Olielekkage bij resonator huis.

Olielekkage bij resonator huis.

 
 
 
 
 
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Olielekkage bij resonator huis.

 · 
Posted: 11.07.2020 - 14:31  ·  #16
ik leg iig mijn oude resonatorhuis met klemmen en pakkingen bij het reservewiel.
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Olielekkage bij resonator huis.

 · 
Posted: 12.07.2020 - 10:33  ·  #17
Ik heb toch het vermoeden dat door het gekietel van Obbe dat er soms iets te veel druk op de slang staat :)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Olielekkage bij resonator huis.

 · 
Posted: 12.07.2020 - 12:18  ·  #18
Quote door Turbodesk

Ik heb toch het vermoeden dat door het gekietel van Obbe dat er soms iets te veel druk op de slang staat :)


Heel goed mogelijk.
Maar over hoeveel druk praten we eigenlijk?
Turbodesk
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Niebert
Leeftijd: 49
Berichten: 1804
Geregistreerd: 02 / 2011
Subject:

Re: Olielekkage bij resonator huis.

 · 
Posted: 12.07.2020 - 16:50  ·  #19
Ik heb geen idee wat het verschil in luchtdruk dan is.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Olielekkage bij resonator huis.

 · 
Posted: 12.07.2020 - 19:50  ·  #20
Ik moet nu wel even wat kwijt hier, want sinds ik het oude huis heb vervangen voor de do88 slang, heb ik een hele andere auto.
Ik hoor de turbo weer (lichtjes) fluiten, terwijl ik mij niet meer kan herinneren dat ik deze ooit heb gehoord in de 4 jaar dat ik de auto heb.
Maar hierbij lijkt het alsof de auto opnieuw getuned is. Hij reageert zo vlot op het gas en hij trekt weer als een wilde.
Maar wat is dan de oorzaak?
Ik heb wel een flesje bardahl injectorcleaner tijdens de voorlaatste tankbeurt toegevoegd. Dit deed wel iets maar niet zo veel als na de resonatorwissel.
Maar waar is het dan "misgegaan".
Ik heb wel een vermoeden. Vorig jaar is de koppeling + dualmassavliegwiel vervangen.
Tegelijkertijd zijn de beide pakkingen van het resonatorhuis vervangen. Daarna kreeg ik een keer van een kennis een opmerking dat de motor wat rumoeriger was tijdens stationair. En idd dit viel mij ook op. Verder ook geen aandacht aan besteed.
Tot nu.
Of zie ik het nu helemaal verkeerd en kan een beetje lekkage bij het resonatorhuis niet zóveel invloed hebben?
Volvofiel2
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 123
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Olielekkage bij resonator huis.

 · 
Posted: 13.07.2020 - 17:59  ·  #21
Quote door ohz274

Ik moet nu wel even wat kwijt hier, want sinds ik het oude huis heb vervangen voor de do88 slang, heb ik een hele andere auto.


Ik heb dezelfde ervaring. Nadat ik een do88 slang heb gemonteerd, voelt de auto veel sneller aan en heb ik ook de indruk dat de motor directer reageert op de commando's van de rechtervoet.

Voor alle zekerheid heb ik trouwens ook de voorste slang en de buis vervangen (bevestigingspunten waren afgebroken). Vooral die laatste was er lastig op te krijgen!
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: twente
Leeftijd: 58
Berichten: 3184
Geregistreerd: 07 / 2016
Subject:

Re: Olielekkage bij resonator huis.

 · 
Posted: 13.07.2020 - 18:23  ·  #22
Quote door Volvofiel2

Quote door ohz274

Ik moet nu wel even wat kwijt hier, want sinds ik het oude huis heb vervangen voor de do88 slang, heb ik een hele andere auto.


Ik heb dezelfde ervaring. Nadat ik een do88 slang heb gemonteerd, voelt de auto veel sneller aan en heb ik ook de indruk dat de motor directer reageert op de commando's van de rechtervoet.

Voor alle zekerheid heb ik trouwens ook de voorste slang en de buis vervangen (bevestigingspunten waren afgebroken). Vooral die laatste was er lastig op te krijgen!


Dat is een dure jongen of niet, die buis?
Volvofiel2
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 123
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Olielekkage bij resonator huis.

 · 
Posted: 13.07.2020 - 18:43  ·  #23
Ik heb er 99 euro voor betaald bij R&D. Hoop geld voor een stuk plastic, maar geeft mij wel een zekerder gevoel dan de oude buis weer met tie-wraps oid vastzetten. Liever even goed aanpakken en de kans op herhaling verkleinen!
Vogel
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Breda
Leeftijd: 46
Berichten: 1462
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Olielekkage bij resonator huis.

 · 
Posted: 13.07.2020 - 19:51  ·  #24
Beugeltje gemaakt aan het originele bevestiging punt van de bak (M7 boutje) en dan slangklem erom -> muurvast voor 4 euro
Volvofiel2
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Berichten: 123
Geregistreerd: 11 / 2019
Subject:

Re: Olielekkage bij resonator huis.

 · 
Posted: 13.07.2020 - 21:22  ·  #25
Quote door Vogel

Beugeltje gemaakt aan het originele bevestiging punt van de bak (M7 boutje) en dan slangklem erom -> muurvast voor 4 euro


Dat is inderdaad een goedkopere oplossing, maar dan wel maal twee want er zitten twee bevestigingspunten :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0