Quote door pigajo
@Ddh
Waarom zou ik nou vragen, of iemand de prijzen voor een wissel van de tandriem en de waterpomp en wat erbij hoort weet bij Garagen in Nederland?
Omdat het zeker goedkoper is als in Zwitserland.
Waarom het goedkoopst, vraag je? Omdat ik geen Geld genoeg heb.
Ik woon echt en helemaal in Zwitserland.
Daar zijn de prijzen hoog.
En ik zit niet zo goed in het Geld op dit moment, daarom mijn "post" over goedkope varianten in Nederland.
Groetjes
pigajo
Hi Pigajo,
Hierbij een stukje goedgemeend advies. Ik begrijp nu dat je financiele problemen van langere/structurele aard zijn.. op zich niets mis mee. (Ik dacht eerder dat je tijdelijk ff krap zat)
Maar wellicht is het nu een goed moment om even terug te kijken en daarna weer vooruit.
Zoals de Duitse mensen van dat forum al prima verwoorden: soms moet je je afvragen of je wilt doorrijden in deze auto?
Probeer de "emotie" (ik wil in deze V70 blijven rijden) er een keer uit te halen en neem de tijd om je financiele zaken rustig op een rijtje te zetten. Bv hoe zit ik over 6 maand en hoe is de situatie over 1 jaar en over 2 jaar?
Bepaal op basis daarvan of je wilt blijven (en kan blijven) investeren in je auto. Want dat zal moeten gebeuren.
Je bent heus de enige niet hoor, ik heb in mijn jonge jaren ook helaas een keer een - veel te dure auto- van veel te duur geld (geleend) gekocht. Daarna kwamen de reparaties en ging ik de bietenbrug op.
Na 1,5 jaar heb ik mijn verlies genomen en de auto -uiteraard met veel verlies- verkocht. (Autoverkopers ruiken nu eenmaal dat je graag van je auto afwilt.) :shame:
Maar het luchtte me destijds ook enorm op, weg was de onzekerheid of je de komende reparaties en aflossing nog kon betalen.
En ja, ik heb er flink van geleerd, sindsdien nooit meer een auto gekocht boven mijn budget, ook deze Zweedse dame niet

. Uiteraard baal ik ook als ik met onverwachtse kosten geconfronteerd wordt.
Maar dat ik tegen onderhoudskosten aan ga lopen is redelijk zeker met een auto van 235K op de teller. Dat vind ik normaal en ik
geniet nog steeds van elke kilometer. Daar wil ik best wel
wat voor betalen! Een bezitter van een nagelnieuwe auto schrijft ook flink af. Hij/zij heeft alleen wel de zekerheid dat er weinig stuk gaat - garantie- e.d. .
Ik heb mezelf een grens gesteld: komen de kosten boven een bepaald bedrag, dan verkoop ik de auto, desnoods/waarschijnlijk met flink verlies. Maar dat boeit me niet.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Verder denk ik dat je niet veel wijzer zult worden in dit forum mbt deze reparatie. Je hebt vgls mij opties/tips genoeg gekregen, die zie ik zelf als zeer waardevol als ik iets voorleg hier op dit forum.
Dus wijsheid en sterkte toegewenst en het is vlgs mij niet het eind van de wereld. Over enige tijd kan alles er anders/rooskleuriger uitzien.
(Het is niet mijn bedoeling belerend over te komen, gewoon wat advies en leer b.v van mijn ervaringen en fouten.)
groeten,
Dirk-Jan