Multimedia

 
 
 
 
 
TRM
 
Avatar
 
Subject:

Re: Multimedia

 · 
Posted: 30.07.2009 - 23:13  ·  #16
Hm mijn monteur die voorheen bij de dealer werkte en nu voor zichzelf is begonnen is op vakantie, hij heeft ook volledige electra kennis van ditsoort zaken.
Ik ga even afwachen tot hij terug is (3 weken) en dan ga ik bij hem informeren voor de HU en de mogelijkheden, ook heb ik al een vraag over xenon klaar liggen voor hem.

Onderweg ben ik ook al de parrot 9 serie tegen gekomen waarmee ik eigenlijk het grote probleem op kan lossen, namelijk mijn collectie mp3 muziek afspelen.

Als ik meer info heb laat ik dit zeker weten, en als er in de tussentijd suggesties zijn hoor ik dat natuurlijk ook heel graag.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Multimedia

 · 
Posted: 31.07.2009 - 10:05  ·  #17
Als het je om je MP3 muziek gaat, dan is er wel een andere oplossing als via je carkit, er is namelijk gewoon een interface te krijgen die daar speciaal voor is. Kijk maar eens op de site van Volvotech.eu.

Je hebt ze speciaal voor je IPOD maar ook als een soort aux ingang.

heb even een paar linkjes voor je opgezocht

http://www.volvotech.nl/produc…7cd89b2413

http://www.volvotech.nl/produc…7cd89b2413

Als je deze gebruikt, blijven al je overige zaken gewoon werken, je veranderd namelijk niets aan je originele installatie, je voegt alleen iets toe en het werkt beter als via een carkit, dit is toch een bluetooth verbinding en dus storingsgevoeliger als rechtstreeks via een kabel waar je hem op aansluit.

Kijk maar eens op hun site, ze hebben erg veel!

P.S. Je monteur ken ik ook, geboren en getogen en nog altijd in dezelfde stad...
TRM
 
Avatar
 
Subject:

Re: Multimedia

 · 
Posted: 31.07.2009 - 18:31  ·  #18
Precies het gaat mij alleen om de mp3 muziek wat ik nu niet kan afspelen, ik wil graag muziek afspelen dat ik op dat moment zin in heb om naar te luisteren.
Dat is dan lekker makkelijk met mp3 en een cd of usb stick waar stuk of 200 liedjes op kunnen.

http://www.volvotech.nl/produc…7cd89b2413

Dit is een mooi prijsje, is dit plug and play ? want ik ben dus non-electra kenner.

Enneh jij kent mijn monteur ook, gaaf ben bijna elke weekend in dat stadje ;)
Morgen dus weer voor een verjaardag.
V70 2.4T
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Leeftijd: 53
Berichten: 710
Geregistreerd: 02 / 2009
Subject:

Re: Multimedia

 · 
Posted: 01.08.2009 - 00:44  ·  #19
nou, bijna plug and play dan, je moet dan wel even de 'power-splitter' meebestellen en je moet even je radio verwijderen om de boel aan de achterzijde aan te sluiten.
Je moet wel twee linker handen hebben om dat niet zelf te kunnen. Maar goed, die mensen zijn er ook en weer handig in andere dingen, het is dus geen oordeel!

Maar, de inbouwhandleiding staat ook op de site van Volvotech, heb je niet echt goed gezocht, terwijl ze, zoals ik al zei, zoveel moois hebben, je kan er wel uren aan kwijt aan die site :)

Maar om het je makkelijk te maken, hier is het linkje naar de handleiding:

Advertentie:
http://www.volvotech.nl/produc…7cd89b2413

Handleiding:
http://www1.volvotech.nl/downl…t-v1.0.pdf

Maar de volgende keer eerst even zelf goed kijken he, want nu heb je nog niet alles gezien... :lol:

En ja, ik ken je monteur ook, althans, zoals je hem omschrijft in andere posts, en dan ook nog uit regio Twente, dan moet het hem wel zijn. (STAD, van Grolsch en de gelijknamige Veste).
Kom zelf eigenlijk niet bij hem, kan namelijk gelukkig bijna alles zelf, dat houdt zo'n auto betaalbaar. Ken wel redelijk wat mensen die wel van z'n diensten gebruik maken en die zijn allen tevreden, dus wie weet, in de toekomst, als ik er eens een keertje zelf niet uit kom...

