Nieuwe autoradio ?

 
 
 
 
 
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 24.03.2019 - 22:05  ·  #16
Thanks, ik stuur je een pb
R-P
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 53
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 26.03.2019 - 20:17  ·  #17
Ik neem aan dat ie weg is? Ik heb dezelfde, maar daar heeft politie apparatuur ingezeten, dus daar zitten nog een hoop extra gaten in... (En zelfs het 2xDIN gat is flink vernacheld). Dus ik hou me aanbevolen.

Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 27.03.2019 - 06:17  ·  #18
Het frame is er nog. 50 euro incl. Verzenden.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 27.03.2019 - 20:23  ·  #19
Zojuist met asterix een deal gemaakt voor het inbouw frame. Voor R-P: bij Musse in apeldoorn staat een 2001 sloper met eenzelfde frame met een aftermarket radio er in, dus daar zitten ook de verloopkabels bij.

Ik heb vandaag geprobeerd om de radio in het bestaande metalen frame te maken, maar dat gaat dus niet. De pioneer radiohouder is te groot. Dus ik heb het volvo 1 / 2 din frame nodig, en dan komt mijn opbergvakje te vervallen. Dus het sierlijstje van ali gaat ook niet werken. De radio zit er nu in en werkt, alleen het ziet er niet uit nu.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 31.03.2019 - 19:07  ·  #20
De radio zit er in. Met de juiste verloopjes en een passend frame is het simpel. Heel veel kabels weggehaald, van oa de parrot, grom, dus het is wat ruimer in het dashboard. Ook nog een mooie diefstalbeveiliging gemaakt, als ze m er nu uit slopen kun je er niks meer mee.
Ook de sub zit nu op een tulpaansluiting, die is nu veel subtieler aanwezig. Koppeling met telefoon werkt perfect, streamen gaat goed, spotify nog niet uitgeprobeerd, ook afspelen van usb gaat goed, alleen worden sommige artiest en titels niet weergegeven. Ik zal eens kijken op de pc wat het verschil is tussen de diverse mp3 files. Carkit klinkt voor mij perfect, de andere kant hoorde wat bijgeluiden.
Pioneer heeft een app, daarmee kun je heel mooi het geluid instellen, het kan ook op de radio zelf maar de app is intuitiever.
Ik vraag me wel af of de interne versterker sterk genoeg is voor de composet, het klinkt erg dun, en ik heb al een highpass filter ingesteld op de speakers om vermogen te sparen in de eindtrap. Je kunt heel mooi de kantelfrequentie instellen en ook de flanksteilheid tm 18db. Het enige wat niet blijkt te werken is de tijdcorrectie, die functie staat uit.
Misschien dat ik de PA200 er nog weer tussen zet, die geeft het geluid toch wat meer punch. Ik heb toch een dab ruitantenne besteld, eens kijken hoe en of dat werkt. Niet nodig, maar wel leuk als het werkt. En meteen maar een nieuwe magnetische telefoonhouder gemaakt, dan is de loze ruimte naasr de radio ook benut.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 31.03.2019 - 19:25  ·  #21
Asterix
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 694
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 31.03.2019 - 19:28  ·  #22
Goed gedaan.
Leuk om ‘mijn’ framepje op zijn nieuwe plekkie te zien.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 31.03.2019 - 19:54  ·  #23
Quote door Doeke Dobma

