krijg de tankklep niet open

kan nog 200km rijden....

 
 
 
 
 
ETM
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 44
Berichten: 14
Geregistreerd: 08 / 2017
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 03.01.2018 - 19:56  ·  #31
Hier hetzelfde probleem. Stekkertje uit de tankdopvergrendeling gehaald en klaar. Nu nog ff een afsluitbare dop bestellen. Weer een sleutel aan m'n sleutelbos... :-(
Dimitri1970
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veghel
Leeftijd: 53
Berichten: 577
Geregistreerd: 10 / 2017
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 03.01.2018 - 20:18  ·  #32
is een veel voorkomend probleem motortje van de vergrendeling is dan beetje lam en wil dan het vergrendel mechanisme niet meer open trekken
Heb er op mijn werk denk ik 4 uit gehaald en geprobeerd allen werkte niet perfect
Als ik de stroom meet is deze ook zeer kort van puls als je op de ab drukt Denk dat dit ook niet normaal te meten is met een spanningszoeker
Janvis
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlakbij Assen
Leeftijd: 43
Berichten: 955
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 03.01.2018 - 20:28  ·  #33
Ik heb er al eens met een goede multimeter aan gemeten maar de puls is idd maar kort. Er zitten verder ook geen eindschakelaars in dus het is puur zaak dat de puls lang genoeg is om het motortje voldoende omwentelingen te laten maken, maar kort genoeg om het motortje niet te laten verbranden . Het is echter een motortje van bedenkelijke kwaliteit (lijkt wel een motortje uit een modeltrein) en heeft niet echt een heel lang leven als je het mij vraagt... Ik vind, zeker voor een volvo, de kwaliteit van dat systeem dan ook zeer slecht...
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1458
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 03.01.2018 - 23:26  ·  #34
Ooit eens een partnr gevonden van het motortje zelf (dus exclusief het al even bedenkelijke mechaniekje) Op ebay vind je dan een ruime selectie aan motortjes die zouden moeten passen (maar toch verschillend zijn) Ik deel de mening dat het mechaniek eindschakelaars zou moeten hebben.
JOv70BI
 
Avatar
 
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 04.01.2018 - 01:35  ·  #35
...
ronaldbm
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 19
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 04.01.2018 - 08:34  ·  #36
Bij mij alles weer in de olie gezet (wd40) en de radartjes tov elkaar in andere positie. Kwam die beter over de dode punten van open/dicht heen. Werkt al weer een jaar zonder problemen
Klaasw
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wilemsoord
Berichten: 998
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 04.01.2018 - 20:01  ·  #37
Quote door JOv70BI

Quote door Vogel

Ooit eens een partnr gevonden van het motortje zelf (dus exclusief het al even bedenkelijke mechaniekje) Op ebay vind je dan een ruime selectie aan motortjes die zouden moeten passen (maar toch verschillend zijn) Ik deel de mening dat het mechaniek eindschakelaars zou moeten hebben.


Ik ben de mening nog veel simpeler en minder slijtage gevoelig een elektromagneet met stift, stof en vuildicht enz, daar is ook nog een soort blokkade mogelijk voor magneet werking van buiten en klaar. enz.
Dit ook voor indien nog nodig alle mechanische sloten die met motor werken.

En zo nog een paar zaken als luchtregelkleppen enz maar ok ;)

Zolang de bedrading en spoel dan maar intact blijven ( dus even goed berekenen) e.a. vuil en stof dicht natuurlijk connectors die niet losschieten kan je dit behoorlijk lang goed laten werken zonder storingen. Maar ja te goed mag nu ook weer niet ?


Helemaal mee eens. Gewoon een elktromagneet met een pen. Veer voor de stand in rust en voila. Meeste schuifdeurautomaten worden ook op deze wijze vergrendeld en die sloten maken gerust een paar 100.000 bewegingen zonder stuk te gaan.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 05.01.2019 - 17:04  ·  #38
Quote door MikeS80

Volvo Tankdop Video

Overigens is het kanaal van deze man echt een aanrader.
Alle veel voorkomende volvo repairs op film.