Als het de juiste stad is, en dat moet haast wel, en jij bent, zoals boven beschreven, handig in andere dingen :lol: :lol: , zou ik je wellicht een keer kunnen helpen met een interface als je in buurt bent. Stuur dan maar een PB.
TRM
 
Avatar
 
Subject:

Re: Multimedia

 · 
Posted: 01.08.2009 - 22:40  ·  #20
Owke ja heb lately weinig tijd ff snel lezen en antwoorden en dan weer foetsie, normaliter spit ik ditsoort sites helemaal uit.
Hij staat trouwens wel al bij de favorieten om eens flink door te nemen als de tijd er weer voor is.

Ik ga even wachten met bestellen, want de handleiding heb ik ook niet helemaal doorgelezen, eerst lezen en dan snel bestellen dus.

Wat betreft de monteur, idd hij zit in de stad van het lekkerste biertje ;)
Hij is een ex volvo monteur, die nogsteeds door de dealer zo nu en dan om hulp word gevraagd ;)
Iedereen die ik erheen heb gestuurd met hun Volvo is super te spreken, vooral de prijs tegenover de dealer ;)

Maareh ik woon niet in hetzelfde stadje maar in Deventer.
Yo-Han
 
Avatar
 
Subject:

Re: Multimedia

 · 
Posted: 14.03.2010 - 12:52  ·  #21
Een oud draadje opgegraven, maar wel gerelateerd aan mijn vraag;

Ik zit te overpeinzen om mijn HU-603 te vervangen door een radio van ACT (die ene mét stuurbediening).
De reden is dat ik dan in een keer alles heb, bluetooth, Mp3, navi en de achteruitrijcamera (leuk scrabblewoord :P ) is een mooie +.
Nu heb ik een 2002 V70 Ocean Race met std versterker.

Mijn vragen zijn:
- Iemand enige ervaring met dit audio systeem, ik kom nergens info tegen op het net?
- Werkt mijn HU-603 met standaard (euro) stekkers of moet ik er nog een verloopkabel bij hebben oid?

Meningen en ervaringen zijn welkom; alvast bedankt!

Han
Marogi
 
Avatar
 
Subject:

Op zoek naar het bos door de Navigatie bomen Navi ipv Hu601

 · 
Posted: 21.04.2011 - 00:00  ·  #22
Han,
heb je die erisin es708 gekocht bij Ac, of is het toch wat anders geworden?
Ik zie overal de opvolger erisin es908eu 7 maar vind er verder geen reviews over.

Ben benieuwd wat je keuze is geworden.
grtz
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Multimedia

 · 
Posted: 21.04.2011 - 11:06  ·  #23
mannen, ik wil de kwaliteit van het toestel niet teveel afkraken, want daarvoor ken ik het desbetreffende toestel zelf niet goed genoeg, maar ik herken wel de interface van bijvoorbeeld de usb stick afspeler, en dat is van absolute flutkwaliteit, want werd/word gebruikt in heel veel china afbraakprijs toestellen die ik regelmatig ingebouwd heb, zo lang als het werkt gaat het goed....maar ik heb problemen gehad met afstandsbedieningen, usbpoorten, touchscreens, instellingen vasthouden, tv die niet genoeg ontvangt (krjg wel zenders maar erg slecht...zelfs met de antenne op het dak hihi), slechte gps ontvangst ....misschien is alles verbeterd door de jaren heen, maar wou toch een heads up geven...

aangezien het waarschijnlijk isostekkers zijn, heb je wel een verloopstekker nodig (voor weinig opp ebay duitsland) en ook voor de antenne heb je een verloopstekkertje nodig (ook op ebay, worden ook wel samen aangeboden) inbouw is verder een eitje

en je moet natuurlijk een ander frontje kopen als je een originele volvo radio hebt, bij de dealer, zit er gelijk een uitgebreide installatie uitleg bij...
 
Selected quotes for multi-quoting:   0