Alles valt of staat met een betrouwbare meting. Ik lees de verbruikservaring van duffy als '1 op 7 actueel verbruik bij 100 km/h op de snelweg'. Er is dan niets gemeten, maar enkel afgelezen van de verbruiksmeter. Klopt dat, duffy?
Alles valt of staat met een betrouwbare meting. Ik lees de verbruikservaring van duffy als '1 op 7 actueel verbruik bij 100 km/h op de snelweg'. Er is dan niets gemeten, maar enkel afgelezen van de verbruiksmeter. Klopt dat, duffy?
De actieradius loopt sneller terug dan de verbruiksmeter aangeeft. Verbruiksmeter zegt gemm verbruik 9,6 l op 100km . Ik reken nu met de actieradius. Overigens zijn de gereden km dus hoofdzakelijk snelweg 100kmpu op cc.
Alles valt of staat met een betrouwbare meting. Ik lees de verbruikservaring van duffy als '1 op 7 actueel verbruik bij 100 km/h op de snelweg'. Er is dan niets gemeten, maar enkel afgelezen van de verbruiksmeter. Klopt dat, duffy?
De actieradius loopt sneller terug dan de verbruiksmeter aangeeft. Verbruiksmeter zegt gemm verbruik 9,6 l op 100km . Ik reken nu met de actieradius. Overigens zijn de gereden km dus hoofdzakelijk snelweg 100kmpu op cc.
Hoe reken je dat dan uit met de actie radius ?
Als je het echt wil weten zul je het met wat je tankt moeten doen.
Ik rij elke dag woon-werk verkeer 35 km enkeltje, waarvan 28 snelweg 100cc, 7 km 80/70/50 met weinig stoplichten.
Ik haal krap 1 op 8 op LPG en 1 op 9 op RON98. Enkel op cc
Vind t ook wel tikje hoog, maar hé, dan had ik een i10, Aygo, Polo moeten kopen
Beetje het zelfde verbruik en ongeveer zelfde omstandigheden.Met de XC 90 3,2 op LPG kom ik altijd uit tussen de 1 op 7 en krap 1 op 8. Gemeten aan de pomp en gereden kilometers. De boardcomputer geeft een gemiddeld verbruik aan van 10,6 l/km.
Dat is een verbruik op basis van benzine uiteraard.
Zelf rij ik al een tijdje in een XC70 2.5 5T en kan zeggen dat het verbruik redelijk te noemen is. Stadsverkeer dramatisch 1:8 en buitenwegen 1:13 dank zij de 100 Km. limiet. Rij ik 120 Km dan wordt het verbruik 1:11. Al met al wat ik rij kom ik uit op 1:10. Tanken doe ik in België. Pompprijs nu € 1,28 voor de E5.
Net het verbruik over 3 tankbeurten uitgerekend, 1 liter op 10,9 kilometer.
V70 2.5T met als brandstof E10.
Heb net E5 getankt, theoretisch is dat iets zuiniger.
Zit trouwens wel een 700 km Péage bij met 130 km per uur.
Ik houd het verbruik van mijn V70 2.5 T AWD Geartronic al bij vanaf 1 november 2012.
Het gemiddelde verbruik over 274 tankbeurten is 1 op 9,65. Rij hoofdzakelijk provinciale wegen en stadsritjes, maar die laatste in mindere maten. Bij stadsritten is een verbruik van 1 op 6 a 7 niet vreemd. Wel rij ik met een “fluwelen voet” dwz dat ik geen sprintjes trek, veel op CC rij en bij stoplichten, kruisingen e.d. bijtijds het gas loslaat en de wagen laat uitrollen.
Ik heb 2 x een aangelopen remklauw gehad en dat zie je vrijwel direct doordat je actuele verbruik dan hoger is dan normaal. Controleer die maar eens.
Met de huidige snelheden (100 km/h ) rij ik met de R makkelijk 1:10, als je vlot rijdt, Ik bedoel echt vlot, in je 2 doortrekken tot 6000/7000 toeren of in je 6e versnelling terug naar je 4e versnelling en dan doorhalen, misschien 1: 6 , maar dan ben je ook extreem bezig.
maar ja dan heb je ook een R voor, deze auto is niet gemaakt om te cruisen.