Olie in de auto

 
 
 
 
 
John uit Drenthe
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Gieterveen
Leeftijd: 64
Berichten: 775
Geregistreerd: 08 / 2010
Subject:

Re: Olie in de auto

 · 
Posted: 16.09.2011 - 23:17  ·  #16
net wijven met hun cremetje.............. :lol:
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39726
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Olie in de auto

 · 
Posted: 17.09.2011 - 09:31  ·  #17
Quote door John uit Drenthe

net wijven met hun cremetje.............. :lol:


Als wijven onder elkaar zal dit dan wel geen probleem zijn. :lol:
Hierna gaan we voor de handtas. :P
Volvomonteurtje
 
Avatar
 
Subject:

Re: Olie in de auto

 · 
Posted: 17.09.2011 - 09:57  ·  #18
ik zou er maar kwalitatief goede olie indoen . als de kwaliteit niet goed genoeg is koekt de olie aan in de moter en krijg je op den duur veel meer kosten .
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Olie in de auto

 · 
Posted: 22.09.2011 - 16:18  ·  #19
volgens mij zorgt een vollsyntheet juist er voor dat het niet aankoekt, vanwege de goede reinigingskwaliteiten van die olie, er moet wel bijgezegd worden dat een volsyntheet niet heel erg goed is voor een auto die veel korte ritjes maakt....door het vele opwarmen en afkoelen verliest hij die eigenschappen... dus regelmatig olie verversen....maarja met het olie verbruik van moderne auto's gaat dat als vanzelf....

en wat is een kwalitatief goede olie? eentje die duurder is?
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Olie in de auto

 · 
Posted: 07.10.2011 - 15:43  ·  #20
Even een tip: bestel je olie op Mapodo. Wat ik voor de BMW bestel is Castrol Edge 5W30, in NL goed voor zo'n 27euro/L, bij Mapodo slechts 8 euro. Dat heb ik altijd in 2 dagen in huis, verzendkosten vallen wel mee als je iets meer bestelt.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: enschede
Leeftijd: 52
Berichten: 1123
Geregistreerd: 09 / 2010
Subject:

Re: Olie in de auto

 · 
Posted: 07.10.2011 - 16:43  ·  #21
Quote
Even een tip: bestel je olie op Mapodo. Wat ik voor de BMW bestel is Castrol Edge 5W30, in NL goed voor zo'n 27euro/L, bij Mapodo slechts 8 euro.


waarmee dus maar bewezen word dat de prijzen kunstmatig hoog worden gehouden...mapodo verdiend zelfs bij deze prijzen nog steeds geld hoor...

maar daar ga ik dus wel ff kijken :D :D
blastaway
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: South Limbourgia
Leeftijd: 46
Berichten: 3730
Geregistreerd: 03 / 2011
Subject:

Re: Olie in de auto

 · 
Posted: 07.10.2011 - 17:46  ·  #22
ongelofelijk zeg! thanx 4 sharing!
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39726
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Olie in de auto

 · 
Posted: 07.10.2011 - 19:58  ·  #23
Quote door gillerbee

Quote
Even een tip: bestel je olie op Mapodo. Wat ik voor de BMW bestel is Castrol Edge 5W30, in NL goed voor zo'n 27euro/L, bij Mapodo slechts 8 euro.


waarmee dus maar bewezen word dat de prijzen kunstmatig hoog worden gehouden...mapodo verdiend zelfs bij deze prijzen nog steeds geld hoor...

maar daar ga ik dus wel ff kijken :D :D


Zo, dat scheelt nogal zeg !
Heb jij al ervaring met hun ?
Ik neem aan dat ze aan huis bezorgen, althans via de post ?
machiel88
 
Avatar
 
Subject:

Re: Olie in de auto

 · 
Posted: 19.10.2011 - 18:40  ·  #24
Ik heb er op moment castrol 5w40 in zitten. Ben er tevreden over. M'n verbruik is ongeveer één liter op de 10.000km. Ja ik stond er zelf ook van te kijken. Had verwacht dat een T5 wel meer zou verbruiken. Is trouwens ook niet het orginele motorblok, de vorige is overleden door black sludge, vier maanden nadat ik deze gekocht had. Ga Binnekort weer verversen. Heb Kendall Gt-1 5w40 op de kop kunnen tikken voor weinig en ga dat eens proberen. Iemand trouwens ervaring met Kendall? Hoor het dan graag.

Groeten Machiel
Henkie N
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Goeree-Overflakkee
Leeftijd: 67
Berichten: 338
Geregistreerd: 06 / 2010
Subject:

Re: Olie in de auto

 · 
Posted: 19.10.2011 - 22:42  ·  #25
Volgens het boekje: 0W30 Castrol Edge. Er komt zo nu en dan een melding en dan doe ik er een halve liter bij. Ik houd het niet bij maar ik vind het minimaal.
Grtz
plorie
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dordrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 122
Geregistreerd: 10 / 2011
Subject:

Re: Olie in de auto

 · 
Posted: 20.10.2011 - 17:41  ·  #26
Het wordt bezorgd waar je zelf wilt :D als je betaalt per creditcard gaat het dezelfde dag nog de deur uit. Ik heb inmiddels een keer of 5 daar besteld en altijd in 2 dagen geleverd.
Overigens zijn in alle omliggende landen de olieprijzen wel flink lager, in NL worden we flink bestolen met al die accijnzen o.O
Ze hebben trouwens nog meer spullen dan alleen olie, misschien handig om gelijk mee te bestellen (nee ik heb daar geen aandelen :bandit: ). Er zijn trouwens wel meer sites met zulke prijzen hoor, ook voor onderdelen kun je in Duitsland veel vinden (voor BMW dan). Als je van onderdelen weet wie de oorspronkelijke fabrikant is dan kun je dat veel goedkoper vinden. Van draagarmen is dat bv. Lemförder voor zo'n €100/st, terwijl ze bij de dealer voor €140-180 over de toonbank gaan.

Mijn visie is nog steeds dat je absoluut niet moet besparen op olie, maar wel op accijnzen :P
Kr=
 
Avatar
 
Subject:

Re: Olie in de auto

 · 
Posted: 17.06.2012 - 00:40  ·  #27
gebruik de goedkoopsten synthetische olie die ik vinden kan en vervang alle 5K km, ben nog oude stempel waar alle 2500km olie werd ververst.
De V70 is van wijfie zelf heb ik saab 93 cabrio met +200pk en tuner die ik vertrouw zegt semisinthetisch is ook ok als alle 5000 km ververst, dus kan ook. Mobil olie
 
Selected quotes for multi-quoting:   0