Motorsteun distributiezijde - symptomen

 
 
 
 
 
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 20.07.2015 - 10:53  ·  #61
Dat ziet er zeker zeer interesant uit. Lijkt mij vele malen beter dan de normale seconden lijmen, die werken meestal nauwelijks.
Maar ik ga het niet uitproberen op mn motorsteun. Die is niet voor niets losgegaan, en zit er volgens mij al vanaf nieuw erop dus die is wel eens aan vervanging toe na ruim 15 jaar.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 20.07.2015 - 11:04  ·  #62
hij is zeker ook doorgezakt, net als die van mij, maar ik weet zeker dat je op zo'n oppervlakte die steun weer stevig vast krijgt*, als je een HK-hoes van nog geen mm dik stevig dichtgelast krijgt..
*als je de voetplaat eerst stevig ontroest..
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 20.07.2015 - 11:25  ·  #63
oh, ik weet haast zeker dat dat wel gaat werken, maar ik plaats gewoon een nieuwe. Lijkt me toch ff beter ;-)
Maar moet nog ff wachten, want de 25e word mn salaris pas gestort, dus dan kan het misschien. Ik moet ook al nieuwe olie etc hebben, dus dat word weer ff duur ;-)
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39717
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 20.07.2015 - 12:34  ·  #64
Erg handig.
Als je voor de APK moet, maar niet de tijd hebt voor een reparatie, dan is dit een mooie oplossing.
Ben wel nieuwsgierig hoelang dit goed gaat.
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 20.07.2015 - 15:04  ·  #65
Ik heb net ff onder de V gelegen, en de onderste 2 steunen bekeken. Ik zie redelijk wat droogte scheurtjes.
De bovenste torsiesteun is naar mijn idee ook aan vervanging toe, ik zie aan beide kanten de scheuren zitten.

Voorlopig hou ik het dan maar op de torsiesteun en distributiekant steun. Daarna mag mn bankrekening ff op adem komen en met een paar maanden de andere 2 steunen maar eens vervangen.

Ook nog ff gekeken op de rechter steun, en het is idd deze 9480189. De dure dus :'(
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 62
Berichten: 5830
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 20.07.2015 - 17:58  ·  #66
bovenste steun heeft ook nieuw scheuren in het dunne/open gedeelte. rubber is dan niet open maar een vlies met scheuren. of heb je scheuren in het dikke gedeelte van het rubber?
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 20.07.2015 - 20:09  ·  #67
Scheuren in het dikke gedeelte, het verticale stuk, net bij de kruising met het dikke horizontale. Dat het dunne/open gedeelte wat scheurt is idd niet zo'n ramp.
Dat rubber aan de andere kant (schutbord) van die torsiesteun, word dat ooit vervangen? Ik vond hem nog behoorlijk stug.
626Ronin
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Cocoa City
Leeftijd: 50
Berichten: 1226
Geregistreerd: 09 / 2014
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 22.07.2015 - 16:24  ·  #68
die is ook veel stugger uitgevoerd en hangt denk ik ook niet zo pal boven de hittebron..
als je die bovenop eerst vervangt en dan eens je blok kantelt (contact uit, in hoge versnelling van de handrem los en dan auto heen en weer duwen..) dan kan je zien hoe achter er an toe is>
PDJ
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Den Oever
Leeftijd: 52
Berichten: 2938
Geregistreerd: 10 / 2014
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 22.07.2015 - 17:47  ·  #69
Ik zal wel ff kijken. Dat testje zal niet helemaal meevallen met mn automaatje denk ;-)

De rubbers zullen het nog maar ff uit moeten houden, volgende week hopelijk de olie en filters verversen, en dan is mn onderhoudspotje weer ff op. Das het nadeel als je van werkgever wisselt... Zit de komende maanden wel ff krap bij kas denk ik.
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 22.07.2015 - 19:28  ·  #70
Quote door 626Ronin

die is ook veel stugger uitgevoerd en hangt denk ik ook niet zo pal boven de hittebron..
als je die bovenop eerst vervangt en dan eens je blok kantelt (contact uit, in hoge versnelling van de handrem los en dan auto heen en weer duwen..) dan kan je zien hoe achter er an toe is>


Bij de demontage van de bovenste torsiesteun (inmiddels ruim een jaar geleden)maakte ik deze opname. Aan het slijtagepatroon in de steun is te zien, dat het niet alleen veroudering van de rubberinlage is, maar ook inslaan, waardoor speling ontstaat.En dat is de oorzaak van het kantelen van je motorblok.
Bsxc
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 162
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 22.07.2015 - 19:33  ·  #71
Verhelpt een nieuwe motorsteun het te hoog optrekken van het blok bij snel accelereren?
folke3
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Oosterhout
Leeftijd: 75
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04 / 2013
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 22.07.2015 - 19:47  ·  #72
Het motorblok zal kantelen om de asuitgangen van de versnellingsbak. Immers dat is het aangrijppunt van het koppel. Er is geen beweging naar boven of onder, noch naar voor of achter. Inzakken van de motorsteunen, door veroudering, kan een ander aangrijppunt van het koppel veroorzaken, maar geen andere beweging van het motorblok/versnellingsbak.
Melvin_V70
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zutphen
Leeftijd: 38
Berichten: 73
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 30.04.2016 - 19:04  ·  #73
In hoeverre is het inzakken van de distributie motorsteun normaal? Ik heb mijne vorig jaar vervangen. Inmiddels is de steun circa 0,5 tot 1 cm lager geworden in vergelijking met een nieuwe. Ook in gedemonteerde toestand blijft het verschil.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 25.06.2016 - 18:45  ·  #74
Ik heb vandaag 3 motorsteunen vervangen: aan de distributiezijde, bij de versnellingsbak en de steun aan de voorzijde.
Alle steunen waren uit 2001. Ik heb die van de distributiezijde vergeleken met een nieuwe (Febi). Ondanks de jaren en 350.000 km GEEN hoogteverschil.
Was je vervangingssteun wel een originele Volvo of een van Lemforder of Febi?

De steun aan de versnellingsbakzijde was daarentegen wel zichtbaar versleten.
Benno80
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Berichten: 3
Geregistreerd: 05 / 2016
Subject:

Re: Motorsteun distributiezijde - symptomen

 · 
Posted: 21.07.2016 - 00:02  ·  #75
Ik heb gisteren de motorsteun aan de bovenzijde vervangen, echt een wereld van verschil! Erg fijn deze tips en trucs, meteen de auto laten uitlijnen en velgen/banden goed laten balanceren (stuur stond beetje scheef) en nog meer verliefd op het rijgedrag :love:
 
Selected quotes for multi-quoting:   0