Lawaai looprol als aircopomp niet meedraait

 
 
 
 
 
Vsjuttio
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bakareboda, Zweden
Berichten: 24
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Lawaai looprol als aircopomp niet meedraait

 · 
Posted: 03.07.2015 - 21:16  ·  #16
Het is weer gefixed. Nieuwe pomp zit erop, loopt weer mooi rustig zo. Oude bekeken en de looprol van de magneetkoppeling zat bijna 5 mm speling op. Lager dus helemaal kaduuk. Nu kan je niet zomaar ongestraft een nieuw lager monteren, door dat geklapper kan de inwendige as ook ingeslagen zijn. Dus voor ''iets'' meer een hele nieuwe pomp. Totale kosten 6400 SEK- 640 euro vind ik een nette prijs.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3223
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Lawaai looprol als aircopomp niet meedraait

 · 
Posted: 04.07.2015 - 10:41  ·  #17
Pomp besteld en zelf gedaan? Of laten doen met montage?
Als je het zelf doet moet je alsnog ergens heen voor koelmiddel natuurlijk..
Vsjuttio
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bakareboda, Zweden
Berichten: 24
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Lawaai looprol als aircopomp niet meedraait

 · 
Posted: 04.07.2015 - 15:46  ·  #18
Nee niet zelf gedaan, alles laten doen. Prijs was incl. leegmaken en vullen van systeem. Pomp was iets van omgerekend 350 euro. Is een ruil/revisie pomp, dus net zo goed dan een ''nieuwe'' en hij ziet er ook zo uit, spiksplinternieuw, met dus ook een hele nieuwe magneetkoppeling en jaar garantie. Ik vindt de prijs iig heel schappelijk. Wilde eerst voor een goedkope tijdelijke oplossing gaan, gewoon een kortere multiriem monteren zodat de airco omzeild werd. Maar dat is eingelijk te idioot voor woorden bij zo'n klasse auto. En met de huidige temp. (ja ook in Zweden is het rond 30 graden) en een zwarte V70 is airco absoluut nodig, ook met de afstanden die ik maak.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0