Onze Grande Dame staat in Autoweek Klokje Rond!

 
 
 
 
 
elevating
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Berichten: 330
Geregistreerd: 06 / 2017
Subject:

Re: Onze Grande Dame staat in Autoweek Klokje Rond!

 · 
Posted: 17.01.2024 - 18:46  ·  #31
Hij bedoelde denk ik de beste Volvo motor. Over de beste motor in het algemeen zal men het nooit eens gaan worden.
brulkjaer
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Zuid-Beveland
Berichten: 1900
Geregistreerd: 03 / 2016
Subject:

Re: Onze Grande Dame staat in Autoweek Klokje Rond!

 · 
Posted: 17.01.2024 - 19:43  ·  #32
Bedankt voor jullie reacties! Het hele proces was erg leuk om mee te maken.

@S80 Kinetic: Volvo geeft in haar instructies aan om het dashboard te verwijderen. Maar dat ga je uiteraard niet doen.
Handig filmpje dat zeker iemand kan helpen, goed in beeld gebracht. Maar de klus blijft een redelijk gemartel, omdat er weinig ruimte is. Volgens mij zeg ik in het 'Klokje rond' filmpje dat ik het vanaf de passagierskant heb gedaan, maar dat is niet juist, het gaat om de bestuurderszijde.

M.b.t. de elektrische voorverwarming: dat is prima te doen.
Nu bied Volvo een, in mijn ogen, hiervoor een Volvo onwaardige oplossing voor: een losse kachel voor de bijrijdersstoel.
Dat vond ik niets. Het is nu een mix geworden van 2 merken: Volvo en Defa.
Als je de zwarte strip van de bumper afhaalt zie je aan de achterkant de contouren van een rechthoek. Die moet je heel precies uitsnijden op de lijntjes. Van Volvo bestel je het 'bakje' dat je in de zwarte jumperstrip plaatst. De Defa kabel leidt je van onderen door het motorcompartiment naar ongeveer het midden van het schot dat de motorruimte afscheidt van het interieur. Als je goed kijkt zie je een gestantst rondje in het isolatiemateriaal. Dat kan je er uitdrukken/snijden. Daar achter zit een opening in het metaal waar je de kabel door kan leiden. De Defa kachel is zo klein dat je hem aan de klep van het interieurfilter kan bevestigen. Vanuit de zitplaats zie je de kachel niet (tenzij je bukt). Ook met je voeten heb je er geen last van.
Ondanks zijn afmetingen heeft de kachel een bijzonder hoog vermogen. In no-time is de auto ontdooit en lekker warm. Je kan het systeem uitbreiden met een unit voor motorvoorverwarming.
(nou nou, ik kon wel aandelen in het systeem hebben :-)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0