Ziet er keurig uit. Weer helemaal 2019 ;)


inderdaad 8-)

ben er blij mee. Heb jij toevallig nog een verloopje liggen van 4 x tulp naar 6 pin din (die naar de PA200 gaat) ? of de pin layout vn de stekker ? ik kan ook bij allekabels.nl een 6 pin din steker kopen en tulp snoer en m zelf maken.
Doeke Dobma
Supporting Member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3734
Geregistreerd: 08 / 2014
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 31.03.2019 - 20:33  ·  #24
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39720
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 31.03.2019 - 20:51  ·  #25
dat ziet er goed uit Walter.
Slim om er meteen een telefoonhouder naast te zetten.👍🏻
Wimwerf
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 48
Berichten: 360
Geregistreerd: 09 / 2017
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 31.03.2019 - 21:44  ·  #26
Ik lees dat je het dusdanig gemonteerd hebt dat men er niks aan heeft wanneer ze het er uitslopen.
Er toevallig ook aan gedacht om dat kenbaar te maken?
Anders slopen ze het er uit om tot dezelfde conclusie te komen.
T_I
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lelystad
Leeftijd: 51
Homepage: jan.huijsmans.nu/
Berichten: 929
Geregistreerd: 09 / 2018
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 01.04.2019 - 10:31  ·  #27
Quote door Walterj
Mijn ipod is overleden, deze gebruikte ik alleen maar in de auto en ook als enige bron. Ik heb een HU603 met een kastje op de wisselaar ingang, zo kon ik muziek luisteren.


Nu je de nieuwe radio hebt gemonteerd (ziet er goed uit, ik zou haast zelf ook voor een 1 din unit gaan en m'n DAB+ radio weer monteren) ben ik benieuwd, wat voor 'kastje op de wisselaar ingang' heb je? Specifie iPod of algemeen aux-in. Ik begin het geratel van het bandje in het cassette deel wel zat. (ratel wieltjes eruit en de radio spuugt de adapter uit :( )
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 01.04.2019 - 17:13  ·  #28
Het is een kastje van ipdusa, met anologe ingang, dus daar kun je van alles (analoog) op aansluiten. Ik had er een 3.5mm jack plug aan zitten en gebruikte mijn ipod en fiio speler. Enige 'nadeel' is dat je vooruitspoelen en naar volgende track op de speler zelf moet bedienen. Maar dat kon ik op gevoel zodat ik op de weg kon blijven kijken.
Je kiest met de source knop de cd wisselaar, er komt cd1 en track1 in beeld en het werkt. Kastje is nu overbodig geworden en mag weg.

Wat ik ook nog moet uitzoeken is dat de muziek via BT gewoon door gaat als er een wattsap bericht binnen komt, nu stopt de muziek even, geluidje van het app bericht klinkt, en de muziek gaatwer verder.

Volgens mij is onderstaande foto de pinout van de kabel die naar de PA200 gaat.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
R-P
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 53
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 03.04.2019 - 21:55  ·  #29
Quote door Walterj

Zojuist met asterix een deal gemaakt voor het inbouw frame. Voor R-P: bij Musse in apeldoorn staat een 2001 sloper met eenzelfde frame met een aftermarket radio er in, dus daar zitten ook de verloopkabels bij.


Bedankt voor de tip en no problem dat ie weg is. Ik heb zoals gezegd al een frame wat toevallig een beetje gaar is ;) en was voor mij geen prioriteit, dus ik had nog geen beslissing genomen om aan je terug te koppelen.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 53
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe autoradio ?

 · 
Posted: 05.04.2019 - 15:40  ·  #30
Ik heb een verloopje gemaakt en de PA200 er weer tussen zitten. Die geeft het duidelijk meer ballen, dus goede keus. Die 4x22Wrms uit de radio zelf is prima standaard gebruik, maar te weinig om het echt lekker vol te laten klinken.
Nog een ander geintje; sommige mp3's werd de titel en artiest niet weergegeven, ik had op mijn werk op een windows machine gekeken hoe dat zat en er een paar aangepast, vervolgens thuis op de mac gekeken, dat moet dan in itunes, leek allemaal goed te gaan tot ik er toevallig achterkwam na 50 keer aanpassen dat het niet werd opgeslagen.......#%$¥£+€&@ !! Dus kan weer opnieuw beginnen. Weer heel raar zoiets van apple.....
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
 
Selected quotes for multi-quoting:   0