Olie verbruik V70 2,5T 2004

 
 
 
 
 
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 37
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3766
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Olie verbruik V70 2,5T 2004

 · 
Posted: 05.07.2022 - 21:40  ·  #31
Walnutblasting heeft bij deze 'oude' indirect ingespoten motoren niet veel zin, dus dat is sowieso zonde van het geld
Martijn137
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 34
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Olie verbruik V70 2,5T 2004

 · 
Posted: 06.07.2022 - 17:03  ·  #32
Quote door Spier1968

Quote door Martijn137

Quote door sw2983

Plastic handschoen of zakje over de olievuldop. Hij hoort licht aan te zuigen. Blaast ie op, zit je carterventilatie dicht.

10W60 is veel te dik. Het is geen raceauto.



(ty-rip om heen gedaan zodat hij afsluit)

denk niet dat hij zuigt...... :'(
ik ga maar eens ff zoeken hoe ik de carterventilatie kan fixen.


Lijkt me niet dat het zakje om de vulopening van olie zit (waar de oliedop op zit)? Is dat niet de buis van de peilstok? Geen idee of dat wat uitmaakt voor de test trouwens...

ja klopt, om de peilstok opening, dacht zelf dat het niet uitmaakte maar zal voor de zekerheid ook de test met de olievuldop proberen

Quote door flevodirk

Mijn vorige S60 2.0T hoefde ik vrijwel niet bij te vullen tussen de beurten, dus 200 ml op 15.000km!! Ook met kilometerstand 350.000.
Maar die auto heeft heel veel snelwegritten gehad zijn eerste leven, dat scheelt aanmerkelijk.

De huidige vul ik ook niet bij, dus in theorie hetzelfde verbruik, hoewel ik die digitale oliepeilstok niet echt vertrouw!

De meeste tips zijn al gegeven, de olieschraapveren kunnen verdacht zijn. Een goede cleaning van de motor is ook nog een optie, walnutblasting (met foto’s voor en na) of de bekende air-intake. Maar het kost allemaal handen vol geld… wie weet is doorrijden niet zo heel slecht voor je budget :-)


misschien wel, maar de pcv moet sowieso iets mee gebeuren.... (lijkt mij)

en we rijden de laatste tijd ook best vaak korte stukjes, dat zal ook niet helpen, maar dan nog vind ik het een hoog verbruik
flevodirk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zeewolde
Leeftijd: 54
Homepage: lachvandedag.nl
Berichten: 1615
Geregistreerd: 08 / 2015
Subject:

Re: Olie verbruik V70 2,5T 2004

 · 
Posted: 06.07.2022 - 20:48  ·  #33
Ja overdruk is nooit goed, sorry dat ik dat niet had gezegd. Uiteindelijk blaast men vaak de koppakking eruit als je er niks aan doet, heb ik altijd begrepen.
Succes met de zaken die je laat doen.

Ik reed ook vaak korte stukjes met de S60 (boodschappies doen, naar de sportschool, naar vienden in de regen e.d.); vrijwel elke avond zo’n flupsritje van 2x 5 km oid. Maar nog steeds geen olieverbruik, dus zou ik het inderdaad ergens anders zoeken, bv de pcv, schraapveren, turbo, etc..
Succes hoor.
DJ
Maartenwk
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Uitgeest
Leeftijd: 33
Berichten: 158
Geregistreerd: 03 / 2021
Subject:

Re: Olie verbruik V70 2,5T 2004

 · 
Posted: 08.07.2022 - 21:42  ·  #34
Onze carterventilatie reparatie is nog niet zo lang geleden maar hij heeft iig meer vermogen dan eerst en voor zover ik kan zien is het olie verbruik ook verminderd.

Over een paar weken naar Kroatië en dan weten we wat meer ☺
boelens
Forumlid.
Avatar
Afwezig
Geslacht:
Leeftijd: 50
Berichten: 29
Geregistreerd: 07 / 2020
Subject:

Re: Olie verbruik V70 2,5T 2004

 · 
Posted: 21.07.2022 - 13:44  ·  #35
als je inlaat spruitstuk er af heb check dan of je klepstelen nat zijn van olie of prachtig schoon.
Als ze nat zijn heb je grote kans bij olie verbruik dat je klepsteel rubbers aan vervanging toe zijn.
ps De nieuwere rubbers zijn dikker dan de oude. die blijven dan langer goed denk ik zo.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0