Er zit inderdaad een stukje metaal in die strips en een uitstekend stukje rubber. Dat een beetje bijgebogen en dat is het volgens mij vooral wat het op zijn plek houdt. De spiegels, als de strip niet goed zit, kan nog voor extra druk op het andere uiteinde van de rubbers zorgen waardoor ze nog iets makkelijker los komen.
Ik zag, dat om de deuren goed te kunnen behandelen met "uitdeuken zonder spuiten" de raamrubbers worden uitgenomen. Bij het "ramen blinderen worden de achterruiten geheel uitgenomen alsook de rubbers. Zitten die rubbers dan gekit of gelijmd, maak je zulke bewerkingen zo goed als onmogelijk zonder schade te veroorzaken.
Bij een kennis wel eens gedaan met een heel klein beetje ruitenkit. Dat was precies genoeg om de boel weer op de plek te houden. Was echt een klein beetje aan het laatste eindje van de strip, dus weet eigenlijk wel zeker dat in voorkomend geval je die strip nog wel los kunt krijgen. Als je hem over de gehele lengte vastkit, wordt het een heel ander verhaal.