montage distributieriemset en waterpomp

Kosten bij een garage in Nederland?

Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Subject:

Re: montage distributieriemset en waterpomp

· 
Posted: 24.10.2015 - 19:18  ·  #16
Quote door pigajo

@Ddh

Die link in jouw laatste bericht had ik liever niet gepost gehad in dit forum...:)
Hoe ben je daarop gekomen? Dat wil ik wel even weten.

Ik vind de link juist wel goed.

Geeft een beter beeld van je probleem en zeker een beter beeld hoe je ermee om gaat, zeker als je zo ongeveer probeerd af te dwingen dat je informatie krijgt.
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 24.10.2015 - 19:34  ·  #17
Quote door pigajo

@Ddh
Waarom zou ik nou vragen, of iemand de prijzen voor een wissel van de tandriem en de waterpomp en wat erbij hoort weet bij Garagen in Nederland?
Omdat het zeker goedkoper is als in Zwitserland.
Waarom het goedkoopst, vraag je? Omdat ik geen Geld genoeg heb.
Ik woon echt en helemaal in Zwitserland.
Daar zijn de prijzen hoog.
En ik zit niet zo goed in het Geld op dit moment, daarom mijn "post" over goedkope varianten in Nederland.

Groetjes
pigajo

Hi Pigajo,
Hierbij een stukje goedgemeend advies. Ik begrijp nu dat je financiele problemen van langere/structurele aard zijn.. op zich niets mis mee. (Ik dacht eerder dat je tijdelijk ff krap zat)
Maar wellicht is het nu een goed moment om even terug te kijken en daarna weer vooruit.
Zoals de Duitse mensen van dat forum al prima verwoorden: soms moet je je afvragen of je wilt doorrijden in deze auto?

Probeer de "emotie" (ik wil in deze V70 blijven rijden) er een keer uit te halen en neem de tijd om je financiele zaken rustig op een rijtje te zetten. Bv hoe zit ik over 6 maand en hoe is de situatie over 1 jaar en over 2 jaar?
Bepaal op basis daarvan of je wilt blijven (en kan blijven) investeren in je auto. Want dat zal moeten gebeuren.

Je bent heus de enige niet hoor, ik heb in mijn jonge jaren ook helaas een keer een - veel te dure auto- van veel te duur geld (geleend) gekocht. Daarna kwamen de reparaties en ging ik de bietenbrug op.
Na 1,5 jaar heb ik mijn verlies genomen en de auto -uiteraard met veel verlies- verkocht. (Autoverkopers ruiken nu eenmaal dat je graag van je auto afwilt.) :shame:
Maar het luchtte me destijds ook enorm op, weg was de onzekerheid of je de komende reparaties en aflossing nog kon betalen.
En ja, ik heb er flink van geleerd, sindsdien nooit meer een auto gekocht boven mijn budget, ook deze Zweedse dame niet :-). Uiteraard baal ik ook als ik met onverwachtse kosten geconfronteerd wordt.

Maar dat ik tegen onderhoudskosten aan ga lopen is redelijk zeker met een auto van 235K op de teller. Dat vind ik normaal en ik geniet nog steeds van elke kilometer. Daar wil ik best wel wat voor betalen! Een bezitter van een nagelnieuwe auto schrijft ook flink af. Hij/zij heeft alleen wel de zekerheid dat er weinig stuk gaat - garantie- e.d. .
Ik heb mezelf een grens gesteld: komen de kosten boven een bepaald bedrag, dan verkoop ik de auto, desnoods/waarschijnlijk met flink verlies. Maar dat boeit me niet.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Verder denk ik dat je niet veel wijzer zult worden in dit forum mbt deze reparatie. Je hebt vgls mij opties/tips genoeg gekregen, die zie ik zelf als zeer waardevol als ik iets voorleg hier op dit forum.

Dus wijsheid en sterkte toegewenst en het is vlgs mij niet het eind van de wereld. Over enige tijd kan alles er anders/rooskleuriger uitzien.
(Het is niet mijn bedoeling belerend over te komen, gewoon wat advies en leer b.v van mijn ervaringen en fouten.)
groeten,
Dirk-Jan
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.10.2015 - 20:23  ·  #18
Waarom loopt een ieder zich hier te focussen op alleen de distributie?
Als dat vervangen moet worden is het zeer raadzaam om ook de multiriem met spanner etc te vervangen.
Er zijn genoeg Volvo's aan puin gelopen door kapotte/afgelopen multiriemen...
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.10.2015 - 21:19  ·  #19
Quote door TPR Powerflush

Waarom loopt een ieder zich hier te focussen op alleen de distributie?
Als dat vervangen moet worden is het zeer raadzaam om ook de multiriem met spanner etc te vervangen.
Er zijn genoeg Volvo's aan puin gelopen door kapotte/afgelopen multiriemen...

Een ieder ??

Ik denk dat 99% hier er niet aan zou denken de distributieriem te vervangen zonder de multiriem en spanner mee te nemen.

In dit topic heb je 1 iemand die dat schijnbaar wel van plan is en gaat het allang niet meer om verstandig omgaan met het onderhoudt.
Het gaat er nu over waar je een paar euro goedkoper uit zou kunnen zijn, als moet je daar 2.000 km voor rijden.
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 24.10.2015 - 21:44  ·  #20
Een ieder die aan dit topic meedoet natuurlijk. dat is in dit geval een ieder.
Een spanner en riem kost ook het nodige, maar ik zelf rij alleen lekker als alle riemen, spanners, geleiderollen etc gedaan zijn, incl de waterpomp ( met rvs schoepen van een goed merk )
flevodirk
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 24.10.2015 - 23:41  ·  #21
Quote door VolvoS60Racer

Multiriem & spanner + looprol worden vermoed ik niet zo maar gedaan bij de 1e distributiewissel. Riem misschien nog wel, spanner waag ik zeer te betwijfelen.

