koppelings vliegwiel etc.

 
 
 
 
 
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: koppelings vliegwiel etc.

 · 
Posted: 06.03.2018 - 20:15  ·  #16
Bij mij staat het vervangen van de DMF ook nog op de planning om zelf uit te voeren. Maar ik moet nog even de moed verzamelen (en geld) om de klus aan te pakken. Laatste tijd nogal wat geld uitgegeven aan La grande Dame.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: koppelings vliegwiel etc.

 · 
Posted: 06.03.2018 - 21:47  ·  #17
Quote door flevodirk

Quote door Blade

Via mijn grossier kan ik een complete set kopen van ik dacht luk.

Vast vliegwiel met koppelingset en druklager.

Klinkt hoopvol Poika, hopelijk heeft je leverancier ook scherpe prijzen? O-)
Het DMF van mijn auto heeft het 2,5 jaar en 60.000 km uitgehouden. Dit was ook een LUK set.
Nu schuurt ie bij optrekken zoals je weet en trilt het wat..

De verkeerde afstelling/slijtage van de VVT ic.m de tuning (alles of niets) zal vast ook niet bevorderlijk zijn geweest.. maar als je alles achteraf weet..?
Ik rij dus maar voorzichtig door totdat het schip met geld binnenvaart en ik zoiets kan laten vervangen.
Dus een single massa vliegwiel heeft ook mijn aandacht...


Tegen die tijd kijken we wel DJ!
VolvoTaz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Assendelft
Leeftijd: 77
Berichten: 58
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Wie zou mijn koppeling kunnen vervangen?

 · 
Posted: 08.12.2018 - 00:19  ·  #18
Voor verschillende problemen met mijn Volvo heb ik aandacht gevraagd en gekregen.
Ook mijn koppeling is hier ter sprake geweest.
Het is nog steeds zo dat er geen slip is te constateren.
Twee symptomen blijven storend en ik noemde ze al: er zit speling en dat manisfesteert zich bijvoorbeeld in de file. Je sjokt achter elkaar aan en je moet even inhouden en weer gasgeven. Dan merk je even als het ware een beetje vrijloop.
Het heeft ook een hinderlijk effect i.c.m. het rukken aan het gas.
Het 2de vervelende symptoom: optrekken gaat bijna altijd goed, maar je moet afremmen op de rotonde, maar gelijk weer optrekken en de koppeling stuitert als een gek, Direct het koppelingspedaal intrappen en weer gecontroleert op laten komen. Meestal gaat het goed, maar het betekent wel dat ik altijd op moet letten met het oplaten komen. Mijn auto heeft intussen 375.000 km gereden.
Zou voor de zekerheid de koppeling in het voorjaar willen vervangen.
Het laten doen bij een offieciële garage kost tegen de € 1300,00. Daarvoor kan ik ook een vergelijkbare andere S60 kopen, maar ik weet wel wat ik nu heb en er al aan gedaan heb.
Ik kan veel zelf, maar begrijp dat een bak verwisselen bij deze types een zware en precieze klus is.
Heb wel de beschikking over een 2-kolomsbrug en baksteun, maar kan geen uren meer staan en tillen. Wel voorwerk, als demonteren.
Wie durft en/of kan dat wel aan om dat, eventueel dus bij mij te doen? Hoeft geen liefdewerk-oud-papierwerk te zijn?
Dirk342
In nagedachtenis
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 1640
Geregistreerd: 02 / 2014
Subject:

Re: koppelings vliegwiel etc.

 · 
Posted: 08.12.2018 - 06:26  ·  #19
Vergis je aub niet in de onderdeelprijzen als je alles compleet vervangt incl DMF, zeker met deze kmstand is de kans zeer aannemelijk dat het DMF ook vervangen moet worden. Het is vaak dan goedkoper om het spul meteen om te bouwen naar SMF incl koppeling. Zoals hierboven al geopperd.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0