Nog een paar standkachelvraagjes

over servicegevoeligheid en zo...

ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

Re: Nog een paar standkachelvraagjes

· 
Posted: 08.11.2016 - 17:32  ·  #16
Quote door PvL

Ik heb, voornamelijk voor die functie, een CFE aangeschaft.
Zeker een overweging waard Hans.

dat is het zeker Pieter. Toch een keer bij jou afkijken hoe zoiets werkt.
Ufovolvo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.11.2016 - 20:24  ·  #17
@1-wiel: ik heb toch de indruk, dat ik via de app nog wel verder weg kan zijn, dan 1000 mtr... :bandit:

Maar even weer een "opborrel": ik zette de SK handmatig via de app aan, geschat een half uurtje voor vertrek. Alleen werd ik wat opgehouden en kwam ik pas na 3 kwartier bij de auto. SK brandde nog, maar dat wist ik al; eerder gevraagd bij m'n dealer: hij brand 50 minuten en gaat dan sowieso uit.

Alleen (komt 'ie): het was naar mijn gevoel bloedheet in de auto, terwijl de CCM maar op 21 graden stond. Natuurlijk, als je vanuit de kou in een warme auto stapt, dan voelt hij altijd warm, maar het was echt puffen... Hoort de CCM dan de standkachel niet uit te schakelen als én motor én interieur warm zijn?
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 08.11.2016 - 22:26  ·  #18
Via de app kun je vanaf andere kant van de wereld de Standkachel nog laten starten.... :D
Hoe het met de temperatuurregeling in jouw auto zit, weet ik zo 1,2,3 niet. Dat zal de dealer je wel kunnen zeggen.
Koelwatertemperatuut zal nooit warmer worden als 75 graden celcius, omdat anders thermostaat open kan gaan en er warmte verloren gaat richting radiateur.
Ik heb de cfe in de auto en als ik de auto start na gebruik timer Standkachel geeft deze een koelwstertemperatuur aan van 68-73 graden celcius...
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.11.2016 - 22:28  ·  #19
Quote door 1-wiel

Ik heb de cfe in de auto en als ik de auto start na gebruik timer Standkachel geeft deze een koelwstertemperatuur aan van 68-73 graden celcius...

Hier dito. Zelfde temperatuurrange.
Jan2855
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2016 - 09:08  ·  #20
Quote door 1-wiel

Via de app kun je vanaf andere kant van de wereld de Standkachel nog laten starten.... :D

Dat klopt. Maar hou er wel rekening mee dat het in sommige landen heel lang duurt voordat sms'jes aankomen. Zoals in Finland in januari 2014, timer via sms aangezet op 8.00 uur volgende morgen. De volgende morgen was de standkachel niet gestart en dat bij -38 graden! :'( :kerstman: Wat was de oorzaak?! Door de Nederlandse simkaart was de sms nog niet aangekomen! Met een druk op de knop startte hij direct. :-) Ook van en naar Belgie, merk ik regelmatig, duurt af en toe het lang voordat een sms aankomt. Lijkt me iets om rekening mee te houden.

Jan
Ufovolvo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.11.2016 - 21:06  ·  #21
Maar volgens mij stuurt de app van oncall geen SMS'jes, maar werkt die via de ingebouwde (GPRS?) modem. En dat is twee-richting, dus ik zou het ook zien als de SK start is mislukt.

En inderdaad ik zou ook stevig balen als hij met min 38 nog koud staat. Maar goed, als hij op de hand wel startte kwam je alleen een uurtje later weg, toch?
Ufovolvo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Nieuw vraagje...

· 
Posted: 29.11.2016 - 19:44  ·  #22
Vanmiddag, ondanks ingestelde (tweede) timer kwam ik bij een koude auto. :devil: Vanmorgen deed 'ie het nog. Wel viel me op, dat ook het start/stop-systeem niet inschakelde. In het menu (bij eco) gekeken en kreeg de melding dat start/stop is uitgeschakeld omdat de accu nog aan het laden is, of doordat de accutemperatuur te koud is. Op "handstart" ging de kachel gewoon aan...

