LPI hoezo goed?

Na 120.000 km pomp defect

 
 
 
 
 
Frits Vleugelmoer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Terneuzen
Leeftijd: 60
Berichten: 56
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 21:26  ·  #16
Ik woon zelf in de grensstreek met Belgie en was onlangs bij een dealer in Belgie.Hij moest zo lachen om die "ollanders" met hun LPI ed. Hij zei al lachende dat ze de winst die ze uit het rijden op LPG halen dubbel kwijt zijn aan reparaties als ze een paar ton gelopen heeft.Koprevisie ed. Hij was er heel helder in: gewoon een auto op mazout (diesel) kopen.Nu heb ik zelf een ouwe 850 10 klepper gehad die ik weggedaan heb met 420.000km op de klok waar nog nooit de kop afgeweest is maar ik hoor met de 20 kleppers ook wel andere verhalen.Denk dat je gewoon mazzel moet hebben.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 21:34  ·  #17
Quote door Frits Vleugelmoer

Denk dat je gewoon mazzel moet hebben.


Ik denk dat je hier wel een punt hebt.
Een neef van mij kocht enkele jaren geleden een (splinter)nieuwe Mercedes.
Binnen 15.000 km had hij het blok al in puin...... >_<
Wel netjes opgelost door Mercedes, maar wel balen met een nieuwe auto.
Krijg je echt een slecht gevoel van.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 21:38  ·  #18
Ik ben een andere mening toebedeeld. LPG rijden gaat prima! Mits dat je je installatie goed hebt afgesteld en de inbouwer zich aan de geldende regeltjes houdt ten aanzien van de lengte van de slangetjes, bedrading netjes aansluiten etc. Tuurlijk heb je de kans dat je de pomp in de tank een keer stuk gaat. En je moet af en toe eens een gasfiltertje wisselen. Nou ja... Daarom rij je ook op gas! ;)
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 21:39  ·  #19
Ach laat ik ook ns reageren.
Ik reed een V70r classic op lpg, 150.000km in anderhalf jaar (zie ook weblog op het 850 forum: 500.000km race).
Op dat forum komen meer lpg installaties voor en dus ook meer ervaring. Mijn ervaring is goed met Vialle ( via Mesman nieuw ingebouwd), en de meest wijze raad was om na 100.000km de olie van de pomp te verversen. Dat doen ze dan bij Limburgse LPG technieken in België (even de plaats kwijt). Kost €90, en dan kun je er weer tegen. Bij de mijne was het nog niet echt nodig, maar bij 100.000km per jaar valt slijtage nogal mee.
Ik zou zo weer Vialle lpg gaan rijden, ware het niet dat ik nu even een D5 rijd.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 21:41  ·  #20
Inderdaad, dit heet normaal onderhoud.
Overigens, bij een diesel moet je ook na verloop van tijd je verstuivers e.d. wisselen.
Ook geen goedkoop grapje.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 21:42  ·  #21
Klopt inderdaad Hans. En ja een auto die geen geld kost bestaat er niet! Arie heeft dezelfde ervaring als ik lees ik! Een snellere jongen en op LPI. Ik zeg ook dat dit bij Volvo prima gaat! ;)
Mekstra
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 419
Geregistreerd: 11 / 2012
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 16.10.2013 - 22:02  ·  #22
Quote door Bigdog

Inderdaad, dit heet normaal onderhoud.
Overigens, bij een diesel moet je ook na verloop van tijd je verstuivers e.d. wisselen.
Ook geen goedkoop grapje.


Dat is inderdaad de spijker op z'n kop: autorijden kost geld. Welkom.

De vraag is meer: aan welke auto geef ik dat geld uit. De een vindt een diesel heerlijk rijden, de ander krijgt een glimlach op z'n gezicht van een stille (turbo)benzine.

Kan trouwens ook nog in een Prius Wagon: hoef je geen diesel of LPG te rijden, maar... ook dat kost geld...
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 17.10.2013 - 10:01  ·  #23
Quote door Mekstra

Kan trouwens ook nog in een Prius Wagon: hoef je geen diesel of LPG te rijden, maar... ook dat kost geld...


Neem dan toch liever de Lexus IS300h ;). Zelfde concern, maar ziet er net wat beter uit. En is ook hybride en rijdt ook vast leuk genoeg om elke km's weer een glimlach van oor tot oor op je gezicht te krijgen.

Als je dan ook nog 1 op 20 kunt halen met zo'n auto, dan lijkt het me totaal geen verkeerd alternatief. Nog leuker is een hybride op LPG ;). Bij Honda kan het in ieder geval.
fvandenreek
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Bakel
Leeftijd: 44
Berichten: 73
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 09:33  ·  #24
Vorige week passeerde me een prius op lpg :o
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 11:34  ·  #25
Waat zeg je Frank??? :O Geef dan toch ook eens gas met die auto! Of was je te voet? Gepasseerd door een Prius zegt ie! :'( O-) Dat wil je toch niet! :lol: :lol:
RoyvW
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Brunssum, Limburg
Berichten: 242
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 15:35  ·  #26
Quote door Trissy1979

Waat zeg je Frank??? :O Geef dan toch ook eens gas met die auto! Of was je te voet? Gepasseerd door een Prius zegt ie! :'( O-) Dat wil je toch niet! :lol: :lol:


Wie reed daar dan in John Lennon?
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 17:13  ·  #27
Whahaha je zou het zo denken. ;)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: LPI hoezo goed?

 · 
Posted: 22.10.2013 - 18:31  ·  #28
Frank heeft genoeg foto's van zijn auto en gaat graag uit eten.
Maar een Prius op LPG, heel apart.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0