Lekkage interieur via schuifdak na regen?

 
 
 
 
 
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 53
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Lekkage interieur via schuifdak na regen?

 · 
Posted: 09.09.2020 - 13:47  ·  #16
Hallo, misschien een stomme vraag maar zitten die waterafvoerkanalen? Ik heb net het dak open geschoven maar ik zie niks...... het betreft een XC60 uit 2012 met een af fabriek schuif kanteldak.
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4107
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Lekkage interieur via schuifdak na regen?

 · 
Posted: 09.09.2020 - 15:31  ·  #17
Bij mijn V70 helemaal voorin de hoeken, gaatje van plm 3mm denk ik. Afwatering loopt dacht ik via de A-stijl, ik heb eens een video gezien van een XC90. Doorprikken kan bijv. met een stuk plastic draad van een grastrimmer of zo'n draad waarmee je kabels door gootjes geleid (zonder eindstukken)
dukcer
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brabant
Leeftijd: 53
Berichten: 535
Geregistreerd: 11 / 2011
Subject:

Re: Lekkage interieur via schuifdak na regen?

 · 
Posted: 09.09.2020 - 18:58  ·  #18
Quote door Bolbo

Bij mijn V70 helemaal voorin de hoeken, gaatje van plm 3mm denk ik. Afwatering loopt dacht ik via de A-stijl, ik heb eens een video gezien van een XC90. Doorprikken kan bijv. met een stuk plastic draad van een grastrimmer of zo'n draad waarmee je kabels door gootjes geleid (zonder eindstukken)


Draad had ik al klaar liggen, nu het gaatje vinden nog. Dus als ik de A stijl volg dan moet daar ergens een gaatje zitten bij het schuif kanteldak?
tcw82
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 112
Geregistreerd: 08 / 2020
Subject:

Re: Lekkage interieur via schuifdak na regen?

 · 
Posted: 09.09.2020 - 19:58  ·  #19
Bij mijn V50 zat er een hele zit zag kronkel in en was er niks door te prikken. Misschien hebben ze het bij de 70 slimmer gedaan ....
martijn-a
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Beesd
Leeftijd: 48
Berichten: 1779
Geregistreerd: 06 / 2014
Subject:

Re: Lekkage interieur via schuifdak na regen?

 · 
Posted: 10.09.2020 - 20:42  ·  #20
Ik heb net gekeken in Vida maar het is slecht te zien waar de afvoer aan het dakraamframe zit. Wel loopt er een tule van voor naar achteren. De afwatertule lijkt wel in de B-style te zitten. Het lijkt op de plaatjes dat de dalende tule onderdeel is van het B-style paneel. Verder heb ik geen ervaring met dakramen.

Ik heb ooit wel een topic gelezen waar de verstopping juist in onderin de B-style zat. Thv de gordelspanners zou een overgang zitten die dicht zat. Wss een membraam. Het hele traject tot het dakraam bleef daardoor vol staan en lekte op overgangsstukken. Dit zou verklaren waarom jij het water thv de handgreep ziet dalen omdat er koppelstukken rondom het frame te zien zijn. Echter niet waar en hoe ze vast zitten.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0