Dit was inderdaad een behulpzaam filmpje. Mijn tankklep ging niet altijd open afgelopen week. Ik heb geen vaseline in huis, dus maar met white grease het mechanisme gesmeerd. Eens kijken of hij nu netjes open en dicht gaat.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 15.05.2019 - 21:02  ·  #39
Willen tanken en er achter komen dat mijn klepje niet meer open wil... Als ik ergens een enorme hekel aan heb, zijn het dit soort grappen, ding opgezocht (zat bij mij rechtsboven de wielkast van binnenuit gezien), gedemonteerd, losgekoppeld, pal vastgezet met een tiewrap zodat die niet alsnog na verloop van tijd sluit, ding wel weer teruggezet om geen gat over te houden en alle panelen weer teruggeplaatst.
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Groningen
Leeftijd: 57
Homepage: stevemansveld.nl
Berichten: 2843
Geregistreerd: 08 / 2011
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 15.05.2019 - 22:50  ·  #40
Heb ik ook gehad.
Kwam zo nu en dan wel eens voor dat ik wilde tanken en dat ‘t klepje nog vergrendeld was. Met een beetje pielen achter de binnenbekleding langs was de pal te verschuiven en kon er alsnog getankt worden.
Ik heb er een tweedehands vergrendelsysteem in gezet wat werkelijk een klein klusje is en ‘t probleem was uit de wereld.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 16.05.2019 - 14:36  ·  #41
Dat kan ook maar veel toegevoegde waarde heeft dat systeempje niet en kan wel voor flink vervelende situaties zorgen. Als het een paar weekjes eerder was gebeurd had ik in Dld staan pielen en daar heb ik voor zoiets echt geen behoefte aan. Nu heb ik er zeker gaan last meer van ;)
WiWaaz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidlaren
Berichten: 135
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 19.11.2022 - 14:29  ·  #42
Ook ik liep tegen dit probleem aan.
3x op rij bij het tanken bleek de klep op slot. Via de bekleding kofferbak wel open te krijgen, maar zeker onhandig.

Daarom dit weekend het systeem er maar eens uit gehaald. Echt zo simpel als twee schroefjes en een stekker los maken.

Systeem uit elkaar gehaald en tot mijn verbazing vond ik een wel erg schoon, compleet en nieuw ogend systeem.
Daarom terwijl het open lag eens aangesloten. De verbazing werd groter toen bij ontgrendelen van de auto, het systeem op slot ging. Ergens was het systeem in de war.

Zwarte systeempje er uit gehaald, motortje aangesloten gehouden en auto heel vaak ontgrendeld. Toen zwarte systeem in 'open stand' weer geplaatst. Alles weer op z'n plek en lijkt weer goed te functioneren!

Vermoed dat er al iemand eerder een poging had gewaagd, misschien zelfs met nieuw systeem, maar er niet uit kwam
WiWaaz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuidlaren
Berichten: 135
Geregistreerd: 04 / 2021
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 12.12.2022 - 09:37  ·  #43
Helaas, nadat bovenstaande oplossing leek te werken, toch weer een gesloten tankklep toen ik wilde tanken.

In dit topic is al benoemd dat een vervangende behoorlijk duur is, (origineel Volvo) gaat richting €200.
R&D Car Parts heeft een 'eigen merk' voor €40,-.
Die dus laten bezorgen en geplaatst. Vooralsnog lijkt het een succes.
Wakkerewilly
 
Avatar
 
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 12.12.2022 - 12:43  ·  #44
Mijn tankklepje gaat niet meer op slot met de centrale vergrendeling.
Dat schijnt vaker voor te komen. Met de huidige brandstofprijzen is het wel prettig dat de tank afgesloten wordt.
Ik zal z'n onderdeeltje bestellen bij R&D parts. Hun prijs is erg vriendelijk.
Gummiebeer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 43
Berichten: 136
Geregistreerd: 09 / 2022
Subject:

Re: krijg de tankklep niet open

 · 
Posted: 12.12.2022 - 12:50  ·  #45
De aansluitpinnetjes kunnen ook los gaan zitten en maken dan geen contact meer met het motortje.
Deze weer goed indrukken en vastlijmen heeft hier geholpen. Wellicht eerst dat proberen, scheelt weer geld en afval.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0