LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 
 
 
 
 
frans1401
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 209
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 29.10.2019 - 11:35  ·  #16
Quote door nicoo

Mijn 2.5t loopt perfect op een prins installatie. Zoals genoemd zou ik ook een goede klepsmeerinstallatie aanraden. Boertien is goed, verder van huis is Mesman ook een goede!


Mesman goed? Misschien vroeger toen Mesman de scepter zwaaide maar het is verkocht en er is nog één man die lpg inbouwt en dat doet hij al dertig jaar maar ik laat daar geen nieuwe inbouwen en zeker geen problemen oplossen. Mijn lpg viel steeds uit na aankoop auto een paar maanden geleden. Twee keer naar Mesman geweest (zo noemt men zich nog) en toen werkte het nog niet en daarna naar Auto Special in Uden gegaan en daar is het gelijk opgelost. De medewerker van Mesman had gewoon het probleem over het hoofd gezien en het is een man die in de stress schiet als het niet gaat zoals hij verwacht (of hoopt).
Auto Special heeft ook een rollenbank waarmee hij kan kijken hoe de motor in het hele toerenbereik functioneert. Die mensen bij Auto Special hebben echt verstand van motoren en lpg en Prins werkt met hen samen bij installaties voor modellen die nog niet worden gesupport. Er stond nu een BMW met directe injectie en ze gaan voor het volle vermogen want elke lpgboer kan natuurlijk een paar gaten in het inlaatspruitstuk boren en een installatie inbouwen maar misschien met een te groot verlies aan vermogen. Je wilde toch goedkoop rijden?
JackC70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag Beach :-)
Berichten: 163
Geregistreerd: 12 / 2015
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 29.10.2019 - 13:50  ·  #17
Mijn VGI Vogels incl electronisch klepsmeersysteem is heel netjes ingebouwd door Reprofair in Eindhoven. Service ook heel netjes.
http://www.reprofairautogas.com/
trabbit
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Delft
Berichten: 662
Geregistreerd: 05 / 2019
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 29.10.2019 - 14:22  ·  #18
Ook ervaringen bekend omgeving Zuid-Holland? Ik overweeg het ook in te laten bouwen.
joriz
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wassenaar
Leeftijd: 45
Berichten: 2058
Geregistreerd: 02 / 2016
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 29.10.2019 - 14:30  ·  #19
Heb een jaar of 2 terug een offerte opgevraagd bij Agin Bv in Rotterdam.
Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat gas met mijn kms niet interessant is.
Maar ik hoorde toen goede verhalen over Agin.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 29.10.2019 - 14:35  ·  #20
Hier een prins gasinstallartie op de T5, ligt getuned, 300-310pk. Hoeft niet op benzine over te schakelen bij vol gas.

bij 180.000km ongeveer er in gekomen, nu op 415.000km en nog nooit iets aan de gas installatie hoeven doen, alleen regulier onderhoud aan de wagen zelf.
touratech
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Berichten: 64
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 29.10.2019 - 15:03  ·  #21
Nou, ik ben voor mijn 2.4t ook op zoek naar het juiste systeem, de juiste prijs en de juiste inbouwer.
Ik heb een hoop offertes opgevraagd en dit is wat ik tot nu toe heb:

Naam Plaats Prijs Excl Prijs Incl Merk Type
Agin Rotterdam € 1.462 € 1.850 Eurogas nvt
Auto Dieker Lichtenvoorde € 1.497 € 1.895 ? ?
van der Bilt Autogas Amsterdam € 1.537 € 1.945 Eurogas nvt
Agin Rotterdam € 1.540 € 1.950 BRC Basic
De Pitstop Apeldoorn € 1.540 € 1.950 Vogels VGI-G3
Van der Helm Autogas Hengelo € 1.540 € 1.950 Prins VSI 2
Autogas van der Weide Doornspijk € 1.565 € 1.980 Eurogas nvt
Snoek Autogas Rheden € 1.648 € 1.995 Vogels VGI-G3
van der Bilt Autogas Amsterdam € 1.648 € 1.995 BRC G3
Auto Speciaal Uden € 1.581 € 1.999 Prins VSI 2
Bodo LPG Amsterdam € 1.655 € 2.095 Prins VSI 2
van der Bilt Autogas Amsterdam € 1.655 € 2.095 Prins VSI 2
LPG Service Ruissen Broekland € 1.762 € 2.099 Prins VSI 2
Van Ommeren Autogas Haarlem € 1.699 € 2.150 BRC G3
Jeroen Nijkamp Nijmegen € 1.699 € 2.150 Vogels VGI-G3
De Pitstop Apeldoorn € 1.699 € 2.150 BRC G3
Mesman Son € 1.735 € 2.195 Prins VSI 2
Agin Rotterdam € 1.777 € 2.250 BRC Premium
Henk Boertien Wezep € 1.777 € 2.250 Vialle LPI G3
AISB Baarlo € 1.785 € 2.260 Vogels VGI-G3
AISB Baarlo € 1.785 € 2.260 Vialle Liquid LPI
AISB Baarlo € 1.853 € 2.345 Prins VSI 2
Lucardi LPG Techniek Maassluis € 1.857 € 2.350 BRC G3
Autogas van der Weide Doornspijk € 1.881 € 2.380 BRC G3
Auto Westerveld Doetinchem € 1.896 € 2.400 ? ?
AISB Baarlo € 1.975 € 2.499 Vialle LPI G3


