Olie verversen bij de dealer

 
 
 
 
 
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 21.11.2013 - 18:27  ·  #16
Quote door R-W

Dat hangt een beetje van de plaatselijke verordening af maar:

Wet bodembescherming
Artikel 13 Bespreking
Ieder die op of in de bodem handelingen verricht als bedoeld in de artikelen 6 tot en met 11 en die weet of redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat door die handelingen de bodem kan worden verontreinigd of aangetast, is verplicht alle maatregelen te nemen die redelijkerwijs van hem kunnen worden gevergd, teneinde die verontreiniging of aantasting te voorkomen, dan wel indien die verontreiniging of aantasting zich voordoet, de verontreiniging of de aantasting en de directe gevolgen daarvan te beperken en zoveel mogelijk ongedaan te maken. Indien de verontreiniging of aantasting het gevolg is van een ongewoon voorval, worden de maatregelen onverwijld genomen.


En, ook weer afhankelijk van de degene die constateert, een 'bakje eronder' is niet voldoende. Het is zelfs zo dat in steeds meer gemeentes je de auto niet meer mag wassen op de openbare weg. Als die maatregelen inhouden dat ze het nodig vinden om te komen afgraven, heb je het al vlug over bedragen met drie nullen.


De tekst klopt inderdaad helemaal, maar dit is niet iets wat men bij een particulier zomaar even in werking zal stellen, zeker niet als je een goed passende bak eronder zet en voldoende kranten of stuk tapijt ofzo daaronder legt. En er moet wel echt verontreiniging vastgesteld worden. Als je netjes werkt en niets lekt.... geen problem.

Het niet meer mogen autowassen...dat is volgens mij een goedverspreide HOAX :P
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 21.11.2013 - 20:05  ·  #17
2x zit je er naast.
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 21.11.2013 - 20:09  ·  #18
Quote door R-W

2x zit je er naast.


Cool, dan heb ik een momentje waarop ik wat bij kan leren.

Kun je me daar de juiste artikelen bij geven of jurisprudentie ?
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 21.11.2013 - 20:58  ·  #19
Die plaatselijke verordening (die geldt in een bepaalde gemeente en dus niet landelijk) is niet een verbod om op straat te klussen. Er staat dat men voorzorgsmaatregelen moet nemen, dat is wat anders.
Maar laten we eerst eens vaststellen in hoeveel gemeentes dit geldt.
nikom
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Twente
Berichten: 326
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 21.11.2013 - 21:09  ·  #20
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 21.11.2013 - 23:02  ·  #21
Letterlijk genomen is dat natuurlijk al heel snel van toepassing. Zelfs als je buiten een sigaret rookt en de as op de grond laat vallen.

Toch zijn niet alle wetten en artikelen zo 100% bedoeld.

Voor een winkeldiefstal bv kun je een maximum gevangenisstraf van 4 jaar krijgen.
In de praktijk kom je weg met een bedrag lager als mening verkeersboete.

Zo is er ook art 5 WegenVerkeersWet die zegt dat je 'geen gevaar of hinder' mag veroorzaken.
Als je dat strikt neemt dan mag je dus gewoon niet eens meer de weg op.
Als jij ergens van rechts komt en ik jou voorrang moet verlenen dan zou je kunnen zeggen dat je voor mij 'hinder' oplevert.
Of dat je mij hinderd als ik 82 rijdt op een 80 km weg en jij 79. Ik moet mij aanpassen en dat levert 'hinder' op.

Net zo strikt genomen mag je dus niets doen wat gevaar voor de bodem oplevert. Maar het is niet zo dat je dat 1 op 1 moet beredeneren.
Iedere auto lekt wel s een drupje olie. Koelvloeistof enz enz... die gaan ook niet direct op de bon.
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 22.11.2013 - 00:01  ·  #22
Helemaal met de vorige stellingen eens! En wat een reclame wordt er toch weer gemaakt in dit topic. Laten we mensen lekker zelf laten kiezen waar de olie ververst wordt! ;) Lijkt me een beter plan! :D Het verhaal van Baksteen komt me echt erg herkenbaar over! ;)
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 22.11.2013 - 10:17  ·  #23
Quote door Baksteen

Quote door R-W

2x zit je er naast.


Cool, dan heb ik een momentje waarop ik wat bij kan leren.

