maximale tankinhoud

hoeveel liter kan er maximaal in een s60 d5 my 2007

 
 
 
 
 
Ninjabiker
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lierop
Leeftijd: 54
Homepage: beernettskate.com
Berichten: 187
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: maximale tankinhoud

 · 
Posted: 10.02.2022 - 16:08  ·  #16
In het boekje van mijn S80(bj2000) staat 70 liter tankinhoud. Ik ben door schade en schande bijna een expert geworden in tank leegrijden tot het maximum. Ik kan je vertellen dat ik af en toe ruim 75 liter kan tanken! Als het lampje gaat branden zou er nog 7 liter inzitten. Of dit precies klopt weet ik niet maar ik kan dan nog zeker 110km rijden. Wel met een fluwelen voet...
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: maximale tankinhoud

 · 
Posted: 10.02.2022 - 16:59  ·  #17
Quote door mps80

Goedemiddag!!

Geen idee of ik hier goed zit maar ik kan er hier verder niets over vinden: Ik heb sinds 2 weken een heerlijk cruisende S80 uit 1998. Waanzinnige upgrade komende vanuit een oud model fiat panda ;D . Echter reed ik laatst met een bijna lege tank. Ik stond stil voor het stoplicht en op het moment dat het brandstof lampje ging branden viel mn auto uit. Bleek benzine te zijn. Volgens de boordcomp zou ik nog 150km hebben tot een lege tank. Erg lastig midden op het drukste kruispunt in de stad tijdens de spits. Nou vermoed ik dat deze autos een soort van 2 traps tank hebben met een apart benzine pompje oid. Is dit zo en if so hoe kan ik dit het beste aanpakken? Er is op elektrisch vlak nog veel meer dat niet werkt (stoelverwarming, achteruit verwarming, abs sensor en ik vermoed lambda sensor en nog wat dingies) dus misschien dat het issue ergens anders in zit. De reserve is echter wel een dingetje dat behoort tot de zaken die ik graag snel opgelost heb.

Ik hoop echt dat ik met wat gesleutel het ding weer een beetje beter kan maken. Ik heb m nu 2 weken maar ben al echt gek op 'm, wat een heerlijke bak.



Je kunt beter een eigen topic aanmaken in
Hulp en Reparatie

Vooruitlopend daarop normaal zou ik tippen op de vlotter/niveau zender in de tank maar gezien je veelvoud aan elektrische storingen zou ik eerst eens alle massa punten nalopen (schoonmaken en doormeten)
Je S80 heeft helaas (gelukkig?) nog geen Canbus dus je zult de zaken moeten uitvogelen..
mps80
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 6
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: maximale tankinhoud

 · 
Posted: 13.02.2022 - 18:33  ·  #18
Top, Dank voor je reactie Noob. Dat ljkt me een degelijke suggestie. En bedankt voor de tip. Ik ga gelijk even in die sectie neuzen.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: maximale tankinhoud

 · 
Posted: 13.02.2022 - 18:54  ·  #19
Een s80 heeft wel degelijk canbus. Het was de eerste volvo waar dat in kwam.

Ik zou hem dus eerst eens even uitlezen.

Overigens komt het meer voor dat de BC toch nog wat aan geeft en het reserve lampje brand en toch de tank leeg is. Verschillende klanten hebben dit al eens gehad bij mij.

Mijn tip is altijd, tank simpelweg wat eerder dan het lampje brand.

Zijn geen goedkope reparaties als je wat aan de tank moet doen en altijd kans op lekkage.
Noob
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 455
Geregistreerd: 10 / 2012
Subject:

Re: maximale tankinhoud

 · 
Posted: 13.02.2022 - 22:16  ·  #20
Ik dacht dat de canbus in 1998 nog heel beperkt was?

Weer wat geleerd.

@mps80, sorry (laten) uitlezen dus.
Verder blijven mijn tips overeind.

topic.php?t=8060
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: maximale tankinhoud

 · 
Posted: 14.02.2022 - 08:27  ·  #21
Nee, de S80 was de eerste Volvo op het P2 platform (waar de S60 en V70 ook op staat) en die was dus volledig CANbus.
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: maximale tankinhoud

 · 
Posted: 14.02.2022 - 09:09  ·  #22
Weet niet hoe de tank van een S80 in elkaar zit. Ik weet wel dat de tank van een V70N zodanig gevormd is dat bij langer stilstaan, de laatste benzine er niet meer uitgepompt kan worden.
Dan heb je dus nog wel peut, maar kan de pomp het er niet meer uitpeuteren. Mogelijk dat de pomp dan is leeggelopen of zoiets en daardoor niet meer goed kan pompen. Omdat de 70 en de 80 op elkaar lijken, speelt dat hier mogelijk ook. Dus bijna leegrijden en wegzetten doe ik niet meer :-).
pbor
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gelderland
Berichten: 67
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: maximale tankinhoud

 · 
Posted: 14.02.2022 - 11:42  ·  #23
Heb een hekel aan tanken, zeker nu ($$$). Gooi er met regelmaat meer dan 70 ltr in, maximum top op heden is 75,65 ltr na 1373 km rijden.
Gemiddeld over 150k km tank ik een kleine 67 ltr op ruim 1200 km.
Gimle
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Homepage: royalcrystalline.n…
Berichten: 720
Geregistreerd: 12 / 2011
Subject:

Re: maximale tankinhoud

 · 
Posted: 14.02.2022 - 12:31  ·  #24
Goh, wat tanken jullie laat. Ik probeer altijd zo om en nabij een kwart tank over (volgens BC) te tanken.
Dan tank ik meestal zo rond de 55-60 liter.

Of ik nu 60 liter of 70 liter moet tanken maakt niet heel veel uit (voor het verbruik). Volgens mij is een tank leeg rijden duurder, ik heb altijd geleerd dat dat slecht is voor de pomp.
Hempclinic
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 51
Geregistreerd: 08 / 2021
Subject:

Re: maximale tankinhoud

 · 
Posted: 14.02.2022 - 13:06  ·  #25
75 liter is me ook een keer gelukt, maar toen heb ik wel stil gestaan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0