Lampje motor

 
 
 
 
 
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Lampje motor

 · 
Posted: 13.04.2012 - 15:37  ·  #16
Bedankt voor de informatie.
Ik heb op dit moment geen idee of het lampje nog brandt of niet, omdat ik een paar dagen niet in de auto heb gezeten.
Qua rijden merk je verder helemaal niets, dus wat dat betreft is er niet direct wat aan de hand.
Mocht het lampje nog wel branden zullen we het eerst eens proberen met de - pool.
Greyline
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Parkstad
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Berichten: 1806
Geregistreerd: 08 / 2009
Subject:

Re: Lampje motor

 · 
Posted: 14.04.2012 - 10:17  ·  #17
Quote door Laguna-S60
@Volvo_V70 Dat emissie ding klopt, dat is namelijk iets wat dan veel voorkomt maar het kan wel honderden oorzaken hebben dat ie ging branden, je moet ook naar de dealer omdat andere garages niks tot weinig kunnen met die fout codes.


... met een eigen OBD2-scannertje van een paar tientjes en Google vind je zelf alles mbt de foutoorzaak :love:
Volvo_V70
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Noord-Groningen
Leeftijd: 29
Berichten: 1384
Geregistreerd: 07 / 2011
Subject:

Re: Lampje motor

 · 
Posted: 06.05.2012 - 16:14  ·  #18
De auto laatst even naar de dealer gebracht. Uiteindelijk bleek de oorzaak te liggen in een of ander rubber slangetje wat een beetje valse lucht aanzoog. Slangetje vervangen, lampje uit en de auto lijkt bij lage toeren iets beter te trekken en is ook stiller.
Overigens is er ook een nieuwe einddemper onder gekomen, omdat een van de naden niet meer dicht was. Het gebeurde wel eens dat de naad toch weer dicht was na lang ritten, vanwege de warmte.
Voor de rest is de uitlaat nog in orde. De auto is nu 8,5 jaar oud.
Speedy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: ophoven
Leeftijd: 40
Berichten: 9
Geregistreerd: 03 / 2012
Subject:

Hij blijft gelukkig uit en auto loop weer lekker

 · 
Posted: 16.05.2012 - 10:13  ·  #19
Heb inmiddels beide lambasondes vervangen en de LMM, Nu heb ik al ff geen last meer en de auto loopt perfect. Zijn wel ff wat kosten maar het is gelukkig opgelost.

groetjes
 
Selected quotes for multi-quoting:   0