Welke ik moet kiezen is voor mij nog een raadsel. Internet staat vol met ervaringen en meningen
Er zijn mensen die BRC verguizen, er zijn evenzo veel mensen die prima vinden. Dat geldt ongeveer voor elk systeem.
Ik weet wel dat Prins en Vialle altijd wel goed is. Mijn vader had het in de jaren '80 al in zijn Opel Omega.
Wat wel belangrijk is om een goede inbouwer te vinden. Daar is nogal wat verschil in kwaliteit.

Weet iemand of een klepsmeersysteem nu wel òf niet noodzakelijk is?
Meerdere inbouwstations zeggen dat dat niet noodzakelijk is en dat Volvo motoren daar prima tegenkunnen, mits je niet elke dag als een malloot rijdt. Anderen zeggen uiteraard dat het wel noodzakelijk is...
Wat is wijsheid??
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2034
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 29.10.2019 - 15:25  ·  #22
Klepsmeersysteem is totaal niet noodzakelijk bij onze 5 cilinders, IMHO.

Als de kleppen bij mij gesteld moeten worden (bij 500.000km schat ik in mijn geval) dan is de rest ook zodanig versleten dat er simpelweg een nieuwe /revisiekop op komt bij mij. De zittingen e.d. zullen dan ook dieper liggen en (preventief) vervangen moeten worden, evenals de rest wat ik dan gelijk mee pak(onderblok, indien noodzakelijk), en dan is het op naar de volgende 400k~500k km

Dan heeft zo'n flash-lube geen enkele bijdrage.
HarryB
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Leeftijd: 62
Berichten: 412
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 29.10.2019 - 18:40  ·  #23
Dat was nu precies ook mijn idee...ook na de uiteenzetting van iemand hier. Ik weet niet meer wie, over het nadeel van de klepsmering op de mengselsamenstelling en de meerwaardes na verbranding. Het zou alles alleen maar negatief beïnvloeden. Het was erg technisch en diepgaand maar klonk wel plausibel.
GrumpyXXL
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Wolvega
Homepage: rogerkuypers.eu
Berichten: 333
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 29.10.2019 - 19:52  ·  #24
Quote door HarryB

Ik heb mijn V70 met een nieuwe LPG installatie gekocht toen die 215k op de teller had. Er ligt een VGI in van Vogels. Er staat nu 605k op de teller en eigenlijk alleen een keer nieuwe injectoren en een watertemperatuur sensor moeten vervangen. Verder nooit LPG gerelateerde problemen gehad. Dus ik ben zeer tevreden met mijn VGI.
Wat de kosten betreft kan ik je eigenlijk weinig vertellen. Aankoop was vijf jaar geleden en LPG inbouw was bij de aankoop inbegrepen. Waar ik hem vandaan heb, doet er niet toe. Maar daar maak ik geen reclame voor...


Ik heb een 850 10V met 168.000 gekocht en bij 196.000 ook een VGI systeem laten inbouwen bij Boertien in Wezep. Ongeveer 400.000km mee gereden in 7 jaar tijd en enkel het gasfilter steeds vervangen. Ik heb er toen 2000 euro voor betaald (2010) en achteraf gezien een goede beslissing. Reed heel vaak Wolvega-Maastricht en met 100 op de CC een verbruik van 1 op 15. Niet gek voor een 850 uit 1996.