Kun je me daar de juiste artikelen bij geven of jurisprudentie ?


Je zou zelf even kunnen googlen natuurlijk maar in de meeste (nieuwbouw-)wijken met een gescheiden riool mag je de auto niet meer op straat wassen.

Een beetje olie lekken mag strikt genomen ook niet, heb je een olieboot waar ondertussen meer olie onder ligt dan dat er in zit, kan je er gif op innemen dat je er iets van te horen krijgt.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 22.11.2013 - 10:43  ·  #24
@trissy, reclame? Ik beweer dat als je een dhz-brug gaat huren, iemand een vergoeding voor het afvoeren van de olie wil gaan betalen en ook nog wat voor de moeite, je het net zo goed bij een 'normale' garage kunt laten doen, in dit geval Uden als voorbeeld, kwam toch al voorbij.

@ baksteen,
Als jij ergens van rechts komt en ik jou voorrang moet verlenen dan zou je kunnen zeggen dat je voor mij 'hinder' oplevert. .
Nope, verkeersregels enzo.
Of dat je mij hinderd als ik 82 rijdt op een 80 km weg en jij 79. Ik moet mij aanpassen en dat levert 'hinder' op.
Wederom nope, 80 is een max snelheid, je mag dus niet sneller.
Baksteen
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Homepage: motor-forum.nl
Berichten: 791
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 22.11.2013 - 19:52  ·  #25
Quote door R-W


@ baksteen,
Als jij ergens van rechts komt en ik jou voorrang moet verlenen dan zou je kunnen zeggen dat je voor mij 'hinder' oplevert. .
Nope, verkeersregels enzo.
Of dat je mij hinderd als ik 82 rijdt op een 80 km weg en jij 79. Ik moet mij aanpassen en dat levert 'hinder' op.
Wederom nope, 80 is een max snelheid, je mag dus niet sneller.


Volgens de letter van de wet...of volgens de geest van de wet.
en het was 82 op de teller, dus 77 irl :P

Het zijn slechts voorbeelden, ik kan er nog wel 631 bedenken, maar je snapt vast wat ik bedoel.
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 22.11.2013 - 22:59  ·  #26
Wat jij wil, ok? Het is inmiddels wel erg ver van het oorspronkelijke onderwerp.
hijsbeer
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Schiedam
Leeftijd: 54
Berichten: 44
Geregistreerd: 05 / 2012
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 22.11.2013 - 23:47  ·  #27
Ik heb de olie en filter laten verversen voor €49,- (5W30 syntethisch)

http://www.oliebeurt.nl/ :-)
...
 
Avatar
 
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 23.11.2013 - 00:28  ·  #28
Quote door R-W

@trissy, reclame? Ik beweer dat als je een dhz-brug gaat huren, iemand een vergoeding voor het afvoeren van de olie wil gaan betalen en ook nog wat voor de moeite, je het net zo goed bij een 'normale' garage kunt laten doen, in dit geval Uden als voorbeeld, kwam toch al voorbij.

@ baksteen,
Als jij ergens van rechts komt en ik jou voorrang moet verlenen dan zou je kunnen zeggen dat je voor mij 'hinder' oplevert. .
Nope, verkeersregels enzo.
Of dat je mij hinderd als ik 82 rijdt op een 80 km weg en jij 79. Ik moet mij aanpassen en dat levert 'hinder' op.
Wederom nope, 80 is een max snelheid, je mag dus niet sneller.


Juist! Reclame R-W? Of moet ik een leesbril roggelen?
R-W
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid NL
Leeftijd: 45
Berichten: 1532
Geregistreerd: 06 / 2013
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 23.11.2013 - 10:06  ·  #29
Denk dat die leesbril niet veel zal helpen, snap je probleem niet namelijk?
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39731
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Olie verversen bij de dealer

 · 
Posted: 23.11.2013 - 10:12  ·  #30
/Mods Edit:
Discussie in deze is absoluut niet nodig.
Als het forum team (moderatoren en administrator) dit als reclame ziet, wordt de link verwijdert.
Echter, hij heeft wel geïnformeerd naar de mogelijkheden tot sponsoring, welke wij opnieuw aan het opzetten zijn.
Reclame ?
Ja, maar wel een welke toegestaan is na overleg met het team.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0