Led lampjes rondom

Iemand foto's?

 
 
 
 
 
marcus01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 01.12.2017 - 16:30  ·  #16
Quote door DinanT5

Quote door VolvoBart
vreselijk : heel je voorbumper moeten afhalen voor je lampjes te wisselen...
Euh ... :o
Ik mis iets denk ik..?



Ik deel het gevoel met VolvoBart.
Heb er ook H7 leds ingedaan, maar man-man wat een geklooi was dat.
Idd de bumper eraf, koplampen eraf en met beleid binnen aan tafel de H7 leds in de koplampen gestoken.
Ben daar best even mee bezig geweest kan ik je melden.
Daarna naar een bevriende garage gereden om ze zelf goed af te stellen (en aan de keurmeester ondertussen gevraagd hoe dat gaat met de APK straks). Dat komt op zich wel goed, maar ben evengoed -nadat ze er al inzaten- nog zeker 3 kwartier bezig geweest met (gelukkig) de linker koplamp. Die gaf een minder strak lichtbeeld , een soort spreidlicht zeg maar.
Een beetje rommelen aan de lamp in de reflector terwijl je kijkt in dat apparaat voor je koplamp geeft allerlei soorten van spreidlicht. Daarmee kon ik aardig zien hoe belangrijk het is dat het brandpunt zo nauwkeurig gepositioneerd moest zijn om een mooi lichtbeeld te geven.
Dus het begint bij een ledlamp waar het lichtpunt zo goed mogelijk overeenkomt met een halogeen peertje. Maar dan zelfs zie je nog dat je met beleid op de keukentafel geen garantie hebt dat ie ook echt goed op zn plaats zit. Na nogmaals rommelen aan de lamp ben ik nu tevreden met het lichtbeeld (en mn mede weggebruikers ook ;) )

Een heel verhaal geworden, maar ff een H7 LED erin stoppen? Knap als je dat zo makkelijk kunt.

Ps ter info: mijn koplampen zijn van het nw doorzichtige type met een reflector in de behuizing. De markering onderaan de koplamp geeft aan dat deze reflectorlamp ook geschikt zou zijn voor xenon.
Ik heb gezocht naar een goede H7 led; dwz eentje met een philips lumiled welke zo gemonteerd zijn op de lamp zelf dat deze zo dicht mogelijk de plaats benaderd van het brandpunt ve halogeen lamp. De koeling is passief; met van die vlinders achterop.
DinanT5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Leeftijd: 50
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 01.12.2017 - 16:38  ·  #17
Ah zo, dan ben ik (alweer) blij dat ik het eerste type V70N heb met de ouderwetse glazen koplampen: was 5 minuten werk....
Inderdaad ook gezocht naar H7 LED's die een halogeenlamp het beste imiteren.
marcus01
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 65
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 01.12.2017 - 18:28  ·  #18
Mss is dat wel het verschil.

Mijn T5 is ook vh eerste type, maar heb de koplampen verwisseld destijds.
Mooi dat 't makkelijker was met die glazen lampen, maar ik neem aan dat de bumper er toch ook afmoest. Tenminste...voor je rechterkoplamp lijkt me. Zo rottig om bij die lamp te komen anders.
DinanT5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Leeftijd: 50
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 01.12.2017 - 20:27  ·  #19
Quote door marcus01
Mooi dat 't makkelijker was met die glazen lampen, maar ik neem aan dat de bumper er toch ook afmoest. Tenminste...voor je rechterkoplamp lijkt me. Zo rottig om bij die lamp te komen anders.
Nee, sorry, echt niet. De linker koplamp zou nog het lastigste zijn, tenminste, als ik nog het originele luchtfilterhuis erin had.
3 minuten. Klaar.
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1618
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 02.12.2017 - 09:28  ·  #20
Gisteravond laat 200 km gereden, waarvan veel in dichte mist en moet zeggen dat ik nog steeds aangenaam verrast ben door de Hilox XTR H7 leds!

Prima lichtbeeld, beter zicht (daar ging het me om) en borden worden idd prima belicht, de bundel is redelijk goed, dit kan je mooi zien in de mist 😉.
Daarnaast, de levensduur van deze lampen is hoger dan de resterende van mijn auto, dus nooit meer die bumper eraf om lampen te wisselen!, Geen boetes voor kapotte koplampen.. Dit is een zinvolle aankoop geweest!

