Kunststof deurrand demonteren.

 
 
 
 
 
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Kunststof deurrand demonteren.

 · 
Posted: 28.02.2021 - 19:27  ·  #16
Quote door Malmö

Heb net even bij mijn eigen S60 gekeken. Toch maar niet beginnen bij de pedalen maar bij de middenstijl.
Het voorste verticale deel van de kunststof dorpel zit namelijk strak tegen de onderkant van het dashboard. Bijna onmogelijk om deze naar boven te duwen en groot risico dat dit verticale deel dan afbreekt lijkt mij


Het verticale deel naar je toe trekken totdat de plug loskomt. Daarna de rest loshalen.
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Kunststof deurrand demonteren.

 · 
Posted: 28.02.2021 - 20:27  ·  #17
Quote door Malmö

Heb net even bij mijn eigen S60 gekeken. Toch maar niet beginnen bij de pedalen maar bij de middenstijl.
Het voorste verticale deel van de kunststof dorpel zit namelijk strak tegen de onderkant van het dashboard. Bijna onmogelijk om deze naar boven te duwen en groot risico dat dit verticale deel dan afbreekt lijkt mij.
Zal wel eens kijken op de sloop of daar een S60/V70 staat met een rubber in goede staat. Dan probeer ik deze daar ter plekke uit te bouwen en kan dan gelijk zien hoe het beste de kunststof dorpel te verwijderen. Als daar iets afbreekt is het niet erg want toch sloop.
Verder zal ik dan direct een paar extra nieuwe kunststof clips kopen want daar breken er geheid een paar vanaf. Zijn namelijk ook al tegen de 20 jaar oud.
Estateservices heeft deze nog wel in voorraad: https://www.estateservices.nl/…c70nn.html


www.wikingerparts.de ook en bijna een euro per stuk goedkoper je moet alleen even kijken met de verzend kosten
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kunststof deurrand demonteren.

 · 
Posted: 28.02.2021 - 21:11  ·  #18
Quote door WillemV

Quote door Malmö

Heb net even bij mijn eigen S60 gekeken. Toch maar niet beginnen bij de pedalen maar bij de middenstijl.
Het voorste verticale deel van de kunststof dorpel zit namelijk strak tegen de onderkant van het dashboard. Bijna onmogelijk om deze naar boven te duwen en groot risico dat dit verticale deel dan afbreekt lijkt mij


Het verticale deel naar je toe trekken totdat de plug loskomt. Daarna de rest loshalen.


Ben wel bang dat deze dan afbreekt. Het kunststof zal na 19 jaar niet meer zo flexibel zijn vrees ik. En een drempellijst in de kleur Oak vind je ook niet overal vrees ik.
Aan de hand van bijgevoegde afbeelding weet ik wel zo'n beetje waar de clips zitten. Met een grote stevige schroevendraaier vanuit de vloerbedekking kant onder de lijst in de buurt waar de clips zitten de lijst proberen naar boven te wrikken. Moet dan lukken zonder de lijst te beschadigen of te laten barsten. Kan het wel eerst op de sloop proberen omdat ik daar toch de deurlijst van een S60/V70 moet demonteren.

Wikingerparts had ik ook al gezien. Maar verzending van Duitsland naar Nederland zal knap duurder zijn vrees ik.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kunststof deurrand demonteren.

 · 
Posted: 01.03.2021 - 22:28  ·  #19
Vandaag even bij Elferink geweest en daar een deurrubber gescoord.
Tevens een reserve kunststof drempel mocht mijn huidige het niet overleven.
Deurrubber heb ik trouwens afgehaald van een V70 aan de bijrijderskant.
De rubbers zowel L als R hebben precies dezelfde maat en onderdelennummer.
Alle rubbers van de bestuurderskant waren bij alle demontageauto's ook gescheurd. Vandaar deze oplossing.
Net even alles schoongemaakt en klaar gemaakt voor montage.
Rubber even wat recht gebogen op de hoeken.
Deze week even monteren.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Malmö
 
Avatar
 
Subject:

Re: Kunststof deurrand demonteren.

 · 
Posted: 02.03.2021 - 17:30  ·  #20
Vanmiddag lekker weer en de klus is geklaard.
Nieuw deurrubber en een nieuwe kunststof dorpellijst.
Heb de oude dorpellijst echt voorzichtig verwijderd. Gisteren paar keer geoefend op de sloop.
Beginnen bij het voorste verticale deel en daarna heel voorzicht naar de achterkant werken. Heb met behulp van een plamuurmes de clips 1 voor 1 los gehaald.
Clips waren dan ook allemaal nog prima. Geen enkele gebroken. Alleen de voorste kunststof pal van de sierlijst was afgebroken (zie foto). Is in ieder geval niet bij mij gebeurd.
Dat afgebroken deel heb ik ook niet meer terug gevonden. Maakt eigenlijk ook niet uit want de clips zelf houden de lijst prima op zijn plaats.
Maar had toch een betere liggen. Gisteren van de sloop mee genomen en gisteravond helemaal gereinigd. Die drempel lijst heeft ook minder tot geen beschadigingen. Op mijn eigen lijst zitten allemaal zwarte vegen en die er niet meer af te krijgen waren. Dus al met al nog een mooie upgrade ook.
Deur sluit nu wel weer gedempter en het zal ongetwijfeld ook wat schelen in het windgeruis.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
WillemV
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 714
Geregistreerd: 01 / 2021
Subject:

Re: Kunststof deurrand demonteren.

 · 
Posted: 02.03.2021 - 17:57  ·  #21
Het ziet er goed uit.
Een mooie upgrade en vrij simpel te doen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0