Laadsysteem service vereist.

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3185
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Laadsysteem service vereist.

 · 
Posted: 26.08.2020 - 15:10  ·  #46
Meestal gaan te zware accus kapot omdat ze niet volledig worden opgeladen (door te korte ritten).
Uiteindelijk zullen ze leeg raken en stuk gaan.
Maar dat verklaart de foutmelding niet.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Laadsysteem service vereist.

 · 
Posted: 26.08.2020 - 15:43  ·  #47
Quote door ohz274

Meestal gaan te zware accus kapot omdat ze niet volledig worden opgeladen (door te korte ritten).
Uiteindelijk zullen ze leeg raken en stuk gaan.
Maar dat verklaart de foutmelding niet.


Klopt dat is een aantal keer gebeurd.
De huidige problemen liggen bij de Dynamo niet bij de accu.

Het laadvermogen van de accu was 140A of 120A weet nog steeds niet welke er precies in zit (heb hem nog niet er uit gehaald) De nieuwe wordt 140A. Je hebt bij mijn auto 3 smaken 120A, 140A en 160A
De accu die ik nu heb is 75ah geloof ik en daarvoor waren het geloof ik 105ah.
Dat in combinatie met veel stroomverbruikers en korte stukjes rijden was het doodvonnis voor de accu's met gekke problemen als resultaat
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Laadsysteem service vereist.

 · 
Posted: 31.08.2020 - 00:35  ·  #48
Hallo allemaal, even een update. Het probleem is verholpen. De auto is weer storingsvrij. Vandaag of beter gezegd gisteren inmiddels hebben we de dynamo van de volvo vervangen. De gelijkrichter was stuk en ook de vrijloop maakte herrie en functioneerde niet goed meer op de dynamo. Een paar uurtjes mopperen en rommelen en de klus was geklaard. Helaas hebben we hierbij het handvat van de peilstok afgebroken (helemaal vergeten weg te halen). Morgen dus maar naar de Volvo voor een nieuwe. En even een creatieve oplossing vinden om de oude peilstok te verwijderen. Maar goed dat is een probleem voor morgen. Tot er weer een goede peilstok in zit laat ik hem nog even staan. Als mensen een idee hebben hoe ik hem er uit kan vogelen hoor ik het graag :). Voor nu is de auto gelukkig weer storingsvrij en laad hij weer mooi bij :) bedankt allemaal voor het mee denken.
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Laadsysteem service vereist.

 · 
Posted: 31.08.2020 - 06:31  ·  #49
Die peilstok heb ik helaas ook een keer gehad.

Even de kunststof kop een paar mm inboren en er een parker indraaien werkt goed.

Er zit een rubber seal rond de kop dus als je niet doorboort, maar iets inboort komt het kunststof slijpsel gewoon mee tijdens het optrekken van de peilstok
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Houten
Leeftijd: 42
Berichten: 346
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: Laadsysteem service vereist.

 · 
Posted: 31.08.2020 - 07:50  ·  #50
Goede tip. Dank je wel. Ga hem er zo uit halen. Zal blij zijn als ik de v70 weer kan mee nemen. :)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0