Dag allemaal,
Vorige week voor de 2e keer bij Rica geweest in Wateringen voor een custom tune.
De V was voorzien van een 16T, groene injectoren, een 3inch uitlaat met downpipe en een nieuwe intercooler.
Dus moest even afgesteld worden.
Helaas de eerste keer ging het niet helemaal lekker, want al snel ging er een bobine kapot. Roel had er nog een liggen maar hij kreeg het niet voor elkaar om de auto af te stellen.
Volgens Roel had het met de onsteking te maken want er was voldoende brandstof en voldoende turbodruk.
Dus bobines en bougies vervangen, bobines zaten er blijkbaar al in sinds 2000 en weer terug naar Wateringen.
De 2e keer kon hij hem wel afstellen (wel weer een hele dag bezig), maar uiteindelijk een mooie resultaat met 310 pk en 420NM.
Echter toen ik naar huis reed merkte ik al dat de auto af en toe toch misfires had. En dit voornamelijk wanneer ik het gas diep intrap. Vanaf 4500 toeren volgas begint hij te haperen.
Ook met het schakelmoment gaat het niet zo lekker.
Op de momenten dat de auto misfires had begon
engine lichtje te knipperen.
Gister even stukje doorgetrapt en toen bleef het lichtje branden, heb het nog niet uitgelezen.
Mijn vraag is. Wat kan het zijn? Welke richting moet ik opzoeken, is er een bedrijf dat hier gespecialiseerd in is, of kan ik hier beter zelf mee aan de slag gaan en een Vida en Dice aanschaffen.
Vriendelijke groet,
Laurens
Vorige week voor de 2e keer bij Rica geweest in Wateringen voor een custom tune.
De V was voorzien van een 16T, groene injectoren, een 3inch uitlaat met downpipe en een nieuwe intercooler.
Dus moest even afgesteld worden.
Helaas de eerste keer ging het niet helemaal lekker, want al snel ging er een bobine kapot. Roel had er nog een liggen maar hij kreeg het niet voor elkaar om de auto af te stellen.
Volgens Roel had het met de onsteking te maken want er was voldoende brandstof en voldoende turbodruk.
Dus bobines en bougies vervangen, bobines zaten er blijkbaar al in sinds 2000 en weer terug naar Wateringen.
De 2e keer kon hij hem wel afstellen (wel weer een hele dag bezig), maar uiteindelijk een mooie resultaat met 310 pk en 420NM.
Echter toen ik naar huis reed merkte ik al dat de auto af en toe toch misfires had. En dit voornamelijk wanneer ik het gas diep intrap. Vanaf 4500 toeren volgas begint hij te haperen.
Ook met het schakelmoment gaat het niet zo lekker.
Op de momenten dat de auto misfires had begon

Gister even stukje doorgetrapt en toen bleef het lichtje branden, heb het nog niet uitgelezen.
Mijn vraag is. Wat kan het zijn? Welke richting moet ik opzoeken, is er een bedrijf dat hier gespecialiseerd in is, of kan ik hier beter zelf mee aan de slag gaan en een Vida en Dice aanschaffen.
Vriendelijke groet,
Laurens