Koppeling ineens slecht?

 
 
 
 
 
Stropdas
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 107
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Koppeling ineens slecht?

 · 
Posted: 23.06.2020 - 16:42  ·  #16
Keerring kon ik niet goed overgebracht krijgen bij de garage maar dat zal aan mij gelegen hebben. Ze bestellen een totale set. Zal dat er nog even bij zeggen dinsdag bij wegbrengen, ook van die bouten. Eens een 440 voor 500gld uit Klazinaveen gehaald voor de onderdelen. Koppeling was van zeer Oeps naar onbruikbaar gegaan in korte tijd. Na afhalen van deuren en schermen nog wat op een grasveld gespeeld en met een sleepkabel weggebracht. Ben er nu wel extra voorzichtig mee en na de lange rit op een neer morgen alleen nog 15km naar werk/garage dus ik neem de gok wel. Anwb is er ook nog idd. Nu hebben ze dan iets waarvan ik begrijp dat ze het niet kunnen fixen op dat moment ;) laatste keer was het een draad bij de motor die contact maakte waarvan de continue inspuiting van benzine met veel witte rook werd aangezien voor olielekkage in motorblok. Werd dus wegslepen. Was uiteindelijk simpele fix van 10 minuten.
Stropdas
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Nieuwegein
Berichten: 107
Geregistreerd: 04 / 2016
Subject:

Re: Koppeling ineens slecht?

 · 
Posted: 01.07.2020 - 17:57  ·  #17
Auto weer opgehaald. set koppeling/vliegwiel, bouten, keerring, bakolie en linkerdraagarm zijn vervangen. Daarna uitgelijnd. Wat een wereld van verschil. Gewaarschuwd dat ik hem de eerste 3 keer laat afslaan. Dat maakte me wel voorzichtig en heb m nog geen enkele keer laten afslaan. Komt vast nog wel een keer. Zou bijna zeggen dat de auto weer rijd als nieuw. En nu naar verwachting weer een paar jaar er tegenaan. Bedankt voor het meedenken hier :)
ikbat
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1338
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Koppeling ineens slecht?

 · 
Posted: 01.07.2020 - 18:02  ·  #18
Heerlijk!

En als iets vernieuwd is, dan merk je pas hoe hard het nodig was
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39723
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Koppeling ineens slecht?

 · 
Posted: 01.07.2020 - 19:36  ·  #19
Quote door ikbat

dan merk je pas hoe hard het nodig was


Zo gaat het meestal.
Vooral bij automaten is de impact groot.
Alsof je er een aantal PK’s bij krijgt en hij is dan ook beter bij de les, lees sneller.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Koppeling ineens slecht?

 · 
Posted: 01.07.2020 - 19:58  ·  #20
Ik vind dit altijd leuk bij koppeling vervangen, de eerste keer dat je de koppeling indrukt naar vervangen, denk je, die werkt niet, gaat veel te makkelijk.
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Koppeling ineens slecht?

 · 
Posted: 02.07.2020 - 10:38  ·  #21
Precies dat ja! Heb een paar jaar geleden koppeling en koppelingskabel van de 480 laten vervangen, dacht eerst dat het niet goed was gedaan want het ontkoppelen ging zo makkelijk...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0