LPG dop spuiten, Verf via de dealer??, of...

 
 
 
 
 
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: LPG dop spuiten, Verf via de dealer??, of...

 · 
Posted: 03.06.2022 - 21:53  ·  #16
Wat betreft het netjes wegwerken, dat vind ik het belangrijkste onder de motorkap.

Krijg altijd de kriebels van lpg inbouw wat tot een spagetti baal leid.

Die dop spuit ik netjes in de juiste lak en stop m in de bumper. Met parkeren ben ik er eigenlijk , ook in Parijs , nog nooit echt tegen een beperking aangelopen.

Boertien gaf wel aan dat het bij de v70II best sterk is maar gaf ook toe dat het inderdaad een flinke kracht op het plaatwerk is als die slang is aangekoppeld.

Kortom, lekker in de bumper , daar had ik m ook bij de voorgaande citroen xm’s

Enige waar ik nog beetje over top iis de tank grote.
Sta nu op 1501 kg dus de 61ltt kan exact . De grootste is 76 maar die mikt mij wel met dat kleine verschil over naar de volgende gewichtsklasse…
Das op zichzelf niet heel erg, maar is wel vervelend als het maar een heel klein beetje is..
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3170
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: LPG dop spuiten, Verf via de dealer??, of...

 · 
Posted: 03.06.2022 - 22:22  ·  #17
Mooi, zoiets zocht ik ook (al een tijdje maar geen haast).
Vriendin heeft al een keer de tankdop laten liggen bij tankstation, dus misschien ook wel zonde haha.
Ik ga dan alleen de dop spuiten, die ring in de bumper laat ik wel zwart. Beetje contrast.
Dan spuit ik ook gelijk de reserve parkeersensoren, 1 grijze sensor in een blauwe bumper lijkt ook zo raar.

Hoeveel doppen (+ 2 sensoren) kan je spuiten met zo'n 400 ml spuitbusje?

Quote door kroes50
Ik heb hem zelf achter tankklepje vindt dit zelf wel een stuk mooier. Rij hier al 6 jaar mee dus het hoeft geen probleem te zijn.


Ik vroeg dat ook aan de inbouwer, maar dan zou er een scherpe bocht in de slang achter de aansluiting achter het klepje komen waardoor tanken 2 keer langer zou duren.
Is dat bij jou ook echt zo of ging de inbouwer voor gemak?
Ik vroeg hem ook of de lpg schakelaar in de ecc geplaatst kon worden, was niet mogelijk zei hij. Dus nu 2 gaten naast de automaat pook en ik heb zelf alsnog de schakelaar naast de 12V plug geplaatst... kan dus best, echt een heel klein ding die schakelaar van Vialle.
koennie
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Velp
Leeftijd: 39
Berichten: 931
Geregistreerd: 12 / 2019
Subject:

Re: LPG dop spuiten, Verf via de dealer??, of...

 · 
Posted: 04.06.2022 - 09:37  ·  #18
Bij mij zit het vulpunt ook achter de klep. Werkt al 2 ton prima. Ook de vulsnelheid is prima. Dit ligt vaak meer aan de pomp waar je tankt, de ene witte pomp heeft een traag systeem, de andere een rap systeem.

Ik heb een 76 liter tank, hiermee kan ik 63/64 liter tanken en rij daarmee zo'n 650-670 km, ik rijd hem nooit leeg en tank bij 600 km ongeveer. Ik rijd rustig en veel snelweg. Sinds ik hem heb, zelf 70000 km mee gereden, gemiddeld 9,3 liter op 100 km.
ProVolvo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Z.O. Brabant
Leeftijd: 64
Berichten: 2396
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: LPG dop spuiten, Verf via de dealer??, of...

 · 
Posted: 04.06.2022 - 09:46  ·  #19
Persoonlijk zou ik altijd voor plaatsing achter de klep gaan.
In het verleden diverse nieuwe auto’s gehad waarin een LPG installatie laten plaatsen. En daarbij werd dan een extra metalen plaatje achter het plaatwerk geplaatst. Na 10 jaar geen schade of iets dergelijks in het plaatwerk.
Denk dat de inbouwen hier voor de makkelijkste weg kiest.
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3170
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: LPG dop spuiten, Verf via de dealer??, of...

 · 
Posted: 04.06.2022 - 10:00  ·  #20
Ja jammer is dat...
Zag bij de S80 V8 van Marcel dat hij hem ook achter het klepje had, en zonder verloop zo de slang er op kon zetten.
Mocht ik weer een auto alten ombouwen, gaat het ook zo gebeuren.
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: LPG dop spuiten, Verf via de dealer??, of...

 · 
Posted: 04.06.2022 - 10:37  ·  #21
Quote door ProVolvo

Persoonlijk zou ik altijd voor plaatsing achter de klep gaan.
In het verleden diverse nieuwe auto’s gehad waarin een LPG installatie laten plaatsen. En daarbij werd dan een extra metalen plaatje achter het plaatwerk geplaatst. Na 10 jaar geen schade of iets dergelijks in het plaatwerk.
Denk dat de inbouwen hier voor de makkelijkste weg kiest.


De inbouwer kiest er niet voor , ik kies voor de bumper .
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: LPG dop spuiten, Verf via de dealer??, of...

 · 
Posted: 04.06.2022 - 10:39  ·  #22
Quote door Jeroen

Ja jammer is dat...
Zag bij de S80 V8 van Marcel dat hij hem ook achter het klepje had, en zonder verloop zo de slang er op kon zetten.
Mocht ik weer een auto alten ombouwen, gaat het ook zo gebeuren.



Bij de v70III is er idd ruimte achter de klep en hoef je zelfs geen nippel.

Bij de v70II heb je die nippel in Nederland wel nodig als het achter de klep komt.
VOLVOSCHEURDER
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Amsterdam
Leeftijd: 35
Berichten: 1625
Geregistreerd: 01 / 2018
Subject:

Re: LPG dop spuiten, Verf via de dealer??, of...

 · 
Posted: 04.06.2022 - 11:18  ·  #23
Heel dom gezegt. Maar soms zie je het vulpunt bij amerikaanse auto's ook wel eens naast de trekhaak gemonteerd zitten. Zou zo iets niet kunnen?
MTE
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: UTRECHT
Leeftijd: 53
Berichten: 1526
Geregistreerd: 02 / 2021
Subject:

Re: LPG dop spuiten, Verf via de dealer??, of...

 · 
Posted: 04.06.2022 - 11:23  ·  #24
Quote door VOLVOSCHEURDER

Heel dom gezegt. Maar soms zie je het vulpunt bij amerikaanse auto's ook wel eens naast de trekhaak gemonteerd zitten. Zou zo iets niet kunnen?



Is zeker niet dom, vroeger waren er veel die de benzine vulopening achter de kentekenplaat hadden.

Gasvulling kan best bij de trekhaak maar ALS je dan een aanhanger hebt… dan is dat best lastig .
 
Selected quotes for multi-quoting:   0