Ledverlichting Philips HL-H7

 
 
 
 
 
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3186
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 24.01.2020 - 22:05  ·  #46
We hebben auto's met een H7 voetje, nu komen er Ali lampen met H4 voet?

Verder..
Quote door maja158

De montage kon niet simpeler, de H7 halogeen lampen eruit, deze erin, de hoogte afstellen en klaar.
15 minuten, inclusief een kop koffie...
Het lichtbeeld is alsof je xenon lampen hebt.


Dat stukje hoogte afstellen snap ik niet zo goed. Je haalt er een lampje uit, doet er er ander lampje in, en ineens klopt de hoogte afstelling niet meer?
Dan past de lamp er gewoon niet in, maar misschien denk ik te simpel.

Moet zeggen dat de foto van het lichtbeeld inderdaad niet slecht lijkt. Maar altijd moeilijk te zeggeb vanaf een foto, die ook nog eens niet voor een muur genomen is.

Mochten ze er als H7 komen voor 16 euro koop ik 2 setjes voor mijn verstralers, daar maakt dat lichtbeeld toch niet uit. Hoef je er nog maar 47 te slijten ;)
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 24.01.2020 - 22:11  ·  #47
Even goed kijken bij die AliExpress advertentie, je kan gewoon H7 selecteren ;)
Dan kan je ze gewoon zelf bestellen
brinkie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 53
Berichten: 2203
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 24.01.2020 - 22:15  ·  #48
Quote door [-Tom-]


Onze vrienden van Ali verkopen ze ook :P
#Aliexpress € 17,58 25%OFF | EURS 60W CSP Chips H4 H7 LED Car Headlight Bulbs H11 H1 H3 9005 9006 Hi-Lo Beam 6400lm 6000K Auto Headlamp Led Light V16 12v 24v
https://a.aliexpress.com/_UFvrp

Da's een ander ding...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 24.01.2020 - 22:39  ·  #49
Ik blijf het bijzonder vinden, ondanks dat het er mooi uitziet en een bak licht is, dat de keurmeester het accepteert. Zoals eerder al genoemd, lamphuis gemaakt voor halogeen etc, maar er is ook een maximum hoveelheid licht die een koplamp mag uitstralen, ik dacht dat het 2400 lumen is, maar zou ik bij een collega moeten navragen. Poika is keurmeester, die zou dit moeten weten.
Lostimmos
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Hilversum
Leeftijd: 38
Berichten: 34
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 25.01.2020 - 01:05  ·  #50
Quote door Walterj

Ik blijf het bijzonder vinden, ondanks dat het er mooi uitziet en een bak licht is, dat de keurmeester het accepteert. Zoals eerder al genoemd, lamphuis gemaakt voor halogeen etc, maar er is ook een maximum hoveelheid licht die een koplamp mag uitstralen, ik dacht dat het 2400 lumen is, maar zou ik bij een collega moeten navragen. Poika is keurmeester, die zou dit moeten weten.


Nou moet ik je eerlijk zeggen dat bij de vorige auto de keurmeester ook zei: Het mag niet... maar het werkt, lichtbeeld is goed en geen strooilicht.. dus ik keur het gewoon goed.... anders zet je er normale in voor de keuring en vervolgens thuis de Led's er weer in. (Hetzelfde geld overigens voor USA sidemarkers....)

Hij vond dat "de regelgeving ook altijd achterloopt op de realiteit"

Maar die "R" lampen (xenon of led) lijken het wel echt aanzienlijk beter te doen in de reflector lampen. De s60/v70 vanaf 2001 met af fabriek xenon is toch ook een reflectorbehuizing en geen lens?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3186
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 25.01.2020 - 01:15  ·  #51
Klopt, daar zit een D2R (of D1R?) lamp in, met de R van reflector als ik het goed heb. Doe daar voor de grap een halogeenlamp in en je ziet waarom die 2 niet zomaar uit wisselaar zijn.
HaaVee
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westland
Leeftijd: 56
Berichten: 186
Geregistreerd: 01 / 2020
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 25.01.2020 - 06:20  ·  #52
Quote door Musicus

Dan zouden we van te voren eigenlijk moeten kijken of ze met de glazen koplamp niet teveel strooilicht geven. Anders is het zonde van het geld...

Datzelfde geldt ook voor de mijne: is ook van 2002 en dus geen heldere koplampen.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 25.01.2020 - 07:47  ·  #53
Klopt, maar die reflector is dus ook ontworpen voor xenon verlichting
motorfietsenmaker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eersel
Leeftijd: 55
Berichten: 396
Geregistreerd: 09 / 2011
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 25.01.2020 - 09:44  ·  #54
Ik heb in mijn S60 (2006) met heldere kunstof koplampen ook diverse LED sets geprobeerd.
Het is allemaal niet goed.
Allemaal veel strooilicht en niet het juiste lichtbeeld.
De omschreven Philips lampen passen ook helemaal niet, aan de achterkant kan de koeler niet goed in de lamp, en werkt de hoogte verstelling niet.
Dus inderdaad eerst goed testen en besluiten of je ze laat zitten.

Het is inderdaad erg modern om overal LED in te zetten, maar helaas zijn de meeste LEDlampen van slechte bouwvorm waardoor het lichtbeeld niet goed is en er erg veel strooilicht is.

