Nog een tipje hoe je kunt controleren of de vvt juist is gemonteerd (merktekens kunnen goed staan, maar verkeerd op de nokkenas gemonteerd). In vida kun je de adaptiewaarden van de nokkenas uitlezen. Deze waarden moeten onder de 7° adaptie zitten om geen foutmelding te genereren, maar liever nog onder de 3° adaptie. Wanneer hij niet extreem verkeerd staat, kun je de vvt ook ietsje in de sleufgaatjes verstellen om weer binnen stelbereik te vallen. Dan hief je niet weer alles los te halen.
De waarden die ik noemde, geldt voor een turbo-blok met de vvt op de uitlaat nokkenas. Mogelijk dat het voor een non-turbo met de vvt op de inlaat nokkenas anders is.
Ik had een versteller daar stond volgens mij intake op. Nu heb ik er een met exhaust erop. Met nummer 1275579. En het tandwiel. Maar hier staat ook exhaust op... welke is fout? 2.4t uit 2001..
cobe1989 heeft een T3. Daar zit de boel op de uitlaat kant. Het is mogelijk dat een T5 beide heeft. De foto van 'Blade' laat een motor zien die variabelenokkenasinstellingen op zowel in- als uitlaatzijde heeft.
@cobe1989: kijk even naar de plaatjes die ik eerder poste. Daar staan de nummers op van de onderdelen die je nodig hebt.
VVT B5244T3 alleen op uitlaat nummers verschillend op chassisnr. genoemde nummer 1275579 is van een solenoid, maar of ie ook van de T3 is moet blijken uit vergelijkingsnummers?
dubbele VVT zit iig op de R's van 2004-2007 met B5254T4 blok
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Dus het nummer 1275363.moet er op de poelie staan? Ligt het zagen aan het solenoid of de poelie? En welke solneoid moet ik hebben een intake of exhaust? Mij werd verteld de laatste...?