Nu nog led mistlampen en achteruitrijlampen en het plaatje is compleet. Interieur en spiegel/grond verlichting kan me niet zoveel schelen, dit kan ooit nog wel.
Misschien ga ik de tip van Dinant nog opvolgen voor de kentekenverlichting, maar heeft geen hoge prio. Elke andere auto met kenteken ledverlichting die ik gisteren zag was ook aan de felle kant.. Dit doet weinig kwaad verder, je verblind immers niemand, iedereen kan wel goed je plaat lezen :-)
DJ
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 03.12.2017 - 11:57  ·  #21
Ik vind ze best aan de prijs Dirk-Jan.
Maar ik ben het met je eens dat het een flinke verbetering is voor je lichtopbrengst.
BIGW
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: achterhoek
Leeftijd: 53
Berichten: 1148
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 11.04.2018 - 08:28  ·  #22
Heb nu LED in de koplampen gezet, prima licht dat zeker echter de opname van de LED is te laag geven dus melding storing Dimlicht in de dash.
Wat is hiervoor de oplossing??, weerstand er overheen los lampje onder de kap???
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 11.04.2018 - 09:26  ·  #23
Ik ben ook aan het kijken naar LED voor in de koplampen (deze: https://www.xenonlamp.nl/canbus-led-dimlicht-h7-6000k) en heb begrepen dat er speciale LED-modules zijn die het signaal voor de CANbus corrigeren zodat je geen storingsmelding krijgt.
Misschien is dit een oplossing als je de LEDs al erin hebt? https://www.aanhangwagendirect…gI05fD_BwE
Voor de goede orde: ik heb er geen ervaringen mee, meer een mee-denk-poging... O-)
DinanT5
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Leeftijd: 50
Berichten: 1148
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 11.04.2018 - 09:36  ·  #24
Goeiedag dan. Voor dat geld zou ik verwachten dat ze al Canbus geschikt zouden zijn.... o.O
Ik had een tijdje geleden een module-setje aangeschaft om deze storingsmelding te omzeilen, maar dat werkte niet.
Toen kreeg ik na aankoop te horen dat deze alleen geschikt was voor de LED-lampen set die zij zelf verkopen ...
Voor rem- en knipperlicht had ik ook een set "Canbus-geschikte" LED-lampen gekocht ... U raadt het al ...
Nog wat gestunteld met weerstanden, maar uiteindelijk heb ik gewoon maar een extra lampje aan de fitting gehangen.
En die dimlichtstoring? Tsja, met APK de lampjes er maar even uit en gewone halogeen erin ...

"wie mooi wil zijn, moet pijn lijden ... "
Leon_Steyns
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 491
Geregistreerd: 02 / 2018
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 11.04.2018 - 10:19  ·  #25
De lampen achter mijn link zouden CANbus-proof moeten zijn...
De prijs is inderdaad een dingetje: koop je toch een heleboel H7s voor. Maar die geven dan weer geen 5800 lumen... 😎
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 11.04.2018 - 10:42  ·  #26
Zo duur, en waarschijnlijk nog apk afkeur ook! Verschrikkelijk beeld komt er van die setjes af (verblindend)
V70zzy
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 49
Berichten: 29
Geregistreerd: 07 / 2017
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 11.04.2018 - 15:43  ·  #27
Ik heb H7 van Oslamp (23 euro) erin, shunt aangepast en fluitend door de APK.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4107
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 24.07.2019 - 22:17  ·  #28
bartv70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Almere
Berichten: 814
Geregistreerd: 08 / 2016
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 25.07.2019 - 20:19  ·  #29
Toevallig was ik ook daar mee bezig.
Het is de 5W5.
Ik vind de standaard gloeilampje erg zwak, en wil ook LED erin hebben.
Alleen kom ik er niet uit hoe het lamphoudertje eruit te pielen.

Wat ik kon vinden was spiegel omhoog laten "kijken" en dat met schroevendraaier eronder door het lamphuis in te drukken zodat het eronder los komt. Waar of...?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39724
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Led lampjes rondom

 · 
Posted: 25.07.2019 - 20:30  ·  #30
Houder /plafonniere recht naar beneden trekken, meer niet.
Als het te lastig is, kun je daarvoor ook plastic gereedschap gebruiken.
Geldt ook voor de verlichting ter hoogte van de B stijl.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0