lambdasonde

 
 
 
 
 
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: lambdasonde

 · 
Posted: 08.01.2014 - 12:28  ·  #31
Zodra ik mijn auto weer terug heb van de Volvo dealer, zal ik me bij jullie aanmelden. Mijn auto heeft kortgeleden een nieuw gasklephuis gekregen, waarna het motortoerental oncontroleerbaar werd. Opnieuw uitlezen gaf aan, dat de 1e lambdasonde zou moeten worden vervangen. Opnieuw afgesproken, dit te laten uitvoeren. Afgelopen maandag auto weggebracht, dinsdagochtend telefoontje, meneer, Uw lamdasonde is vervangen, maar het toerental blijft oncontroleerbaar. Ook hebben we geconstateerd, dat de benzinemeter niet werkt, de achterruitverwarming defect is en de achterverlichting niet werkt, daar heeft U niets van gezegd, meneer!
De receptionist duidelijk aangegeven, dat die storingen er niet waren toen ik de auto bracht. "Ja dan hebben we een vooralsnog onoplosbaar probleem. We hebben alvast een uitdraai van de motorgegevens gemaild naar het technisch panel van Volvo in Zweden, om te laten vaststellen waarom dat toerental oncontroleerbaar blijft, want er kan nog van alles defect zijn met Uw motor, bijvoorbeeld de nokkenasindicator, etc. Nee, U kunt de auto nu niet ophalen, we zijn er nog niet mee klaar!"
Ik heb er al met al een slecht gevoel bij, twijfel inmiddels aan de kennis en vaardigheid van de Volvodealer, die naar ik bovenstaand lees, bij forumleden wel aanwezig is.
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: lambdasonde

 · 
Posted: 08.01.2014 - 13:57  ·  #32
...
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: lambdasonde

 · 
Posted: 08.01.2014 - 15:32  ·  #33
KevinWalter:Lijkt wel of ergens een flinke kabel breuk in zit. Werkt de achterruitenwisser wel of helemaal niks achter?
Er kan natuurlijk geen kabelbreuk ontstaan, als er niets daar gedaan wordt.
Mijn waarneming was, toen ik naar de dealer reed, dat ik brandstof informatie had, volle tank en de weergave van "nog 880km tot lege tank", mijn remlichten en achteruitrijlichten werkten, want dat zie ik in de voorruit van de buurman bij achteruitrijden. Ik heb een S60, daarop zit geen ruitenwisser achter.
Nee, volgens de receptionist zou er een module achterin de geest hebben gegeven. Ik zit nu, (weer 24 uur later) te wachten op de laatste berichten.
Krijg net bericht: De lograpporten waarnaar het panel in Zweden heeft gekeken, wijzen uit, dat het nieuw gemonteerde gasklephuis niet deugt en dus wederom vervangen moet worden!
De levertijd daarvan is weer ongewis, maar de auto moet dan van Volvo Beesd "VOR" gemeldt worden, dus ik krijg gratis vervangend vervoer. VOR= Vehicle of Road
Hoe we de mankementen achterin gaan oplossen weten we nog niet.
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: lambdasonde

 · 
Posted: 08.01.2014 - 19:48  ·  #34
...
kevinwalter
 
Avatar
 
Subject:

Re: lambdasonde

 · 
Posted: 16.01.2014 - 19:49  ·  #35
...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0