melding olie peil laag

olie uit de peilstok opening

 
 
 
 
 
Woodkid
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Berichten: 40
Geregistreerd: 11 / 2017
Subject:

Re: melding olie peil laag

 · 
Posted: 17.09.2022 - 14:52  ·  #31
Bedankt!
ErikEuv
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Rozendaal
Leeftijd: 53
Berichten: 70
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: melding olie peil laag

 · 
Posted: 16.10.2022 - 11:14  ·  #32
Eindelijk een vervolg kunnen plaatsen. (had wat computer issues waardoor ik even niet op dit forum kon ;-))

Maar goed auto naar garage geweest. Ze geven aan dat ze geen rare dingen zien en dat de motor normaal draait. Ze hebben een aantal zaken gecheckt en niks gevonden. Ook geven ze aan dat de "overdruk" die de motor heeft geen probleem is en dat ze dat bij vele auto's zien. Ik moet ook zeggen dat we tot nu toe niks raars merken en het niet meer gehad hebben. Natuurlijk blijf ik het wel meer in de gaten houden. Dank voor al jullie adviezen en tips.
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: melding olie peil laag

 · 
Posted: 16.10.2022 - 11:35  ·  #33
Overdruk in deze motoren is niet normaal, en hoort niet. De problemen komen vanzelf…. Als je er niets aan doet.
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 36
Berichten: 2033
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: melding olie peil laag

 · 
Posted: 16.10.2022 - 11:54  ·  #34
Exact, snel die klus klaren + carterpan eraf, reinigen en nieuwe O-ringen.
lerren
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: HELMOND
Berichten: 387
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: melding olie peil laag

 · 
Posted: 16.10.2022 - 12:01  ·  #35
ook ter overweging: "in de gaten houden", hoe stel je dat voor? In het gunstigste geval plopt de peilstop er weer uit en krijg je weer een lage oliestandmelding (ik weet even niet of bij jouw model het een melding is voor laag oliepeil of te weinig oliedruk, dat laatste moet je niet hebben want dan is de de kans heel groot dat je al te laat bent en er motorschade ontstaat). Lekkende nokkenas keerringen (distributieriem houdt niet van olie) en krukaskeerring (koppeling vernieuwen), dan moet je regelmatig onder de auto gaan kijken?. Of 1 van deze keerringen klapt er ineens uit De gevolgschade zal een veelvoud van de vervanging van de carterventilatie zijn.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 61
Berichten: 4709
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: melding olie peil laag

 · 
Posted: 16.10.2022 - 13:26  ·  #36
Quote door ErikEuv

Eindelijk een vervolg kunnen plaatsen. (had wat computer issues waardoor ik even niet op dit forum kon ;-))

Maar goed auto naar garage geweest. Ze geven aan dat ze geen rare dingen zien en dat de motor normaal draait. Ze hebben een aantal zaken gecheckt en niks gevonden. Ook geven ze aan dat de "overdruk" die de motor heeft geen probleem is en dat ze dat bij vele auto's zien. Ik moet ook zeggen dat we tot nu toe niks raars merken en het niet meer gehad hebben. Natuurlijk blijf ik het wel meer in de gaten houden. Dank voor al jullie adviezen en tips.



Dan is dat in elk geval een reden om vooral NIET terug te gaan naar deze garage.
Overdruk is absoluut niet oke en is een voorbode voor een kapot blok.

Preventief voor een paar100 euro dit repareren is een stuk voordeliger dan een nieuw blok laten monteren.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0