LPG-3 tank leegrijden of liever niet?

 
 
 
 
 
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: LPG-3 tank leegrijden of liever niet?

 · 
Posted: 01.01.2013 - 21:53  ·  #16
...
Leovanderhoef
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Haag
Homepage: marktplaats.nl/u/l…
Berichten: 49
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: LPG-3 tank leegrijden of liever niet?

 · 
Posted: 02.01.2013 - 10:01  ·  #17
Quote door Mekstra

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jou auto ook een variabel brandstof druksysteem heeft? Rijdt jou auto ok en ook in het hoogste toerengebied nog op LPG?
Bij mijn auto is deze druk variabel, de nominale brandstofdruk wordt door de computer bepaald. De variabele brandstofpomp regelt dit, terwijl de druk door een brandstofdruksensor links op de brandstofrail wordt gemeten.

Het is geen variabel brandstof systeem volgens mij. Ik heb er 150 mee gereden en niets gemerkt. Rijdt heerlijk trouwens :)

En bedankt voor de info PvL
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: LPG-3 tank leegrijden of liever niet?

 · 
Posted: 02.01.2013 - 17:18  ·  #18
Quote door PvL

Quote door Mekstra

@Pieter: Nee, nog niet. Heeft te maken met de (variabele) druk in het brandstofsysteem. Er zijn twee manieren om de druk opbouw tijdens het rijden op LPG af te beheersen; met software en met een bypass / retourleiding. Het eerste werk niet bij mij, komende week wordt de hardwarematige oplossing in de auto gebouwd.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of jou auto ook een variabel brandstof druksysteem heeft? Rijdt jou auto ok en ook in het hoogste toerengebied nog op LPG?
Bij mijn auto is deze druk variabel, de nominale brandstofdruk wordt door de computer bepaald. De variabele brandstofpomp regelt dit, terwijl de druk door een brandstofdruksensor links op de brandstofrail wordt gemeten.



Ik HAD twee keer een probleem na de inbouw. De eerste keer ging het motormanagement lampje
aan (niet heel erg, alleen storend), maar op een rondje Nederland (kerstpakketten bezorgen bij mijn klanten) liet de wagen me tot twee keer aan toe staan. Na het uitzetten van de motor startte de wagen niet meer. Had te maken met de benzinepomp. An sich heel simpel te verhelpen door de minpool er even af te halen, dan resette de computer zich en was er niets meer aan de hand. Mesman wist gelijk wat er loos was en na een ritje Son deed de T5 het perfect. Alleen was er nu aan de buitenkant een penetrante benzinegeur te ruiken... Dus weer gebeld en ondanks het feit dat ze met vakantie gingen, op zaterdagochtend naar Son gereden waar een monteur al stond te wachten. Bleek in de pakking van de benzinevlotter te zitten, deze was wat vochtig. 15 minuten later reed ik weer en sindsdien loopt de T5 probleemloos op LPi - inmiddels bijna 3000 km verder. Auto rijdt als een speer, en volgens zeggen van Mesman blijft deze geheel op gas rijden, ook bij vollast. Alleen bij vermogens > 300 PK wordt er overgeschakeld op benzine. Dat was ook de reden dat mijn VW Touareg (met 475 PK) niet goed op gas om te zetten was. (deze zomer serieus overwogen, maar bij nader inzien vanaf gezien en toen een paar maanden later de Volvo ernaast gekocht).

Ik zou als ik jou was je dealer/montagebedrijf even laten bellen met Lean Mesman. Weet zeker dat het dan goed komt. Die mensen weten echt waar ze het over hebben...
Succes!


Kennelijk heb je ook een variabele druk in het brandstofsysteem. Weet je of dit met een retourleiding is gedaan, of met softwarematige simulatie? Als ik je benzinegeur verhaal lees, lijkt het mij dat ze bij de benzinetank hebben gewerkt en dus een retourleiding hebben gelegd.
Dat slechte starten, waar lag dat aan?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: LPG-3 tank leegrijden of liever niet?

 · 
Posted: 09.01.2013 - 20:46  ·  #19
...
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: LPG-3 tank leegrijden of liever niet?

 · 
Posted: 17.01.2013 - 22:41  ·  #20
Duidelijk.
Inmiddels werkt ook mijn installatie naar behoren. Een bypass / retourleiding bleek de oplossing. Gezien het 'gerommel' bij jou tank vermoed ik dat jij er ook eentje hebt.

grt, Mark
TeeFive
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: 040
Berichten: 628
Geregistreerd: 07 / 2012
Subject:

Re: LPG-3 tank leegrijden of liever niet?

 · 
Posted: 24.08.2013 - 00:15  ·  #21
mijn V70-T5 heeft ook een kleine retourleiding voor Benzine.
Het LPi-systeem heeft ook een retour die zeer duidelijk te zien is onder de moterkap.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0