Ik hoop dan ook echt dat je op termijn geen storingen gaat krijgen. Dat spul luistert echt nauw hoor.


is echt alleen voor de verlichting(dat relais), had een reserve gehaald bij de dealer en navraag gedaan :D


Oké, oké ik geloof je meis! :D
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 25.04.2013 - 20:45  ·  #36
Ik zou toch met die heldere koplampen doorgaan.
Wil het origineel niet, dan kun je ook een aftermarket xenonlamp in deze plaatsen.
Dan heb je en de koplampen en xenon.
Probleem c.q. uitdaging opgelost.
Kies, als je aftermarket neemt wel voor goede lampen, anders loop je het risico om hetzelfde hoofdpijn verhaal te krijgen als Tristan.
Neem een ding van me aan, dit wil je echt niet.
Succes.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 25.04.2013 - 21:16  ·  #37
Hans,

Bij mij was het natuurlijk wel een en, en, en verhaal heh. Maar inderdaad een starter die al in de fabriek een kortsluiting veroorzaakt is niet fijn! :D
Maar je op letten moet is dat je inderdaad voor kwaliteit gaat en niet voor Chinese troep. En zorg altijd dat je zogeheten slim-ballasten hebt. Normale ballasten geven een bepaalde trilling in je lichtbeeld. Niet echt prettig om mee te rijden. ;)

Succes in ieder geval ermee!

Tristan
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 25.04.2013 - 22:11  ·  #38
Ben al weer iets meer te weten gekomen via het Volvo forum:

Ik kreeg deze reactie op mijn vraag over het plaatsen van originele Xenon:


Bij mij paste alle stekkers, ook origineel xenon erin.
Gaatje boren in zwarte shunt of originele grijze xenonshunt 9494932 bestellen en een draad verplaatsen achter op je zekeringkast, zodat de grijze shunt normaal werkt.
Hier een link met welke draden te wisselen.
LINK
Originele niveaumeter 30782822(met kabeltje 8622624) op de achteras zetten voor de automatische hoogte verstelling, software laden en klaar.

Ik had kabel en niveaumeter van een sloopwagen.
Handmatige hoogte verstelling binnen werkt ook nog gewoon.

Gewoon als origineel, geen meldingen e.d.
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 25.04.2013 - 22:15  ·  #39
de originele niveaumeter heb ik dus nog niet, maar gaat dit alleen om het automatisch afstellen van de lampen?

m.a.w. kan ik ook (als ik de gewone handmatige verstelling werkend heb) de zaak aan de praat krijgen?

wil dan op den duur natuurlijk alles wel automatisch etc. hebben, maar wil graag eerst zeker weten dat waar ik aan begin (en verder in investeer) zin heeft... vandaar mijn vraag.

Morgen maar weer even met de dealer bellen, ze dachten daar een monteur te hebben die het ook eens bij zijn eigen auto had gedaan, wie weet wat voor tips zij hebben.

Grote vraag blijft echter nog steeds, of ik met de behuizing van een gewone koplamp, mijn xenon lamp weer op kan bouwen,

anders wordt het denk ik een lastig verhaal om de heldere koplampen klaar te krijgen..

Setje gewone lampen heb ik inmiddels gekocht via Ebay, en zullen binnen nu en twee weken wel binnen komen... :D

Als ik vorderingen heb hou ik jullie op de hoogte!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 25.04.2013 - 22:15  ·  #40
Geweldig, met artikelnummers.
Heeft dit betrekking op de jouwe of de nieuwere koplampen ?
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 25.04.2013 - 23:22  ·  #41
Ik gok op de mijne, maar dat moet ik nog uitzoeken.

Ik wacht nog even de reactie van de monteur van de dealer af,

en op het binnenkomen van mijn lampen.

Omdat het eerste vereiste is dat ik de units weer geheel functionerend in elkaar krijg, voor ik verder iets kan proberen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 26.04.2013 - 00:11  ·  #42
Ik ben heel erg benieuwd Jan! Er is nu trouwens ook een dealer hier op het forum aanwezig heh. Wellicht dat je daar ook nog wat aan kan hebben! ;)
Ik hou je topic in elk geval goed in de gaten! :D
Jan480
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 830
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 13.05.2013 - 18:07  ·  #43
heb inmiddels mijn setje normale koplampen binnen (en de linker gesloopt:P) en het lijkt te gaan passen om de behuizing te gebruiken voor de 'xenon(look)' lamp...

nu lijkt het er echter op dat beide lampen en of ballasten kapot zijn...

nu is het denk ik het voordeligst om een setje aftermarket xenon in te bouwen, ipv de kapotte zooi, ivm de prijzen bij volvo.

Nu heb ik een vraag, die sets zijn meestal bedoeld om bijv. H7 te vervangen, en hebben dus ook die fittingen.

Als ik dit dus wil toepassen, moet ik dan de H7 reflectoren en fittingen in de koplampen plaatsen of is het mogelijk om de aftermarket xenon in de originele xenon reflectoren + fittingen te plaatsen? zit die 'H7 fitting' los aan zo'n xenon lamp en kan ik die gewoon eraf halen?
VroonieD5
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rijsbergen, NB
Leeftijd: 53
Berichten: 25
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 14.05.2013 - 00:47  ·  #44
De fittingen zitten niet los aan de xenon-lamp.
De voet van de lamp heeft dezelfde vorm als een H7 en kun je op de normale manier vastzetten. (Bij sommige autotypen moet je daar echter weer aparte klemmen of beugels voor halen).
De draden zitten vast aan de xenon-lamp met aan het uiteinde een stekker, welke je op je ballast aansluit.
De voedingskant van je ballast heeft dan weer de stekkers die je op je originele stekkeraansluiting kunt pluggen.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Koplampen...

 · 
Posted: 14.05.2013 - 00:52  ·  #45
Maar dan is wel de hamvraag.... Pikt de Canbus dit!? Wat dat betreft ben ik toch wel heel blij niks met canbus van doen te hebben hahaha. Ik weet wel dat dit erg vaak problemen geeft in de V70N en S60 modellen. Maar inderdaad... Het is zeer eenvoudig in te bouwen. Heb er toen 10 minuten over gedaan bij die van mij! ;)

Groetjes,

Tristan
 
Selected quotes for multi-quoting:   0