Montage dagrijverlichting DRL in een XC90?

Wie heeft er ervaringen met het plaatsen?

 
 
 
 
 
Blade
Forumsponsor
Avatar
Geslacht:
Locatie: Het Groene Hart
Leeftijd: 34
Homepage: autobedrijfpolter.…
Berichten: 5152
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Montage dagrijverlichting DRL in een XC90?

 · 
Posted: 24.03.2022 - 18:01  ·  #16
Ik heb recent een xc90 voorzien van originele dagrijverlichting. De mistlampen vervallen dan en ledlampen komen er voor in de plaats.

Dit is een my2006 waar dus geen voorbereiding in zit. Ik heb dat opgelost door de verlichting handmatig te laten werken dmv een softwarepakket. En de dagrijlampen branden dmv een relais schakeling. De led’s branden zodra het contact aan staat en gaan uit zodra de verlichting handmatig word ingeschakeld.

Overigens geen goedkope upgrade. De lampen alleen al zijn erg prijzig.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Veendam
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Berichten: 3176
Geregistreerd: 09 / 2009
Subject:

Re: Montage dagrijverlichting DRL in een XC90?

 · 
Posted: 25.03.2022 - 00:12  ·  #17
Quote door joriz
Staan de (dim)lichten niet sowieso altijd aan bij Volvo's.


Er zijn altijd mensen die het beter weten. Dan komt er weer een vraag of het forum hoe je die automatische dimlicht uitschakelt, en vervolgens zie je op een provinciale weg een tegenligger zonder licht niet aan komen. Bij het passeren denk je, huh een Volvo? Dat zullen die mensen zijn die zelf wel bepalen wanneer het licht aan moet.
Rudolph
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Berichten: 203
Geregistreerd: 12 / 2017
Subject:

Re: Montage dagrijverlichting DRL in een XC90?

 · 
Posted: 25.03.2022 - 07:46  ·  #18
Quote door Blade

Ik heb recent een xc90 voorzien van originele dagrijverlichting. De mistlampen vervallen dan en ledlampen komen er voor in de plaats.

Dit is een my2006 waar dus geen voorbereiding in zit. Ik heb dat opgelost door de verlichting handmatig te laten werken dmv een softwarepakket. En de dagrijlampen branden dmv een relais schakeling. De led’s branden zodra het contact aan staat en gaan uit zodra de verlichting handmatig word ingeschakeld.

Overigens geen goedkope upgrade. De lampen alleen al zijn erg prijzig.


Knap staaltje werk! En waar moet je dan aan denken qua kosten?
Bolbo
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Spanje (Oviedo)
Berichten: 4105
Geregistreerd: 09 / 2016
Subject:

Re: Montage dagrijverlichting DRL in een XC90?

 · 
Posted: 25.03.2022 - 09:50  ·  #19
Eerlijk gezegd ben ik ook geen voorstander van DRL. What's the point? Beter gewoon dimlicht aan, dus Volvo's setting is zo gek nog niet. Bij veel merken branden de achterlichten niet eens mee en dus denkt men er niet aan dat bij regen of mist de auto van achter amper te zien is, totdat de lichtsensor (vaak te laat) eindelijk bedenkt dat het dimlicht wel eens ingeschakeld mag worden. Plus we hebben hier in de bergen nogal veel tunnels en het komt regelmatig voor dat enkel de DRL blijft branden. In de spiegel zie je 'm nog wel aankomen, maar eens de auto voorbij is... vaak aan de achterzijde volledig donker.
Je ziet tegenwoordig ook niet meer aan je dashboard of je licht aan is, vroeger zag je zelf geen zak meer in de auto zonder licht aan, maar nu alles uit schermpjes bestaat gaat dat ook niet meer.
RIVADA
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 370
Geregistreerd: 07 / 2019
Subject:

Re: Montage dagrijverlichting DRL in een XC90?

 · 
Posted: 25.03.2022 - 11:41  ·  #20
+ 1
Heb nooit het nut van DRL kunnen ontdekken...
Ik rij altijd met dimlicht aan, optimale zichtbaarheid, zowel voor als achter.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0