Helaas is dat voor bijna alle auto's zo, en wordt je dagelijks verblind door mensen die toch menen dat ze het goed voor elkaar hebben.
maja158
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Vlak bij Assen
Berichten: 59
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 25.01.2020 - 20:43  ·  #55
Quote door Jeroen
Moet zeggen dat de foto van het lichtbeeld inderdaad niet slecht lijkt. Maar altijd moeilijk te zeggeb vanaf een foto, die ook nog eens niet voor een muur genomen is.


Heb vanavond nog foto's genomen voor een grote overhead deur.
Misschien dat dit voor de kenners meer zegt?
Hoe dan ook, van mijn tegenliggers krijg ik geen "opmerkingen".







Oh ja, vandaag ook de rekening van de garage binnen, 103,31 ex BTW incl. montage

Heb er ook nog een kort filmpje van gemaakt. Deze is te zien op https://youtu.be/OHY2X_FZY9Q
Inmiddels ook ledparkeerlampjes besteld.
BBS
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: ZW-Drenthe
Leeftijd: 52
Berichten: 1443
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 25.01.2020 - 21:03  ·  #56
Nou, eerlijk gezegd vind ik het lichtbeeld nou niet bepaald goed te noemen.
Er is geen duidelijke "knik" te zien in het lichtbeeld. Ik heb hier echt mijn twijfels over.
Voor grootlicht kan ik mij daar in vinden, maar als dimlicht........
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
bartk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Eindhoven
Leeftijd: 53
Berichten: 1689
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 25.01.2020 - 22:23  ·  #57
Quote door BBS

Nou, eerlijk gezegd vind ik het lichtbeeld nou niet bepaald goed te noemen.
Er is geen duidelijke "knik" te zien in het lichtbeeld. Ik heb hier echt mijn twijfels over.
Voor grootlicht kan ik mij daar in vinden, maar als dimlicht........


IK zal morgen eens kijken of ik mijn exnon bundels kan fotograferen maar er hoort een behoorlijk knik in te zitten ,
Hier zie je dat ook op een plaatje van Philips
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3186
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 26.01.2020 - 02:43  ·  #58
Quote door [-Tom-]
Klopt, maar die reflector is dus ook ontworpen voor xenon verlichting


Nee zeker niet. De lampen hebben verschillende brandpunten en dus ook andere reflectoren.
De halogeen koplampen met glas hebben een gebogen reflector zonder verticale ribbels/lijnen. De xenon lampen hebben dat wel.
Bij de halogeenlampen zorgt het ribbelglas voor de spreiding van het licht, de xenon reflector doet dat van de voren al waardoor helder glas mogelijk is.
Wil je bi-xenon of bi-led projectoren inbouwen dan heb je ook helder glas nodig.


2e serie foto's voor de garagedeur lijken idd al minder positief. De vlekken boven het echte lichtbeeld horen daar niet, maar je zou het moeten vergelijken met een originele koplamp.
De duidelijk cut-off en knik krijg je bijna niet te zien. Dat doen eigenlijk alleen projectoren, zal er morgen een foto van zoeken als ik het onthoud.
Halogeen reflectorlampen doen vaak net boven de spot (de meeste licht opbrengst recht voor de lamp) een stuk extra licht schuin rechts naar boven, maar die lijn loopt niet zo ver door als bij projectoren.
De reflector xenon koplampen weer wel.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 26.01.2020 - 08:53  ·  #59
Quote door Jeroen

Quote door [-Tom-]
Klopt, maar die reflector is dus ook ontworpen voor xenon verlichting


Nee zeker niet. De lampen hebben verschillende brandpunten en dus ook andere reflectoren.
De halogeen koplampen met glas hebben een gebogen reflector zonder verticale ribbels/lijnen. De xenon lampen hebben dat wel.
Bij de halogeenlampen zorgt het ribbelglas voor de spreiding van het licht, de xenon reflector doet dat van de voren al waardoor helder glas mogelijk is.
Wil je bi-xenon of bi-led projectoren inbouwen dan heb je ook helder glas nodig.


2e serie foto's voor de garagedeur lijken idd al minder positief. De vlekken boven het echte lichtbeeld horen daar niet, maar je zou het moeten vergelijken met een originele koplamp.
De duidelijk cut-off en knik krijg je bijna niet te zien. Dat doen eigenlijk alleen projectoren, zal er morgen een foto van zoeken als ik het onthoud.
Halogeen reflectorlampen doen vaak net boven de spot (de meeste licht opbrengst recht voor de lamp) een stuk extra licht schuin rechts naar boven, maar die lijn loopt niet zo ver door als bij projectoren.
De reflector xenon koplampen weer wel.

Mijn reactie was bedoeld op Lostimmos, ik was alleen vergeten te quoten. Wat ik bedoel is dat je met reflector ook xenon kan hebben, als de reflector daar voor ontworpen is.

Overigens zijn er ook genoeg auto's met halogeen reflector lampen die wél helder glas hebben ;) (de Suzuki Swift van m'n vriendin bijvoorbeeld)
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Ledverlichting Philips HL-H7

 · 
Posted: 26.01.2020 - 09:08  ·  #60
Die knik is van de halogeen lampen. De led versies hebben vaak twee knikjes zoals op de fotos met de projectie te zien. Het gaat er om dat boven de grenslijn geen licht is, het zg strooilicht. Maar, aber, ik reed gisteren een stuk op de snelweg met een kennis die achter mij reed met zijn bmw van 2018 met originele leds, die dingen zijn idioot fel, en de borden boven de weg werden door hem verlicht terwijl ik er nog onder door moest rijden.
En dat is dan officieel rdw goedgekeurde verlichting.....
 
Selected quotes for multi-quoting:   0