Dan is het zeer zeker zinvol deze bij 320.000 of 480.000 km zeker een keer te vervangen.

Goede tip zal ik meenemen bij de volgende wissel.
Wordt dan wel een een uitgebreide wissel: Distri, spanrollen, pomp, multiriem, rollen en spanner?... pfff :'( Dat wordt weer onderdelen zoeken op internet tegen die tijd :-)
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.10.2015 - 07:54  ·  #22
Quote door TPR Powerflush

Een ieder die aan dit topic meedoet natuurlijk. dat is in dit geval een ieder.
Een spanner en riem kost ook het nodige, maar ik zelf rij alleen lekker als alle riemen, spanners, geleiderollen etc gedaan zijn, incl de waterpomp ( met rvs schoepen van een goed merk )

Ik zal hem vast anders lezen als dat jij m bedoeld, maar als je schrijft "
Waarom loopt een ieder zich hier te focussen op alleen de distributie? "

Dan komt het op mij over alsof iedereen zich alleen op de distributieriem focust en de multiriem verwaarloosd. Ik doe hier mee en verwaarloos de multiriem niet en dus niet iedereen focust zich alleen op de distributieriem.

Quote door VolvoS60Racer

Multiriem & spanner + looprol worden vermoed ik niet zo maar gedaan bij de 1e distributiewissel. Riem misschien nog wel, spanner waag ik zeer te betwijfelen.

Dan is het zeer zeker zinvol deze bij 320.000 of 480.000 km zeker een keer te vervangen.

Spanner niet ? Waarom dan looprol wel ?? En waarom de waterpomp ?

Voor iemand die graag werkt naar stage 0 zijn dat nou net niet de dingen om op te bezuinigen.
Op de prijs van de distributieset, waterpomp enz enz zijn die 5 / 6 tientjes voor die spanrol niet dusdang dat ik nu net daar een oud onderdeel laat zitten.
pigajo
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 26.10.2015 - 19:08  ·  #23
Hallo leden

Ik ga er ook voor, om de dingen, die als onderdeel op zich niet veel kosten, bij de vervanging van de distributieriem mee te doen.
Zo kwam het ook in bij mijn start van dit Thema voor, dat ik dat graag wil laten doen, als het over niet veel Meer als CHF 100.-- aan onderdeelskosten gaat.
CHF 900.-- is een beetje veel op dit moment en voor de volgende weinige maanden.
Let's see.
Anders demonteer ik mijn nummerbord laat hem wegleggen bij de "politie".
En wacht een paar maanden, tot het mij financiƫel weer beter gaat.
Alles al een keertje overdacht hoor.
Maar ik ben eigenlijk wel uit goede redenen met de auto mobiel.
Zoveel gezegd: Om spontaan op een noodsituatie te kunnen reageren.
(vragen daarover beantwoord ik niet, dat gaat te ver).

Groetjes
pigajo
pigajo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2015 - 19:12  ·  #24
Misschien ziet men mijn eerste aanvraag nu in een ander licht?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 26.10.2015 - 20:13  ·  #25
Bezuinigd of voorschrift ?
Bij de eerste wissel wordt bij de dealer ook geen waterpomp vervangen.
Het is uiteraard een keuze, welke je maakt om dit wel te doen.
Maar aangezien de meeste eigenaren de 2e wissel niet meemaken.....
Vul maar in.
Baksteen
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2015 - 20:21  ·  #26
Quote door pigajo

Misschien ziet men mijn eerste aanvraag nu in een ander licht?

Nee, ik snap er nu helemaal geen reet meer van.

Je kentekenplaat wegleggen bij de politie ?? Wat bedoel je daar nu mee ??
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.10.2015 - 21:04  ·  #27
Zal wel de Zwitserse variant van ons Nederlandse "schorsen" zijn.
eV70T
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 26.10.2015 - 21:47  ·  #28
de volvodealers hebben een pakketprijs voor dat soort gevallen, om en nabij de 795 euro excl btw
Kaaskop
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2015 - 11:03  ·  #29
Vraag gewoon een offerte bij Carsom.nl
Dat heb ik voor de distributie van mijn Lexus ook gedaan. Kreeg binnen 24 uur van 5 verschillende garages in de buurt offertes.

Uiteindelijk bleek de garage waar ons bedrijfsbusje in onderhoud was daartussen te zitten met een scherpe prijs dus die werd het.

Mijngarage.nl heeft ook zoiets maar werkt kennelijk op een iets andere manier. Daar geen ervaring mee.
pigajo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Update

· 
Posted: 05.11.2015 - 17:27  ·  #30
Ik had nog een offerte gevraagd van de Volvo-Dealer hier in de buurt:

Zijn antwoord was, dat hij bij een Volvo nog nooit de waterpomp gewisseld had bij de wissel van een distributieriem. Hij vondt het niet nodig, de waterpomp mee te wisselen. Als ik dat zou doen, zou mij dat ongeveer CHF 250.- kosten.
(Ik had gezegd, dat ik financiƫel krap zit op dit moment en een goedkope offerte gewenst).

De prijs voor de wisseling van de distributieriem was CHF 528.-.

Goedkoop voor de prijzen, die mij tot nu toe genoemd werden.
Kijken wat mijn "eigenlijke" garage daarover zegt.

Gr pigajo

Selected quotes for multi-quoting:   0