Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

overzicht mogelijkheden

 
 
 
 
 
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5838
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 09.11.2015 - 21:06  ·  #16
Oja wil je je lpi uit laten lezen is dit de stekker die je in je motor ruimte moet hebben.
Er zit een dop op, dus die moet er eerst af :-)


en om te helpen eventueel filmpje bekijken:
https://www.youtube.com/watch?v=5ZVYs5fKAh8
gvz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: amsterdam
Leeftijd: 70
Berichten: 57
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Defect aan LPE-4?

 · 
Posted: 19.03.2016 - 13:35  ·  #17
Ik heb pas met aandacht dit topic gelezen.
Betreft een LPe=4 insrtallatie op een Volvo v70 2,5, 10v 144pk uit 99.vialle lpi.
Heb de wagen al paar keer bij gasman laten uitlezen, met vialle lpe diagnose., kwam steeds uit dat motor niet warm was, lambda bleef zowel bij min als max op 4,98 staan.
syteem gign steeds in koude loop, na iederr start 240 seconden, erg vervelend dus.
Inmiddels via dit forum zelf zo'n diagnose setje uit polen gekocht.
Syteem leest LPE-4, maar het vreemde is dat er maar 2 cilynders worden weergegeven, en bij fouten, lpg pressure kpa too small ??
toch loopt de motor perfect, net als op benzine, echter wel dus na 240 seconden omgeschakeld.
Verder begrijp ik niet wat je met die diagnose KEY moet, en die verschillende toegangslevels, moet je die alsnog bij Vialle kopen?

Ik hoop dat ik deze keer er wat meer licht op kan laten schijnen via jullie.
alvast bedankt.
gvz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: amsterdam
Leeftijd: 70
Berichten: 57
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 19.03.2016 - 13:43  ·  #18
O ja dit vergat ik nog,te melden.
het betreft dus een g-3 installatie, en daarmee haak ik alsnog in op een van de opmerkingen op dit topic, nl. dat bij vialle g-3 lpi, niet gekeken wordt naar de lambda waarden , maar naar de gegevens die via de ecu komen. {maar wél mbt het omschakelmoment ?] Ik heb trouwens de lamda bij volvogarage via uitlees laten testen, en die is altijd goed, motor loopt ook prima zowel op benzine als op gas, alleen het omschakelmoment is dus niet in orde. LPE leest lamda waarden niet uit, mogelijk een draadbreuk ergens? Je ziet ik heb veel vragen, er klopt ergens helemaal niks van, Gasman raadt aan nieuwe lpe-computer, uitzoeken kost teveel tijd en dus geld.
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 497
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 19.03.2016 - 19:17  ·  #19
Hallo gvz

Het klop het LPE-4 zal maar 2 cilynders weergegeven omdat altijd twee injectoren gelijk worden aangestuurd. (Truc van vialle)
Het lpe-4 systeem leest wel de lambda sonde uit dit kun je in de monitor mode zichtbaar maken (Lamda 1), als de computer 5 maal een verandering van het signaal heeft gezien dan schakeld de computer over op LPG, onder voorwaarde dat de temperatuur van de motor voor het inschakelen bereikt is en de LPG druk V LPE3/4 moet tussen 1,9 2,0 volt liggen is ook zichbaar te maken via de monitor mode.

Succes groeten BUM
gvz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: amsterdam
Leeftijd: 70
Berichten: 57
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 20.03.2016 - 23:19  ·  #20
Hallo BUM,

Bedankt voor de reactie en nuttige wenken.

Ik ga er nog eens mee aan de slag, maar weet wel zeker dat " motor warm ",
indicatie in de monitor altijd uit blijft, de LPE temperatuur wordt wel gemeten en zie je stijgen naar gelang de motor langer draait.
De lambda waarden, alle waarden, dus ook min en max staan altijd op 4,98 en zijn statisch, geen enkele verandering, al direkt van het aansluiten van
de interface en het op contact zetten, of motor aan, geeft lmbda die waarde van 4,98 v.
Wat "motor warm", betreft, ik neem aan dat die temperatuur door het koelwatersensor in de waterpomp aan de ecm/lpe doorgegeven wordt.
Ik heb tijdje geleden die sensor maar eens vervangen, omdat ik hoopte dat
dit het altijd "motor koud", probleem zou oplossen, maar dat hielp niks.
Ik denk erover als ik tijd en ruimte ervoor heb, de accuplaat te verwijderen zodat ik bij de lpe kan, dan de stekker loshalen, en met contactspray de
32 polige stekker te reinigen. Ik heb ergens op dit forum of mogelijk ander forum, dat toch veel storingen in het lpe-gebeuren door slechte en oude draadcontacten kan komen.,,ik heb er helaas nog niet genoeg sjioege van ben ik bang., maar om nou zomaar een nieuwe lpe-computer te laten inbouwen? pff
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 497
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 21.03.2016 - 15:20  ·  #21
Hallo gvz
Het lambda signaal moet echt schakelen dus het signaal komt niet bij de computer kijk waar deze is aan gesloten, meet op de lambda of de 12 volt aanwezig is en het lambda signaal, als het daar ook niet schakeld dan is voor 90% de lambda defect.
Ga niet direct met contact spay aan het werk als je niet zeker weet dat het contact slecht is

Eest meten dan repareren.

