Mijn Kenwood dubbel din had de geest gegeven dus ik ging op zoek naar een nieuwe. 800 euro of zo. Vond heel toevallig iemand die het binnen een half uur gerepareerd had. Kostte me, als ik naar de tijd kijk, best veel geld. Maar een stuk minder dan 10% van een nieuwe radio/mmgeval. En hij kon dat fixen omdat hij a) eerst keek en niet meteen een nieuwe wilde verkopen en b) omdat hij er jaren "tijd en kennis" in heeft zitten. En c) ik weer even terug moest komen in de wereld van reparatie ipv vervangen.
(Ik dacht dat deze Kenwood een hondertje of twee nieuw was. Dan is reparatie bij Kenwood duur, helemaal als het probleem in de volvo lag...)
Dus ja, dat iemand geld verdient (dus winst maakt) is gewoon terecht. Ik werk ook liever niet voor niets of een broodje kaas zonder boter. Wel belangrijk: Als je iets laat doen kiezen voor (hele) goede materialen. Twee kaar goedkoop laten vervangen kost uiteindelijk meer.
(Ik dacht dat deze Kenwood een hondertje of twee nieuw was. Dan is reparatie bij Kenwood duur, helemaal als het probleem in de volvo lag...)
Dus ja, dat iemand geld verdient (dus winst maakt) is gewoon terecht. Ik werk ook liever niet voor niets of een broodje kaas zonder boter. Wel belangrijk: Als je iets laat doen kiezen voor (hele) goede materialen. Twee kaar goedkoop laten vervangen kost uiteindelijk meer.