Ik weet, dat de standkachel een accubescherming in zich heeft, dus niet aanslaat bij te lage accuspanning. Maar is dat zo gevoelig, want dan heb ik er bij echte koude weinig aan. Ik heb even gereden totdat de start/stop weer aansloeg (wel 6 kilometer!!). Oh ja, de tank is meer dan halfvol.

Heb ik hier te maken met een bijzonderheid, of toch een storing (wordt bijv. de tweede timer niet correct gelezen als de eerste verwerkt is)?. De auto is net een jaar oud, volgens mij kan het dan niet aan de accu zelf liggen.
1-wiel
Koplamp deskundige
Geslacht:
Leeftijd: 51
Subject:

· 
Posted: 29.11.2016 - 20:03  ·  #23
Vraag bij dealer of importeur voorleggen... fijn die nieuwste techniek.... :bandit:
Ufovolvo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.11.2016 - 20:13  ·  #24
Haha, heb ik weer... :lol: Als de kenner me al doorstuurt, heb ik dan een kans bij de dealert?
TPR Powerflush
Forumsponsor
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 29.11.2016 - 21:24  ·  #25
ja, want die kunnen het voorleggen aan Beesd, en die staan weer in contact met Zweden waar ze die wagens bedenken...
Moet wel gek lopen als ze er niet uitkomen, echter, in noord Zweden is het wel een paar tandjes kouder dan hier...
Als hij hier al gek doet, hoe zal het dan in het noorden gaan? niemand kan dan zijn kacheltje gebruiken? dat kan toch niet zo zijn?
Marc de Rooij
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 30.11.2016 - 16:46  ·  #26
Quote door TPR Powerflush

ja, want die kunnen het voorleggen aan Beesd, en die staan weer in contact met Zweden waar ze die wagens bedenken...
Moet wel gek lopen als ze er niet uitkomen, echter, in noord Zweden is het wel een paar tandjes kouder dan hier...
Als hij hier al gek doet, hoe zal het dan in het noorden gaan? niemand kan dan zijn kacheltje gebruiken? dat kan toch niet zo zijn?

Hebben ze in Noord Zweden/Noorwegen/Finland niet gewoon een elektriciteit kabel naar de auto liggen voor het warm (genoeg) houden van de auto.

Ik dacht dat ooit wel eens gezien te hebben en er waren toen nog geen hybrides te koop :D
Widebody
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.11.2016 - 18:16  ·  #27
Elk huis heeft een kabel naar de parkeerplaast liggen voor een blokverwarming. Deze warmt het carter en het blok op. Altijd een warme auto dus :D .
Ufovolvo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.12.2016 - 20:43  ·  #28
Klopt, met een stekker voor in de bumper en vaak hebben ze daar ook nog intern een acculader bijgeschakeld. Maar da's wel wat anders dan de brandstofgestookte standkachel waar we het hier over hebben. Daar wordt met een elektrisch element in het motorblok, wat de motor verwarmd. Volgens mij zit daar geen pomp bij, die de vloeistof ook nog rondpompt.

Nu ik het toch over de pomp heb: @ 1wiel: hoeveel stroom neemt dat pompje (van mijn Webasto)? Als ik er zo naar luister heb ik niet de indruk dat het echte een zware pomp is. Zit is er met 100 watt ver naast?
Ufovolvo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.12.2016 - 15:12  ·  #29
Intussen bij de dealer geweest, uitgelzen en geen meldingen in het systeem. Wel een totale software-upgrade voor de auto en wat blijkt: volgens de Vida info zit daar ook een upgrade in van de communicatemodule van de parkeerverwarming. Dus die upgrade erop gezet en nu gaan we volgende week weer testen...
Ufovolvo
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.12.2016 - 20:09  ·  #30
Update: Timer 2 lijkt het nu goed te doen...

Vraagje aan 1wiel: Meermaals stel je dat de kachel het hele jaar door regelmatig moet worden gebruikt. Ergens las ik, meen ik me te herinneren, dat je 'm zelfs dagelijks zou moeten gebruiken om te voorkomen, dat de drukbalans sneuvelt. Alleen stelt het handboek, dat de kachel boven de 15 graden niet werkt. Hoe moet dat nu in de zomermaanden?

Selected quotes for multi-quoting:   0