Groet,
Roger
Maarten-Jan
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zwolle
Homepage: lanciathema.nl
Berichten: 518
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 07.11.2019 - 08:53  ·  #25
Omdat ik in Zwolle woon heb ik bij Henk Boertien een prijsindicatie gevraagd. Nette prijzen moet ik zeggen! LPI van Vialle gaat er voor circa € 2250 incl. BTW ingebouwd worden en Vogels VGI voor € 1895 incl BTW waarbij opgemerkt dat dan elke 20dkm het filter vervangen moet worden. Valt me heel erg mee! Dat is ook inclusief omkeuring bij de RDW.
kjiratsiekoedel
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 541
Geregistreerd: 05 / 2018
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 07.11.2019 - 09:22  ·  #26
Filter kan je prima zelf doen, kost ongeveer 10/filter.

Maar valt zeker mee qua kosten
frostburn
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2018
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 22.11.2019 - 13:31  ·  #27
Interessant topic, ik ben ook aan het kijken of het nog loont om LPG te laten in bouwen in mijn V70 2.5t 2005.
de auto heeft nu 265dkm op de klok en heeft in de 2 jaar die ik hem heb eigenlijk geen problemen gehad.

Afgelopen Mei hebben wij ons 3de zoontje gekregen dus ruimte in de auto is wel een must.
Aangezien mij vrouw een MPV handig lijkt hebben we een tijdje terug ook gekeken naar een Peugeot 5008 1.6thp (oudermodel) maar na het lezen van alle problemen die deze auto met zich meedraagt toch maar vanaf gezien..
touratech
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Westervoort
Berichten: 64
Geregistreerd: 10 / 2019
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 22.11.2019 - 14:28  ·  #28
Quote door frostburn

Interessant topic, ik ben ook aan het kijken of het nog loont om LPG te laten in bouwen in mijn V70 2.5t 2005.
de auto heeft nu 265dkm op de klok en heeft in de 2 jaar die ik hem heb eigenlijk geen problemen gehad.

Afgelopen Mei hebben wij ons 3de zoontje gekregen dus ruimte in de auto is wel een must.
Aangezien mij vrouw een MPV handig lijkt hebben we een tijdje terug ook gekeken naar een Peugeot 5008 1.6thp (oudermodel) maar na het lezen van alle problemen die deze auto met zich meedraagt toch maar vanaf gezien..


Off-topic:
Ik heb een Peugeot 5008 uit 2012 als lease auto gehad.
Ik kan letterlijk een boek schrijven over mijn slechte ervaringen met die auto. Angstaanjagend slecht.
Het heeft mijzelf gelukkig geen cent gekost, maar het aantal keren dat ik in de twee jaar dat ik die auto had bij de dealer heb gestaan schat ik op 30/35 keer. En ik overdrijf niet.
Elektronica, motor, ophanging, interieur, airco, remmen, motormanagement... bizar wat er allemaal kapot ging aan die auto.
Na 2 jaar had de leasemaatschappij er genoeg van en hebben ze de auto zelf ingenomen (wat extreem weinig voorkomt).
Peugeot maakt mooie en goede auto's, het is niet allemaal kommer en kwel.. maar dit was er niet één van.
Lekker laten staan.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 22.11.2019 - 17:04  ·  #29
Onze V70 rijdt inmiddels ruim 4 ton op LPG (Vialle installatie).
Vrij probleemloos moet ik zeggen.
Het enige dat ik met enige regelmaat voorbij zie komen bij de inbouw van Vialle installaties: de leidingen op de injectors zijn nogal eens met een te grote bocht gemonteerd. Met als gevolg dat de leidingen tegen de isolatie van de motorkap aanliggen. Laat je nu met een klap de motorkap dichtvallen (en ja ik zie veel mensen dat doen) dan krijgen deze leidingen een opdoffer, waardoor op den duur de injectors speling krijgen in het inlaatspruitstuk met vaccumlekkage tot gevolgd.
henry classic v70
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: N/O Veluwe
Leeftijd: 61
Berichten: 692
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: LPG inbouwen bij 2.5 turbo motor; waar, welk systeem, welke prijs?

 · 
Posted: 23.11.2019 - 10:43  ·  #30
Goede ervaring met Boertien in Wezep (Zwolle) zeer vakkundig ook bij storingen
In mijn Sandstone (2.5 10V) zit een Vialle LPI vanaf de eerste dag dat deze op de weg kwam in '99
Inmiddels staat de teller op ruim 560.000 km.

Enige wat is vervangen is 2x de pomp (telkens bij 250 dkm) en de uitstroompijpjes samen met de houders (bij 500 dkm)
...verder nooit problemen mee, mijn keuze zou zeker een Vialle zijn
 
Selected quotes for multi-quoting:   0