Groeten BUM
gvz
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: amsterdam
Leeftijd: 70
Berichten: 57
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 23.03.2016 - 00:13  ·  #22
Ok, bedankt mr. meijer,
ik ga het een en ander meten, wel weet ik dat
de betreffende gasman en ook de volvogarage een goed werkende lambda
heeft vastgesteld, de gasman had de lambda op de stekker gemeten die van de kabelboom van de computer afkomt, dus zo heel dicht bij de lambda zelf.
daar schakelt ie wel zei men toen.
maar dat schakelende signaal komt dus niet aan in de computer.
daarom dacht ik aan een draadstoring in het stuk tussen de computer en de lambdastekker.
en/of eventueel dus de 32 polige lpe stekker zelf.
misschien een extra draad omleiden van de lambda naar de lpe?
Als de lambda kapot is voor 90%, loopt de motor dan niet slecht op benzine ook, en komt de auto dan wel door de apk?
want daar was in november geen probleem mee.
Welke sensor geeft eigenlijk door dat de motor warm is? is dat ook het lambda signaal [dus na 5 keer schakelen].?want die parameter blijft dus ook
ALTIJD uit staan in de diagnosemonitor.

De lpg V druk is inderdaad netjes tussen 1,9 en 2.0 volt in de monitor,
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 497
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 23.03.2016 - 19:13  ·  #23
Hallo gvz

Bij een LPE-4 systeem komt het lambda signaal binnen op connector punt 4 het is het signaal is van de eerste lambda sensor.

Het lambda signaal in de monitor mode
Start motor
Start vialle diagnose dan monitor mode en command start
Lambda signaal staat in het midden.
Lambda wordt opgewarmd door de 12 volt aansluiting.
Na een tijdje zal het signaal langzaam naar de 0 volt zakken
Wanneer de lambda echt op temperatuur is gaat signaal redelijk snel naar de hoogste waarde, en als die bereikt is dan zal deze weer zakken, dan werkt de lambda sensor en is de verbinding met de LPE-4 computer OK

Groeten BUM
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 497
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 27.12.2016 - 21:26  ·  #24
Hallo gvz

Hoe is het met de lpi installatie is de klacht opgelost.

Groeten BUM
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 21.01.2017 - 20:57  ·  #25
Bij mij herkent de software de tank niet (zo volgens software moeten kunnen). Ook de AFS is niet in te stellen.
Is er iemand die dit wel werkend heeft? Of gewoon een beperking van de interface?
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 497
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 22.01.2017 - 18:41  ·  #26
Hallo Brulkjaer

Bij mij herkent de software de tank niet.
Wat denkt je, wat voor data de software moet displayen ?
Groeten BUM
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 22.01.2017 - 18:44  ·  #27
Grootte en druk.
meijer
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 76
Berichten: 497
Geregistreerd: 10 / 2008
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 22.01.2017 - 21:21  ·  #28
Hallo brulkjear

Ik heb de vraag al eerde gesteld wat is het echte probleem.
je bent met van alles bezig er zit geen logica in.

De druk wordt mechanisch geregeld op 5 bar dit komt overeen met 2 volt LPG Druk [V]
Er staat een beschrijving op internet hoe de LPI installatie werkt, lees en bestudeer dit eerst en stel dan een vraag
Tank inhoud is het aantal liter wat je max. tank maal 1,25 (42 x1.25 = 50 liter tank)

Groeten BUM
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Meting LPI installatie mbv 35/45 euro interface

 · 
Posted: 22.01.2017 - 21:46  ·  #29
@Meijer,

Even een toelichting op mijn aanpak: het 'grote' probleem is beschreven in het topic "mototmanagement lampje gaat aan"(incl spelfout dus). Om het forum enigszins leesbaar te houden splits ik deelonderwerpen, zodat iemand met een vergelijkbare vraag op een deelonderwerp niet een ellenlang topic hoeft door te nemen waar ook allerlei andere problemen besproken worden die hij niet heeft.

Op LPG-gebied heb ik momenteel geen probleem. Alleen ik wil van alles weten hoe het werkt. In dit topic kaart ik dus aan dat niet alle softwarefuncties bij mij werken van het LPG-diagnoseprogramma. Mijn vraag is dus of iemand dat herkend.

Ik ken de handleiding en heb hem ook gelezen. Daar staat overigens niet in dat de druk 5 bar is, maar dat de druk 5 bar is BOVEN de druk in de tank (bij 6.6 systemen).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0