Motor hapert bij gas los of gas indrukken

 
 
 
 
 
Buzz's S60
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 06 / 2019
Subject:

Re: Motor hapert bij gas los of gas indrukken

 · 
Posted: 09.07.2019 - 12:25  ·  #16
Quote door ravado

Bougies, bobines??


Bougies: vervangen.
Bobines: goede optie, ook wel aan gedacht maar ik heb dit in een andere auto gehad en dat was toch anders.
Vind ze ook net te "prijzig" om ze klakkeloos te vervangen, maar misschien mogen ze na 222000km wel een keer
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Motor hapert bij gas los of gas indrukken

 · 
Posted: 09.07.2019 - 12:31  ·  #17
Ik zou bij deze km.stand en de klacht ook niet zo snel aan bobines denken maar al het andere is al gedaan, lijkt mij. Je zou een stage 0 kunnen doen (sensors, bonnes, bougies) dan weet je zeker dat het allemaal klopt maar om dat nou voor dat ene schokje te doen...

Heb je trouwens wel de pakking tussen etm en inlaatspruitstuk vervangen door een nieuwe?
Tenck
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 680
Geregistreerd: 09 / 2015
Subject:

Re: Motor hapert bij gas los of gas indrukken

 · 
Posted: 09.07.2019 - 15:55  ·  #18
Quote door Buzz's S60

Vorige week bij Tenck langs geweest om de s60 aan vida te hangen.

Allereerst, super dat Tenck al zijn spullen en kennis ter beschikking heeft gesteld, en het was ook nog eens hartstikke gezellig (vond ik).
Een zeer tevreden "eerste klant".

Afijn, er stonden geen ETM storingen in de ECU en ook de voor de ETM test heeft de s60 een mooi rapport gehaald.
Het vacuum is gelijk ook getest en goed bevonden, en de (flink zwarte aan de inlaatkant) LMM schoon gemaakt.

Eindstand: beter? Absoluut! maar ik denk dat het nog iets netter kan, in z'n 3 van constante snelheid gas loslaten/terugnemen krijg je toch een hapertje.

Weet iemand de volgende horde te vinden? Alle suggesties zijn welkom.


Graag gedaan en het was inderdaad gezellig! Spullen liggen anders toch alleen maar op de plank voor die ene keer per jaar dat ik het gebruik.

Goed om te horen dat er enige verbetering is opgetreden, dat zal hoogstwaarschijnlijk alleen al het schoonmaken van de LMM zijn geweest? Misschien kan je er eens een ander in stoppen om te kijken of dat het verschil oplevert? Of nog een keer aan Vida en dan alle sensoren langslopen en kijken of ze nog binnen de opgegeven waardes vallen.
Buzz's S60
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 06 / 2019
Subject:

Re: Motor hapert bij gas los of gas indrukken

 · 
Posted: 09.07.2019 - 21:48  ·  #19
Quote door ravado

Ik zou bij deze km.stand en de klacht ook niet zo snel aan bobines denken maar al het andere is al gedaan, lijkt mij. Je zou een stage 0 kunnen doen (sensors, bonnes, bougies) dan weet je zeker dat het allemaal klopt maar om dat nou voor dat ene schokje te doen...

Heb je trouwens wel de pakking tussen etm en inlaatspruitstuk vervangen door een nieuwe?



Inderdaad, dat is precies even het twijfelen, ik geef het nog een paar kilometers.

Dat was ik wel wel van plan, alleen heb ik de verkeerde pakking meegekregen. Binnenkort toch maar even langs de onderdelenboer en gelijk de etm even een extra poetsbeurt geven, dan misschien een "reset" om alle waarden weer even vanaf op te bouwen.
Buzz's S60
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 06 / 2019
Subject:

Re: Motor hapert bij gas los of gas indrukken

 · 
Posted: 09.07.2019 - 21:57  ·  #20
Quote door Tenck

Quote door Buzz's S60

Vorige week bij Tenck langs geweest om de s60 aan vida te hangen.

Allereerst, super dat Tenck al zijn spullen en kennis ter beschikking heeft gesteld, en het was ook nog eens hartstikke gezellig (vond ik).
Een zeer tevreden "eerste klant".

Afijn, er stonden geen ETM storingen in de ECU en ook de voor de ETM test heeft de s60 een mooi rapport gehaald.
Het vacuum is gelijk ook getest en goed bevonden, en de (flink zwarte aan de inlaatkant) LMM schoon gemaakt.

Eindstand: beter? Absoluut! maar ik denk dat het nog iets netter kan, in z'n 3 van constante snelheid gas loslaten/terugnemen krijg je toch een hapertje.

Weet iemand de volgende horde te vinden? Alle suggesties zijn welkom.


Graag gedaan en het was inderdaad gezellig! Spullen liggen anders toch alleen maar op de plank voor die ene keer per jaar dat ik het gebruik.

Goed om te horen dat er enige verbetering is opgetreden, dat zal hoogstwaarschijnlijk alleen al het schoonmaken van de LMM zijn geweest? Misschien kan je er eens een ander in stoppen om te kijken of dat het verschil oplevert? Of nog een keer aan Vida en dan alle sensoren langslopen en kijken of ze nog binnen de opgegeven waardes vallen.


Ik denk inderdaad dat de lmm het verschil heeft gemaakt.
Ik ga denk ik even de etm een keer goed schoonmaken en een nieuwe pakking er tussen plaatsen dan even resetten, inrijden en kijken wat hij doet. Misschien dat een reset nu al wonderen doet omdat z'n zelf ingeleerde map gebaseerd is op incorrect gemeten waardes van de lmm? (Vergezocht? Waarschijnlijk).
Ik denk dat ik daarna inderdaad graag een keer alle sensors naloop.

Ik houd je op de hoogte en kom graag nog een keer buurten.
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Motor hapert bij gas los of gas indrukken

 · 
Posted: 10.07.2019 - 00:11  ·  #21
Oh wacht maar je heb nu dus de oude pakking tussen etm en sluitstuk!!! Dat kan heel goed je probleem opleveren. Pakking kost 5 euro. Ff nieuwe monteren zou ik doen.
Buzz's S60
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 15
Geregistreerd: 06 / 2019
Subject:

Re: Motor hapert bij gas los of gas indrukken

 · 
Posted: 10.07.2019 - 09:38  ·  #22
Quote door ravado

Oh wacht maar je heb nu dus de oude pakking tussen etm en sluitstuk!!! Dat kan heel goed je probleem opleveren. Pakking kost 5 euro. Ff nieuwe monteren zou ik doen.


Nee, ik heb de ETM op zn plek laten zitten en van buiten af "schoongemaakt" met een zachte tandenborstel en een niet pluizende doek en wat reiniger.
Ik had de pakking even naast de etm gehouden en was ruim 2cm te klein, dus heb m gemonteerd gelaten.

Maar toch maar even opnieuw en deze keer goed
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Motor hapert bij gas los of gas indrukken

 · 
Posted: 10.07.2019 - 12:32  ·  #23
Aha oké.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0